Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Padło sterowanie gazem - co muszę uczynić aby tanio uzdrowić
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-09-2009, 21:59   Padło sterowanie gazem - co muszę uczynić aby tanio uzdrowić

Witam. Zacznę od tego, że mam pracę jeżdżącą, robię własnym samochodem około 200-300km dziennie i nie uśmiecha mi się jeździć na benzynie. Mam w bravo 1.6 16V na wielopunkcie instalację lovato ze sterownikiem AUTRONIC AL700 i emulatorem sondy lambda STAG EU4. Instalacja jest automatyczna - odpala na benzynie, po przekroczeniu 2 tys obr przełącza się na LPG. Na przełączniku tylko 2 pozycje: benzyna i benzyna-gaz. Dziś wieczorem chcę już wracać do domu, odpalam - kontrolka od gazu mruga powoli, norma czyli gotowy do przełączenia. Ruszam, podnoszę obroty- norma, kontrolka mruga bardzo szybko - czyli się przełącza. Przy zmianie biegów zdejmuję nogę z gazu -norma kontrolka świeci światłem ciągłym - czyli się przełączył. Niby wszystko dobrze ale wiem, że samochód dalej jedzie na benzynie bo nie słyszałem stuknięcia elektrozaworów w instalacji LPG, poza tym pompa paliwa podaje mi za słabe ciśnienie i bardzo łatwo odróżnić pracę na gazie i benzynie. Spoglądam na kontrolkę - mruga powoli (gotowy do przełączenia na LPG). Przegazowuję - to samo - kontrolka pokazuje, że przełączono, ale ja wiem że samochód dalej ciągnie na benzynie. I tak w kółko przy każdej zmianie obrotów. Podjechałem dolać paliwka żeby jakoś wrócić, przy okazji poruszałem trochę sterownikiem od gazu, odjeżdżam - przełączył się na LPG, ale tylko na 2-3 minuty i dalej to samo. Podsumowując - chce się przełączyć na LPG, ale nie wyłącza wtrysków i nie otwiera dopływu gazu. Elektrozawory sprawne bo jak wróciłem to je sprawdziłem. Podejrzewam, że coś ze sterowaniem, ale kompletna centralka kosztuje 250zł -300zł... Może jakieś sugestie?? Może to przełącznik albo sam komputerek czy emulator?? Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2009, 23:13   

Moze najpierw diagnoza komputra


http://www.elektroda.pl
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2009, 21:14   

Ja miałem kiedyś podobną sytuacje i podjechałem do gaziarza, ten pomyślał chwile i zaraz znalazł spalony bezpiecznik na kablach od instalacji, wymienił go i zgarnął 10 zł - "żeby nie było że nic nie zostawiłeś" :evil:
Fak faktem, że wszystko potem działało normalnie :D
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load