|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Padło sterowanie gazem - co muszę uczynić aby tanio uzdrowić |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-09-2009, 21:59 Padło sterowanie gazem - co muszę uczynić aby tanio uzdrowić
|
|
|
Witam. Zacznę od tego, że mam pracę jeżdżącą, robię własnym samochodem około 200-300km dziennie i nie uśmiecha mi się jeździć na benzynie. Mam w bravo 1.6 16V na wielopunkcie instalację lovato ze sterownikiem AUTRONIC AL700 i emulatorem sondy lambda STAG EU4. Instalacja jest automatyczna - odpala na benzynie, po przekroczeniu 2 tys obr przełącza się na LPG. Na przełączniku tylko 2 pozycje: benzyna i benzyna-gaz. Dziś wieczorem chcę już wracać do domu, odpalam - kontrolka od gazu mruga powoli, norma czyli gotowy do przełączenia. Ruszam, podnoszę obroty- norma, kontrolka mruga bardzo szybko - czyli się przełącza. Przy zmianie biegów zdejmuję nogę z gazu -norma kontrolka świeci światłem ciągłym - czyli się przełączył. Niby wszystko dobrze ale wiem, że samochód dalej jedzie na benzynie bo nie słyszałem stuknięcia elektrozaworów w instalacji LPG, poza tym pompa paliwa podaje mi za słabe ciśnienie i bardzo łatwo odróżnić pracę na gazie i benzynie. Spoglądam na kontrolkę - mruga powoli (gotowy do przełączenia na LPG). Przegazowuję - to samo - kontrolka pokazuje, że przełączono, ale ja wiem że samochód dalej ciągnie na benzynie. I tak w kółko przy każdej zmianie obrotów. Podjechałem dolać paliwka żeby jakoś wrócić, przy okazji poruszałem trochę sterownikiem od gazu, odjeżdżam - przełączył się na LPG, ale tylko na 2-3 minuty i dalej to samo. Podsumowując - chce się przełączyć na LPG, ale nie wyłącza wtrysków i nie otwiera dopływu gazu. Elektrozawory sprawne bo jak wróciłem to je sprawdziłem. Podejrzewam, że coś ze sterowaniem, ale kompletna centralka kosztuje 250zł -300zł... Może jakieś sugestie?? Może to przełącznik albo sam komputerek czy emulator?? Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2009, 23:13
|
|
|
Moze najpierw diagnoza komputra
http://www.elektroda.pl |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-09-2009, 21:14
|
|
|
Ja miałem kiedyś podobną sytuacje i podjechałem do gaziarza, ten pomyślał chwile i zaraz znalazł spalony bezpiecznik na kablach od instalacji, wymienił go i zgarnął 10 zł - "żeby nie było że nic nie zostawiłeś"
Fak faktem, że wszystko potem działało normalnie |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|