Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
poduszki skrzyni
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-02-2008, 09:45   poduszki skrzyni

chciałem zapytac ile jest poduszek skrzyni??? czy wogóle sa??? jesli tak to czy przy wymianie sprzegła mozna je przy okazji wymienic????
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-02-2008, 10:02   

oczywiście ze można wszystkich poduszek jest 3 w tym dwie do skrzyni idą
poduszki do 1.4 kosztują w granicach 30-40 złoty sztuka
roboty dużo nie jest bo od strony kierowcy masz mocowaną na 3 śruby do karoserii i chyba 4-5 do skrzyni pod częścią łączeniową silnika i skrzyni masz 3 do skrzyni i chyba też 3 do karoserii(albo do wózka)
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-02-2008, 10:05   

pod skrzynia masz jedna poduszke, trzyma sie ona na takiej lapie wyglada mniej wiecej tak:



zamiennik takiej poduszki to koszt kolo 50zl w zaleznosci od firmy, oryginal to ok 130zl

dodatkowo na wsporniku przykrecanym do skrzyni montowana jest srodkowa poduszka ktora jest pod buda auta, wyglada to tak:



i ona moze kosztowac w detalu kolo 100zl, oryginal 125zl wyceniany jest w eperku..

ogolnie sprawdz sobie stan poduszek, sprawdz ta pod skrzynia lewa czy nie ma oberwanej gumy itp to samo z srodkowa bo jesli sa oki to nie ma sensu nowych zakladac.. jesli nie miales jakis wczesniejszych objawow szarpania autem przy ruszaniu a tylko dajmy na to padlo sprzeglo bo tarcza sie slizgala to nie ma sensu poduszek zmianiac.. ale to oblukasz ich stan przy okazji sciagania skrzyni
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2008, 23:10   

masz Temprę 1.6 z 92, pewno Skę...
jedna poduszka pod skrzynią, jak na tym rysunku, dwie po bokach/łapach silnika;
koszt sztuki od 30-70zeta, zależy jak leży...
jeśli są już stare, gonią etc lub masz przy skokach auta problemy z wbijaniem biegów to też może być przez poduszki;
warto wymienić wszysktie hurtem; spokojnie zrobisz to sam, jeśli nigdy nie zmieniałeś to będzie trochę zabawy, ale dasz radę; nawet bez kanału, choć warto z deseczek/cegiełek choćby najazd jakiś skombinować, łatwiej będzie z pod autka grzebać;
skombinuj by sobie ułatwić też jakiś podnośnik + np deskę na którym będziesz silnik ze skrzynią dźwigał góra-dól, w momencie gdy któraś z poduch będzie odczepiona; to Ci ułatwi znacznie sprawę;
poduchy mają po 2 śruby, a przez środek trzecia idzie; z obu stron środkowej dajesz klucz, jeśli dobrze pamiętam to 15kę i 17kę; jeden klucz by zaprzeć, drugim kręcisz, bo długawa śruby przechodzi przez mocowanie/łapę silnika i poduchę do końca, podobna histora z poduchą skrzyni; ale spoko, dasz radę;
na podnośniku wysuniętym odkręcasz 2 śruby poduchy, ale dalej ta się trzyma na środkowej np do łapy; odkręcasz ją ile możesz stopniowo zsuwając silnik spoczywającym tym bokiem na podnośniku w dól, aż uda Ci się wyciągnąć śrubę; przekładasz poduchę, kręcisz śrubę, potem na podnośniku do góry i te 2 do konstukcji śruby;
podobnie druga strona i przy skrzyni; może się wd40 przydać; ale bez wielkich problemów;powodzenia;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-03-2008, 21:06   

ja mam problem z biegami i podejrzewam właśnie ze to mogą być poduszki na zakrętach i nierównościach wyskakuje mi 3 i 5 czasem 1 w sumie tylko przy skręcie w prawo jak wrzucam biegi to wyraźnie widać ze dość silnikiem szarpie z tym ze nie ma objawu szarpania przy ruszaniu jeśli chodzi o wodziki to są naoliwione i raczej nie ma na nich luzu pyzatym 1 i 3 dość płytko wchodzi a na pozostałych biegach lewarek drży czy to mogą być poduszki?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2008, 22:44   

Panowie jestem po wymianie poduszek. Koszt całkowity za komplet 130zł. Wymienili mi je w warsztacie za 90zł zrobił bym sam ale nie mam gdzie (do wymiany poduszki pod skrzynią przydałby sie kanał) Wszystko pięknie ale wydaje mi się że samochodzik teraz jest głośniejszy, dodatkowo na wolnych obrotach lekko drży czuć na kierownic. Przed wymianą jak stał na światłach to na wolnych obrotach chodził tak gładko i cucho że nie wiedziałem czy zgasł czy działa ;D a teraz dużo gorzej. Pozbyłem się szarpania, ale pojawił się z kolei ten problem. Nie jest to jakieś bardzo upierdliwe ale ciekaw jestem dlaczego tak jest i czy da sie to wyeliminować. Może to kwestia wyrobienia się trochę nowych poduszek... nie wiem pytam o radę :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2008, 22:52   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Może to kwestia wyrobienia się trochę nowych poduszek... nie wiem pytam o radę :)

Napewno,masz "świeże" poduszki i muszą sie ułożyć.... wszystko tez zalezy jakie masz poduszki,bo jak jakis chińczyk lub turek to różnie z tym może być...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2008, 23:21   

Chyba włoskie, ale na pewno nie oryginał bo 130zł jak opti napisał to kosztuje jedna a nie wszystkie. Ogólnie to jest kawał blachy i dużo gumy czy to będzie oryginalne czy nie, to chyba nie ma wielkiej różnicy, nie są to elementy ruchome jak np amortyzatory czy wahacze, tam firma odgrywa większa rolę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:44   

albo teraz silnik sztywniej siedzi z całym autkiem i rozwalone poduchy nie tłumią tak drgań tylko bardziej je czujesz :P i może zainteresować się czy nie podregulować obrotów czy cuś :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 23:27   

unknown gaźnik jest po niedawnej regeneracji (pamiętasz manual od gaźnika WEBER 32/34 sam umieściłeś mój manual w download ;) ) i przy okazji kompletnej regulacji, do wymiany poduszek chodził jak marzenie zero drgań teraz czuć mocne drgania w kabinie silnik pracuje równo ale głośniej, może to kwestią sztywności nowej gumy albo wydech się naprężył... (mam takie warzenie że przy ruszaniu odgłos silnika jest taki... kurde nie wiem do czego porównać ale ma taki bardzie metaliczny gang.) silnik po takiej operacji zawsze będzie ciut w innym miejscu spróbuje poluzować śruby od tłumika środkowego i skręcić jeszcze raz.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 23:52   

pamiętam ten manual, wiem, że po regeneracji, ale może jednak należy podregulować bo teraz bardziej czuć :P to mówiłem, choć tak pół-żartem w zasadzie;
silnik na pewno teraz wraz ze skrzynką silniej sztywniej wisi, więc będziesz bardziej go czuł, poduchy już tak nie 'upłynnią' też/stłumią drgań jak są sztywne; za to możliwe, że neico Ci się przestawiło z wydechem i stąd jest głośniej, bo np wcześńiej obwisł silnik czy skrzyni tyl a teraz się dźwigło i rozszczelniło czy cuś, zresztą nawet przy wymianie poduch jak tak opuszczasz w dó silnik/skrzynkę a potem dźwigasz to się może wydech gdzieś poluzować/rozczpeić, a może nawet coś przy kolektorze - np uszczelka... jeśli było do wymiany takie 'ok-ale-nie dotykać :P "
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2008, 23:12   

Mam dokładnie to samo. Po wymianie poduszek jest znacznie głośniej, a silnik szarpie jakby chodził na 3 garach. Nadmieniam, że komplet poduszek kosztował 120 zł. Może w tym problem.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-03-2008, 05:18   

Witam
Co prawda to było akurat w Ładzie a nie w Temprze, ale po wymianie poduszek, cały zespól silnik-skrzynia inaczej się trochę ustawił i któryś z tłumików lub odcinek rury wydechowej, wyrażnie się zblizył do jakiegoś elementu karoserii, powodując zwiększony hałas. Ponowna wizyta pod autem, tym razem silnik pracował, a kolega w aucie zmieniał obroty silnika wyjasniło wiele :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 17:49   

Nie trzeba sie przejmować drganiami na wolnych obrotach, to minie. Ja wymieniłem wszystkie poduszki rok temu(nie pamietam ceny częsci ale cały zabieg kosztował mnie 289 zł. Autem trzęsło niemiłosiernie na początku. Po pewnym czasie poduszki sie ułożyły, i w aucie nic już nie tłucze i jest przyjemnie. Niestety trwało to ok. ROKU:-/ Co do hałasu silnika, zrobiło sie głośniej i niestety tak już zostało... pozdro!!!
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 22:55   

Hałas po części wynika z mniej tłumionego silnika, ale więcej chyba z układu wydechowego, muszę wejść pod samochód,z tym zwrócę się do grupy małopolska może ktoś będzie miał kanał bo ja niestety nie mam takiej możliwości.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 23:34   

Jutro jade wymienić łącze elastyczne wydechu bo już jest zmordowane strasznie (od nowości nie wymieniane chyba). Dam znać jaki to dało efekt.
PS. JAM_BELFEGOR tak jak napisałem wcześniej, tymi drganiami sie nie przejmuj, to minie w 100%-tach bez względu na cene poduszek. Gorsza jest hałaśliwośc silnika. Mi pozostał tylko ten problem...mam nadzieje że jutro pójdzie w zapomniewnie.

POZDROWIENIA!!!
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2008, 09:55   

szczęściarz, łącznik elastyczny wydechu to temat jaki przerabiałem; przy zabawie z poduszkami też mój zakończył żywot, ale ogólnie jak wydechem poruszasz więcej czy cuś to ten łącznik może się rozsypać do reszty, a bez niego jest o wieeeeeele głośniej, wszelkie drgawki etc słychać, strasznie się to roznosi; da się nowy i porządnie wydech dociśnie - zdecydowanie ciszek;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2008, 11:37   

hmmm z tego co pamiętam to nie kojarzę tam takiego elementu u siebie (wiem jak wygląda łącznik elastyczny), U mnie jest chyba tak kolektor zespawany z rurką w której zaspawanej jest miejsce po sądzie tłumik środkowy i długa rura tłumik końcowy nie wiem czy tak powinno być czy ktoś przekombinował chyba 3 lata temu był robiony cały układ wydechowy od początku do końca.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2008, 12:38   

Panowie jestem po wyminanie tego łącznika elastycznego!!!!!! 8)nie chce wypowiadac sie w tym dziale na temat wydechu, więc krótko.unknown miałeś racje, k.... warto było!!!!!!!!!!!! :D . Przed wymianą dzwięk silnika był nieprzyjemny i głośny... dużo basu i ryku. Teraz po wymianie tego łącza elastycznego, po pierwsze- kultura pracy silnika 8) słychac równimierny gardłowy jęk w najlepszym tego słowa znaczeniu a na zewnątrz silniczek mruczy jak kotek ;D . Wymiana pomogła, jest ciszej. Ale pamiętajcie.. nie jest to złoty środek... jesli silnik jest głośny winowajcą za to nie musi być sam łącznik.

Ps. JAM_BELFEGOR troszke dziwne ze tego łacznika nie masz... ktoś w takim razie przekombinował. łącznik odpowiada za tłumienie drgan od silnika, więc wydaje mi sie ze powinien być. :) pozdrawiam!!!!!

** Dodano: 19-03-2008, 12:54 **
Aha koszt łącznika- wymiary 50 mm / 230 mm - 45 zł koszt robocizny 15 zł. 8) ;D
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2008, 00:29   

Jam_Belfegor, może ty myślisz o innym łączniku? bo w gaźnikowcach on nie jest w formie takiego jakby 'węża' wyplatanego z siatki jako element/fragment wydechu, a jest w formie pierścieni wyplatanych z siatki, pierścienie te wsuwasz w miejscu łączenia elementów wydechu i je zgniata tam :D przy dokręcaniu; tak wyglądają te łączniki;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2009, 15:03   

witam mam taki problem otóż przy wymianie przekładni kierowniczej poluzowałem śrubę od tej poduszki


póżniej przy próbie dokręcenia coś sie poluzowało guma zaskrzypiała (tak jakby sie odrywała) i skrzynia się obniżyła i teraz nie wiem co się tam dokładnie mogło stać ? może ktoś pomoże ?
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 07-03-2009, 15:06   

krzycho00 napisał/a:
dokręcenia coś sie poluzowało


A ciężko się dokręcało??? Mogłeś ukręcić tulejkę lub gwint... strzelam tylko tak...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2009, 15:15   

ciężko się odkręcało i dokręcało właśnie się tego obawiam że coś sie urwało i jak tu teraz tą śrubę wykręcić żeby poduszkę wymienić bo pewnie będzie do wymiany
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2009, 16:13   

guma się oberwała?
może po prostu miałeś starą już poduszkę, a przy dokręcaniu tak nią pomanipulowałeś, że ją naderwałeś i teraz wisi ale już luźno, skrzynia się obniżyła i są jaja... poduszkę starszą można urwać przy odkręcaniu/dokręcaniu jak się tego nie przypilnuje...
sam gwint raczej tak łatwo nie rozjedziesz, chyba, że krzywo wkręcasz śruby...
ale możesz podeprzeć może w garażu/na kanale (jeśli masz) czy podnośnikach gdzieś skrzynię i wykręcić całkiem tą poduchę (skrzynię najlepiej na podnośniku byś mógł góra dół nią operować i nie za dużym zakresem tylko tyle ile potrzeba by wyjąć poduchę, bo szkoda przednimi poduchami wykrzywiać zbyt przy tym);
podeprzyj , wyjmij tą poduszkę i obejrzyj, będzie widać czy naderwana jest, bo może być w środku; no i same śruby bez poduchy możesz popróbować jak się wkręcają - czy gwinty są ok...
a poduszka taka to bodajże 62 zeta - 75 zeta więc w razie czego kup i wymień, z wymianą dasz sobie radę;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load