Czemu jest taka róznica w mocy..? |
Autor |
Wiadomość |
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2008, 23:25 Czemu jest taka róznica w mocy..?
|
|
|
Witam.
Mam małe pytanko
Autko mi pali przy dynamicznej jezdzie 12-13l gazu.
Zaczałem testowac autko od kiedy PB jest tanie.
I odkryłem,że moje Tipo ma straszliwego kopa(powera) na Pb.
Nawet nie myslałem,że to autko jest tak dynamiczne(na motor 1.4).
Czy da się cos zrobic,by nie czuc tak straszliwej róznicy w zasilaniu auta..? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-12-2008, 23:29
|
|
|
zlomek, po pierwsze jak długo jest zamontowana instalacja LPG w tym aucie:?:
Po drugie jakas tam róznica jest wyczuwalna (wiem po sobie).
Ale ogólnie przejechałbym sie na twoim miejscu na regulacje LPG i ogólny przegląd instalacji, bo to jest napewno wina LPG nic innego, przy dobrze wyregulowanej instalacji nie powinienes czuc az takiej róznicy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2008, 23:37
|
|
|
Od 2003 roku podobno.
Nie chce nic mówic,ale teraz jak ruszam tak jak zwykle.To az pisk idzie
Wogole do 100km/h to przyspiesza kosmicznie,az zal mi go sprzedawac.
Byłem u gazowników,to powiedzieli ze wszystko ok i kase wzieli.
Nie,jeszcze powiedzieli ze to wina cylindra ze zle pracuje.
Oleju nie bierze,płynu w chłodnicy nie ubywa.Silnik suchy...
O dziwo przed tym tydzien miałem płytkami regulowane zawory,a auto na Pb jezdzi kosmicznie.
Do tego pali na prawde sporo. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-12-2008, 23:39
|
|
|
zlomek napisał/a: | Do tego pali na prawde sporo. |
Ale LPG czy Pb |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2008, 00:01
|
|
|
LPG.
A nie jezdze szybko.
Jakby mi chodził tak jak na Pb,to dla mnie może palic te 13l. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 00:59
|
|
|
zlomek napisał/a: | LPG.
A nie jezdze szybko.
Jakby mi chodził tak jak na Pb,to dla mnie może palic te 13l. | nie chodzi tyle o szybka jazde, co o dynamiczne przyspieszanie. Jak ruszasz z butem w podlodze i ciagniesz go pod 4tys to nie dziwi mnie nawet 15-16 litrow. Szczegolnie w okresie zimowym. Poza tym w gazniku bardziej czuc roznice w mocy miedzy Pb a LPG niz na monowtrysku. I zawsze bedzie palil nawet do 20% wiecej gazu niz beny. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 01:30
|
|
|
zlomek, Jak dla mnie masz zanieczyszczony reduktor lub zużytą membranę, może filierek gazu wartowałoby też wymienić. Dodatkowo stan filtra powietrza jest bardziej odczuwalny jadąc na gazie niż na PB. Filtr powietrza kosztuje trochę ponad 10-15zł więc można śmiało zmieniać. Po tym wszystkim ponowna regulacja, przy czym zaznaczam że większość gaziarzy robi zbyt ubogą mieszankę co wcale nie rodzi oszczędności w gazie wręcz przeciwnie, bo trzeba ładować butem po podłodze żeby auto jechało, więc tego sobie też przypilnować. U mnie autko na bogatszej mieszance i przesterowaniu zapłonu na z 10 na 12 stopni autko odżyło na gazie i wcale nie pali więcej jeździ podobnie jak na benzynce.
** Dodano: 20-12-2008, 01:32 **
zlomek, a poza tym gdzieś się pochwaliłeś ze autem robisz głównie odcinek ok. 15km więc palić mniej jak 12-13l gazu nie będzie, bo gdzie ma się rozgrzać ? zawłaszcza w zimie.
** Dodano: 20-12-2008, 01:47 **
Ostatnia rada nie tankuj badziewia za 1,8 zł bo czuć różnicę. Miedzy sell'em a bp czy orlenem nie poczujesz żadnej a między stacją wygwizdów z dziwnie niskimi cenami a wyżej wspomnianymi poczujesz (oczywiście nie wszystkie stacje takie są). Gówniany gaz jeszcze mieli na statoil'u (przynajmniej w Kraku jakiś czas temu, teraz nie wiem bo powiedziałem sobie że moja noga tam nie postanie) do tego drogi po zatankowaniu myślałem że mia auto skona. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2008, 10:35
|
|
|
Patrzyłem filtr powietrza jest jak nowy,wymieniany był w sierpniu chyba.
Nawet gazownik ogladał i sie nie przyczepił.
A gdzie jest ten filterek od gazu..?
Co do reduktora to własnie on może siadac,w koncu lightowo ma 5lat.
LPG tankowałem już chyba na każdej stacji w miescie i wychodzi podobne spalanie.
Najtaniej u mnie chyba po 2.06pln:/,a na takie u kogos na podwórku stacje to nawet nie zajezdzam. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 13:26
|
|
|
zlomek, filterek gazu jest w pobliżu reduktora (np razem z elektor-zaworem) albo w reduktorze zleży od instalacji. No to ustal model parownika, na naszym forum masz kilka instrukcji do rożnych modeli jak je samemu zregenerować. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 16:02
|
|
|
i znów zgodzę się z JAMEM B. wymiana filterka (koszt 5zł), regulacja zapłonu (do przodu), regulacja instalacji, do tego porządne doprowadzenie zimnego powietrza i autko powinno odżyć, jeśli masz dobrą jakościowo instalację z mikserem na gaźniku, a nie jako zwężka dolotu, to możesz pokusić się o filtr stożkowy. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2008, 17:25
|
|
|
Hmm jutro sprawdze ten filterek,bo dziś już z deczka ciemno.
A z tą regulacja zapłonu to o co chodzi...?tez gazownicy to robią...?
I jak doprowadzic dobrze te zimne powietrze..?
Bo może nawet na świeta bym sobie sprawił stożek Instalacja to elpigas.
Tu foto jak wygląda u mnie to pod maską:
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 17:49
|
|
|
zlomek napisał/a: | A z tą regulacja zapłonu to o co chodzi...?tez gazownicy to robią...? |
normalnie w naszych autkach ustawia się wyprzedzenie zapłonu na 10 stopni, ale gaz ma wyższą liczbę oktanową i toleruje większe wyprzedzenie (11-12stopni) - każdy mechanik Ci to ustawi
zlomek napisał/a: | I jak doprowadzic dobrze te zimne powietrze..? |
w Twoim przypadku wystarczy odpiąć i zaślepić tą grubą rurę która idzie z za gaźnika do puszki w nadkolu
zlomek napisał/a: | Bo może nawet na świeta bym sobie sprawił stożek Instalacja to elpigas.
|
w przypadku gaźnika możesz od kogoś porzyczyć stożek na próbę, do tego musisz mieć w pełni sprawny reduktor, bo inaczej będzie Ci gasł po wyrzuceniu na luz
jak masz instalacje 5cio letnią to pomyśl o regeneracji reduktora, bo penie nikt tego wcześniej nie robił, an apoczątek sugeruję wymianę filterka i spuszczenie szlamu z reduktora. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2008, 18:04
|
|
|
jak masz instalacje 5cio letnią to pomyśl o regeneracji reduktora, bo penie nikt tego wcześniej nie robił, an apoczątek sugeruję wymianę filterka i spuszczenie szlamu z reduktora.[/quote]
Faktycznie zamiast stożka jak nie sprzedam autka,to kupie nowy reduktor.
Tylko który dobrac...?
U mnie w zakładzie z wymiana chca za Asterika 255zł...
Na allegro widze,ze z przesyłka miałbym jakis nowy za 155zł...? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 18:40
|
|
|
ja mam reduktor VEGA z elpigazu, nie jest zbyt popularny ale jest z tzw. wyższej półki i bardzo dobrze się sprawóje |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 23:48
|
|
|
Ja ma ok roku reduktor włoskiej firmy Lovato dość popularny łatwo dostać do niego membrany na regeneracje, dobrze się na nim sprawuje autko. Stożek bym sobie odpuścił i zainwestował jak nie w nowy reduktor to w jego regeneracje. Membrany są względnie tanie a sama regeneracja banalnie prosta. Ogranicza się z reguły do ściągnięcia parownika, wyczyszczenia środka, wymiany membrany, złożenia. Do gaziarzy podjechać na benzynie niech się bawią w regulacje od razu sprawdzą szczelności reduktora czy dobrze go poskładałeś. Największy problem do znaleźć odpowiednią membrankę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-12-2008, 17:23
|
|
|
Może to śmieszne,ale przy reduktorze nie mam takiego filterka jak na allegro.
Nawet nie ma moge znalesc producenta,ale jest obok cos podobnego do filtra..
Cos na podobe tego :
http://www.moto.allegro.p...r_filterek.html |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2008, 18:02
|
|
|
to co jest na zdjęciu to reduktor, do reduktora wchodzi taki metalowy przewód - filterek znajdziesz albo tam gdzie wchodzi ten metalowy przewód, albo tka jak u mnie, będzie on wmontowany w reduktor pod taką nieiwelkką okrągłą pokrywką.
jak będziesz rozbierał to oczywiście zakręć wcześniej gaz na butli i wypal resztki gazu z przewodów, żeby ci rąk nie zmroziło przy odkręcaniu, zapamietaj też jak zamontowany był poprzedni filterek i uszczelki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-12-2008, 10:46
|
|
|
zlomek
na foto masz zaznaczone w którym miejscu jest filtr gazu
|
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-12-2008, 13:17
|
|
|
Wielkie dzięki.
Rozumiem,że to jest pod tym plasticzkiem na rusunku.
Ta dolna cześc.
I jak zakrecic butle by mi rąk nie zmroziło ?:D |
|
|
|
|
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-12-2008, 16:09
|
|
|
zlomek napisał/a: | I jak zakrecic butle by mi rąk nie zmroziło ?:D |
Z tego co mi wiadomo butli sie nie zakreca. Jesli elektrozawór w butli dziala
to gaz nie powinien sie ulotnić. W razie wątpliwosci zawsze mozna wyjeździc gaz do końca. |
_________________
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2008, 16:15
|
|
|
zlomek napisał/a: | I jak zakrecic butle by mi rąk nie zmroziło ?:D |
Jak masz wielozawór na butli - pod taką plastikową, przeźroczystą, okrągłą, pokrywką gdzie jest wskaźnik napełnienia butli powinny być dwa pokrętła - 1 od "wejścia" do butli (tankowanie) 2 od "wyjścia" z butli czyli zasilanie reduktora - zakręcasz obydwa na maksa i masz pewność, że Ci nic się nie ulotni (wiadomo, że i tak trochę gazu na początku poleci - to co pozostało w przewodach). |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-12-2008, 19:36
|
|
|
polansky napisał/a: | Jak masz wielozawór na butli - pod taką plastikową, przeźroczystą, okrągłą, pokrywką gdzie jest wskaźnik napełnienia butli(...) |
Hm... to w takim razie ja mam dziwna butle bo nie mam wskaźnika napelnienia... albo go nie znalazlem... |
_________________
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2008, 20:53
|
|
|
No ale wielozawór na butli musisz mieć
Na przykładowym zdjęciu - są pokrętła na rurkach, które wchodzą i wychodzą z wielozaworu.
Zakręcasz je do oporu i nic się na pewno nie ulotni |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-12-2008, 13:33
|
|
|
Witam.
Te filterki od gazu też prawie nowe są.
Wiec pozostaje mi chyba kupic nowy reduktor by odzyskac moc.
Wczoraj jechałem z gosciem na benzynie to nie mógł uwierzyc,ze tipo tak sprawnie smiga |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-12-2008, 16:30
|
|
|
zlomek, a spuszczałeś szlam z reduktora? w najniższym jego punkcie jest najczęściej śrubka którą się odkręca i taki syfaiasty olej schodzi |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|