Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czemu jest taka róznica w mocy..?
Autor Wiadomość
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2008, 23:25   Czemu jest taka róznica w mocy..?

Witam.
Mam małe pytanko
Autko mi pali przy dynamicznej jezdzie 12-13l gazu.
Zaczałem testowac autko od kiedy PB jest tanie.
I odkryłem,że moje Tipo ma straszliwego kopa(powera) na Pb.
Nawet nie myslałem,że to autko jest tak dynamiczne(na motor 1.4).

Czy da się cos zrobic,by nie czuc tak straszliwej róznicy w zasilaniu auta..?
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-12-2008, 23:29   

zlomek, po pierwsze jak długo jest zamontowana instalacja LPG w tym aucie:?:
Po drugie jakas tam róznica jest wyczuwalna (wiem po sobie).
Ale ogólnie przejechałbym sie na twoim miejscu na regulacje LPG i ogólny przegląd instalacji, bo to jest napewno wina LPG nic innego, przy dobrze wyregulowanej instalacji nie powinienes czuc az takiej róznicy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2008, 23:37   

Od 2003 roku podobno.
Nie chce nic mówic,ale teraz jak ruszam tak jak zwykle.To az pisk idzie :D
Wogole do 100km/h to przyspiesza kosmicznie,az zal mi go sprzedawac.
Byłem u gazowników,to powiedzieli ze wszystko ok i kase wzieli.
Nie,jeszcze powiedzieli ze to wina cylindra ze zle pracuje.
Oleju nie bierze,płynu w chłodnicy nie ubywa.Silnik suchy...
O dziwo przed tym tydzien miałem płytkami regulowane zawory,a auto na Pb jezdzi kosmicznie.
Do tego pali na prawde sporo.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-12-2008, 23:39   

zlomek napisał/a:
Do tego pali na prawde sporo.

Ale LPG czy Pb
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2008, 00:01   

LPG.
A nie jezdze szybko.
Jakby mi chodził tak jak na Pb,to dla mnie może palic te 13l.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-12-2008, 00:59   

zlomek napisał/a:
LPG.
A nie jezdze szybko.
Jakby mi chodził tak jak na Pb,to dla mnie może palic te 13l.
nie chodzi tyle o szybka jazde, co o dynamiczne przyspieszanie. Jak ruszasz z butem w podlodze i ciagniesz go pod 4tys to nie dziwi mnie nawet 15-16 litrow. Szczegolnie w okresie zimowym. Poza tym w gazniku bardziej czuc roznice w mocy miedzy Pb a LPG niz na monowtrysku. I zawsze bedzie palil nawet do 20% wiecej gazu niz beny.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2008, 01:30   

zlomek, Jak dla mnie masz zanieczyszczony reduktor lub zużytą membranę, może filierek gazu wartowałoby też wymienić. Dodatkowo stan filtra powietrza jest bardziej odczuwalny jadąc na gazie niż na PB. Filtr powietrza kosztuje trochę ponad 10-15zł więc można śmiało zmieniać. Po tym wszystkim ponowna regulacja, przy czym zaznaczam że większość gaziarzy robi zbyt ubogą mieszankę co wcale nie rodzi oszczędności w gazie wręcz przeciwnie, bo trzeba ładować butem po podłodze żeby auto jechało, więc tego sobie też przypilnować. U mnie autko na bogatszej mieszance i przesterowaniu zapłonu na z 10 na 12 stopni autko odżyło na gazie i wcale nie pali więcej jeździ podobnie jak na benzynce.

** Dodano: 20-12-2008, 01:32 **
zlomek, a poza tym gdzieś się pochwaliłeś ze autem robisz głównie odcinek ok. 15km więc palić mniej jak 12-13l gazu nie będzie, bo gdzie ma się rozgrzać ? zawłaszcza w zimie.

** Dodano: 20-12-2008, 01:47 **
Ostatnia rada nie tankuj badziewia za 1,8 zł :lalala: bo czuć różnicę. Miedzy sell'em a bp czy orlenem nie poczujesz żadnej a między stacją wygwizdów z dziwnie niskimi cenami a wyżej wspomnianymi poczujesz (oczywiście nie wszystkie stacje takie są). Gówniany gaz jeszcze mieli na statoil'u (przynajmniej w Kraku jakiś czas temu, teraz nie wiem bo powiedziałem sobie że moja noga tam nie postanie) do tego drogi po zatankowaniu myślałem że mia auto skona.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2008, 10:35   

Patrzyłem filtr powietrza jest jak nowy,wymieniany był w sierpniu chyba.
Nawet gazownik ogladał i sie nie przyczepił.
A gdzie jest ten filterek od gazu..?
Co do reduktora to własnie on może siadac,w koncu lightowo ma 5lat.
LPG tankowałem już chyba na każdej stacji w miescie i wychodzi podobne spalanie.
Najtaniej u mnie chyba po 2.06pln:/,a na takie u kogos na podwórku stacje to nawet nie zajezdzam.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2008, 13:26   

zlomek, filterek gazu jest w pobliżu reduktora (np razem z elektor-zaworem) albo w reduktorze zleży od instalacji. No to ustal model parownika, na naszym forum masz kilka instrukcji do rożnych modeli jak je samemu zregenerować.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2008, 16:02   

i znów zgodzę się z JAMEM B. wymiana filterka (koszt 5zł), regulacja zapłonu (do przodu), regulacja instalacji, do tego porządne doprowadzenie zimnego powietrza i autko powinno odżyć, jeśli masz dobrą jakościowo instalację z mikserem na gaźniku, a nie jako zwężka dolotu, to możesz pokusić się o filtr stożkowy.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2008, 17:25   

Hmm jutro sprawdze ten filterek,bo dziś już z deczka ciemno.
A z tą regulacja zapłonu to o co chodzi...?tez gazownicy to robią...?
I jak doprowadzic dobrze te zimne powietrze..?
Bo może nawet na świeta bym sobie sprawił stożek :) Instalacja to elpigas.

Tu foto jak wygląda u mnie to pod maską:
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2008, 17:49   

zlomek napisał/a:
A z tą regulacja zapłonu to o co chodzi...?tez gazownicy to robią...?

normalnie w naszych autkach ustawia się wyprzedzenie zapłonu na 10 stopni, ale gaz ma wyższą liczbę oktanową i toleruje większe wyprzedzenie (11-12stopni) - każdy mechanik Ci to ustawi
zlomek napisał/a:
I jak doprowadzic dobrze te zimne powietrze..?

w Twoim przypadku wystarczy odpiąć i zaślepić tą grubą rurę która idzie z za gaźnika do puszki w nadkolu
zlomek napisał/a:
Bo może nawet na świeta bym sobie sprawił stożek :) Instalacja to elpigas.

w przypadku gaźnika możesz od kogoś porzyczyć stożek na próbę, do tego musisz mieć w pełni sprawny reduktor, bo inaczej będzie Ci gasł po wyrzuceniu na luz

jak masz instalacje 5cio letnią to pomyśl o regeneracji reduktora, bo penie nikt tego wcześniej nie robił, an apoczątek sugeruję wymianę filterka i spuszczenie szlamu z reduktora.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2008, 18:04   

jak masz instalacje 5cio letnią to pomyśl o regeneracji reduktora, bo penie nikt tego wcześniej nie robił, an apoczątek sugeruję wymianę filterka i spuszczenie szlamu z reduktora.[/quote]


Faktycznie zamiast stożka jak nie sprzedam autka,to kupie nowy reduktor.
Tylko który dobrac...?
U mnie w zakładzie z wymiana chca za Asterika 255zł...
Na allegro widze,ze z przesyłka miałbym jakis nowy za 155zł...?
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2008, 18:40   

ja mam reduktor VEGA z elpigazu, nie jest zbyt popularny ale jest z tzw. wyższej półki i bardzo dobrze się sprawóje
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2008, 23:48   

Ja ma ok roku reduktor włoskiej firmy Lovato dość popularny łatwo dostać do niego membrany na regeneracje, dobrze się na nim sprawuje autko. Stożek bym sobie odpuścił i zainwestował jak nie w nowy reduktor to w jego regeneracje. Membrany są względnie tanie a sama regeneracja banalnie prosta. Ogranicza się z reguły do ściągnięcia parownika, wyczyszczenia środka, wymiany membrany, złożenia. Do gaziarzy podjechać na benzynie niech się bawią w regulacje od razu sprawdzą szczelności reduktora czy dobrze go poskładałeś. Największy problem do znaleźć odpowiednią membrankę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2008, 17:23   

Może to śmieszne,ale przy reduktorze nie mam takiego filterka jak na allegro.
Nawet nie ma moge znalesc producenta,ale jest obok cos podobnego do filtra..
Cos na podobe tego :

http://www.moto.allegro.p...r_filterek.html
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2008, 18:02   

to co jest na zdjęciu to reduktor, do reduktora wchodzi taki metalowy przewód - filterek znajdziesz albo tam gdzie wchodzi ten metalowy przewód, albo tka jak u mnie, będzie on wmontowany w reduktor pod taką nieiwelkką okrągłą pokrywką.
jak będziesz rozbierał to oczywiście zakręć wcześniej gaz na butli i wypal resztki gazu z przewodów, żeby ci rąk nie zmroziło przy odkręcaniu, zapamietaj też jak zamontowany był poprzedni filterek i uszczelki
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-12-2008, 10:46   

zlomek

na foto masz zaznaczone w którym miejscu jest filtr gazu

_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-12-2008, 13:17   

Wielkie dzięki.
Rozumiem,że to jest pod tym plasticzkiem na rusunku.
Ta dolna cześc.
I jak zakrecic butle by mi rąk nie zmroziło ?:D
  
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-12-2008, 16:09   

zlomek napisał/a:
I jak zakrecic butle by mi rąk nie zmroziło ?:D

Z tego co mi wiadomo butli sie nie zakreca. Jesli elektrozawór w butli dziala
to gaz nie powinien sie ulotnić. W razie wątpliwosci zawsze mozna wyjeździc gaz do końca.
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-12-2008, 16:15   

zlomek napisał/a:
I jak zakrecic butle by mi rąk nie zmroziło ?:D


Jak masz wielozawór na butli - pod taką plastikową, przeźroczystą, okrągłą, pokrywką gdzie jest wskaźnik napełnienia butli powinny być dwa pokrętła - 1 od "wejścia" do butli (tankowanie) 2 od "wyjścia" z butli czyli zasilanie reduktora - zakręcasz obydwa na maksa i masz pewność, że Ci nic się nie ulotni (wiadomo, że i tak trochę gazu na początku poleci - to co pozostało w przewodach).
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-12-2008, 19:36   

polansky napisał/a:
Jak masz wielozawór na butli - pod taką plastikową, przeźroczystą, okrągłą, pokrywką gdzie jest wskaźnik napełnienia butli(...)


Hm... to w takim razie ja mam dziwna butle bo nie mam wskaźnika napelnienia... albo go nie znalazlem... :?
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-12-2008, 20:53   

No ale wielozawór na butli musisz mieć ;)

Na przykładowym zdjęciu - są pokrętła na rurkach, które wchodzą i wychodzą z wielozaworu.
Zakręcasz je do oporu i nic się na pewno nie ulotni ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-12-2008, 13:33   

Witam.
Te filterki od gazu też prawie nowe są.
Wiec pozostaje mi chyba kupic nowy reduktor by odzyskac moc.
Wczoraj jechałem z gosciem na benzynie to nie mógł uwierzyc,ze tipo tak sprawnie smiga :)
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-12-2008, 16:30   

zlomek, a spuszczałeś szlam z reduktora? w najniższym jego punkcie jest najczęściej śrubka którą się odkręca i taki syfaiasty olej schodzi
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load