|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
łozyska tył-pytanie! |
Autor |
Wiadomość |
SPIKEkrn
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lut 2005 Posty: 38 Skąd: RZESZOW
|
Wysłany: 14-11-2006, 22:27 łozyska tył-pytanie!
|
|
|
Witam !
Zaczynaja szumiec lozyska w tyle. Mam wersje z ABS-em. Cena za jedna sztuke kosztuje 230zł za nic w swiecie nie dam tyle kasy! Moze by podeszły od zwyklego bez ABS? |
_________________ Tipo 1.4ie + LPG, 3d |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-11-2006, 22:34
|
|
|
podejsc podejda, tyle za o ABS'ie zapomnij, jesli moge cos pomoc to zerknij do tego allegrowicza: http://allegro.pl/show_us...php?uid=4739005
Dla czepialskich, z aukcjami tego czlowieka nie mam nic wspolnego poprostu ma tanio te piasty, podobno jeszcze w InterCarsie mozna wyrwac nowki po 180zl sztuka. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
SPIKEkrn
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lut 2005 Posty: 38 Skąd: RZESZOW
|
Wysłany: 14-11-2006, 22:48
|
|
|
te piasty z bravy/bravo by podeszly? |
_________________ Tipo 1.4ie + LPG, 3d |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 10:33
|
|
|
SPIKEkrn napisał/a: | te piasty z bravy/bravo by podeszly? |
Co do piast z bravo/brava to nie jestem pewien, trzeba by bylo dorwac jakis katalog z dokladnymi rysunkami technicznymi i wymiara i porownac. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 15:04
|
|
|
i ja się podłącze do tematu.czy znacie rozmiar łożysk na koła tylnie do tempry 1.9 dt bez abs-u.jest u nas hurtownia łożysk -ceny rewelacyjne ale muszę znać dokładne rozmiary.jak rozbiorę koło to nie będe miał czym pojechac |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 20:27
|
|
|
Wg.katalogu Celkar pasują z wielu Fiatów.
Jeżeli to jest ta sama piasta co na zdjęciu (zdjęcie z Allegro)
to wymiary łożyska są następujące
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 23:52
|
|
|
Jeżeli łożysko zaczyna dopiero szumieć to zawsze jest mozliwość, iż winna leży po stronie braku dobrego smaru między częściami (ze starości smar zamienia się w coś na kształt plasteliny). Trzeba odkręcić łożsyko - razem z piastą, następnie powyciągać koszyki z kulkami i całość wymyć, nsatępnie złożyć i nasmarować. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 20:11
|
|
|
dzięki tomili jak powiedziałeś tak zrobiłem - już nie szumi i zostało coś w kieszeni |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:07
|
|
|
Witam.Jest możliwość przełożenia samego pierścienia ABS do nowej piasty bez ABSu,trochę zachodu ,ale oszczędności wymierne.Jeśli kogoś to interesuje służę pomocą.ps łożysko w piaście jest oczywiście nieregenerowalne... |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:27
|
|
|
keves napisał/a: | Witam.Jest możliwość przełożenia samego pierścienia ABS do nowej piasty bez ABSu,trochę zachodu ,ale oszczędności wymierne.Jeśli kogoś to interesuje służę pomocą.ps łożysko w piaście jest oczywiście nieregenerowalne... |
Chętnie poczytam cos o tym, jesli mozesz opisz dokladniej co i jak, czy trzeba cos staczac, jak z ustaiwniem głebokosci naprasowania tego pierscienia na nowa piaste bo to wazne, jak sie walniemy nawet o 0.5mm to juz czujnik od abs'u mzoe glupoty zbierac... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:36
|
|
|
Będę wieczorem to opiszę temat... |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:43
|
|
|
keves napisał/a: | Jest możliwość przełożenia samego pierścienia ABS do nowej piasty bez ABSu,trochę zachodu,ale oszczędności wymierne. |
Też chętnie poczytam, bo moja piasta, oczywiście z ABSem zaczyna szumieć, łożysko nieregenerowalne, koszt ok. 200zł, a łożysko do pisty bez ABSu mam w cenie 42 zł - czyli różnica kolosalna.
Tak więc keves czekamy |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 08:18
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Jeżeli łożysko zaczyna dopiero szumieć to zawsze jest mozliwość, iż winna leży po stronie braku dobrego smaru między częściami (ze starości smar zamienia się w coś na kształt plasteliny). Trzeba odkręcić łożsyko - razem z piastą, następnie powyciągać koszyki z kulkami i całość wymyć, nsatępnie złożyć i nasmarować. |
To są dwurzędowe łożyska składane fabrycznie pod prasą - nierozbieralne ! Koszyczki z kulkami można wyjąć i umyć z łożysk stożkowych , natomiast jeżeli z tych łożysk kulki ci wyjdą bez użycia żadnych narzędzi - to natychmiast po wymyciu możesz je wyrzucić ... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 09:39
|
|
|
schab napisał/a: | Tomilee napisał/a: | Jeżeli łożysko zaczyna dopiero szumieć to zawsze jest mozliwość, iż winna leży po stronie braku dobrego smaru między częściami (ze starości smar zamienia się w coś na kształt plasteliny). Trzeba odkręcić łożsyko - razem z piastą, następnie powyciągać koszyki z kulkami i całość wymyć, nsatępnie złożyć i nasmarować. |
To są dwurzędowe łożyska składane fabrycznie pod prasą - nierozbieralne ! Koszyczki z kulkami można wyjąć i umyć z łożysk stożkowych , natomiast jeżeli z tych łożysk kulki ci wyjdą bez użycia żadnych narzędzi - to natychmiast po wymyciu możesz je wyrzucić ... |
Hehe coś głupoty panie kolego wypisujesz ;] W tylnej piascie łozysko ma dzieloną wewnetrzna bieżnie która normlanie jako jedna całosc trzyma czop na ktorym osadzasz łozysko;] zdejmuje sie uszczelnienie od tej strony ktora normlanie idzie w strone wahacza do wnętrza, potem wyjmujesz wewnetrzna czesc biezni, wtedy mozna wyjac wewnetrzny koszyk w kulkami, i masz już polowe rozebrana;] zalewasz do srodka rozpuszczalnika albo benzynke, myjesz wnetrze ze starego smaru, nakladasz nowy smar, skladasz w odwrotnej kolejnosci i nastepuje cisza, nic nie szumi, łozysko jak nowe ;]
Schab jeśli nadal nie wierzysz moge wieczorem podkleić fotki jak to wyglada na zywo ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 01:16
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | keves napisał/a: | Witam.Jest możliwość przełożenia samego pierścienia ABS do nowej piasty bez ABSu,trochę zachodu ,ale oszczędności wymierne.Jeśli kogoś to interesuje służę pomocą.ps łożysko w piaście jest oczywiście nieregenerowalne... |
Chętnie poczytam cos o tym, jesli mozesz opisz dokladniej co i jak, czy trzeba cos staczac, jak z ustaiwniem głebokosci naprasowania tego pierscienia na nowa piaste bo to wazne, jak sie walniemy nawet o 0.5mm to juz czujnik od abs'u mzoe glupoty zbierac... | Witam. Nie mogłem wcześniej,więc opiszę temat w tej chwili.Tak wiec cały pic polega na tym,iż można pierścień ABSu zdjąć na gorąco.W tym celu podgrzać należy go palnikiem(osobiście użyłem palnik acetylenowy) równomiernie do czerwoności.W tym stanie można pierścień zdjąć po prostu szczypcami-jest lużny.Ważne jest by nie chłodzić gwałtownie w wodzie,ponieważ wykonany jest z żeliwa.Przed grzaniem pierścienia rozebrałem starą piastę i umyłem za smaru aby się nie wytopił-bezpieczniej.Cenna uwaga Grześka(powyżej).Aby uniknąć problemów z odległością względem czujnika,zmierzyłem odległość pierścienia od kołnierza piasty po zewnętrznej.Odejmując grubość pierscienia-10mm wychodzi głębokość toczenia nowej piasty-też mierzona oczywiście od zew.strony kołnierza.Jako że piasta bez ABSu ma większą średnicę należy ją przetoczyć,średnica według wymiaru starej , głębokość jak wcześniej opisałem.Oczywiście średnica piasty powinna być o ok.0,3-0,4mm większa od średnicy wew. pierścienia.Na tak obrobioną piastę pierścień nałożyłem też na gorąco,przy czym trzeba pamiętać aby równocześnie chłodzić piastę w wodzie bez zanurzania pierścienia.(sprytny uchwyt z drutu jest niezastąpiony)Można oczywiście pokusić się o montaż na prasie na zimno,ale nie miałem prasy,poza tym żeliwo jest kruche i teoretycznie może pękać.Cała filozofia została opisana..mam już ponad 2000 km zrobione na tej piaście o ABS chodzi jak złoto. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 11:32
|
|
|
Tylko czy cała ta gra jest warta świeczki, nowa piasta z ABS kosztuje od 150 zł, bez ABS zapewne w okolicach 70 zł. Koszt gazu, toczenia itd. jeżeli ktoś nie ma takich umiejętności lub znajomości i tak przekroczy koszt piasty z ABS. według mnie to raczej zajęcie dla majsterkowicza z dużym zapleczem maszynowym bądz rozległymi znajomościami. Zwykły zjadacz chleba lepiej niech się w takie coś nie bawi tylko kupi w miarę tani zamiennik lub zregeneruje sobie piastę. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 12:03
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Tylko czy cała ta gra jest warta świeczki, nowa piasta z ABS kosztuje od 150 zł, bez ABS zapewne w okolicach 70 zł. Koszt gazu, toczenia itd. jeżeli ktoś nie ma takich umiejętności lub znajomości i tak przekroczy koszt piasty z ABS. według mnie to raczej zajęcie dla majsterkowicza z dużym zapleczem maszynowym bądz rozległymi znajomościami. Zwykły zjadacz chleba lepiej niech się w takie coś nie bawi tylko kupi w miarę tani zamiennik lub zregeneruje sobie piastę. | Forum jak wiesz powstało między innymi w celu wymiany doświadczeń...co niniejszym czynię.To czy ktoś zastosuje tę metodę należy wyłącznie od zainteresowanych i naprwadę nie trzeba mieć do tego "zaplecza maszynowago ,czy rozległych znajomości"....wystarczy odrobina chęci,czasu i trochę wiedzy z mechaniki.Koszt toczenia to 10zł ,natomiast do podgrzania wystarczy palnik na propan butan-trochę więcej czasu zajmie grzanie.I tak na koniec....jeśli wszyscy myśleli by tak jak ty-nie byłoby tego postu i paru fajnych działów na forum.Wystarczy przecież kupić...Pozdrawiam Jarek. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 12:48
|
|
|
Chyba nie zrozumieliśmy się, nie twierdze, iż taki sposób postępowania nie ma jakiegoś głeboko ukrytego sęsu. Jest to jednak ingerowanie w konstukcję cześci samochodowych. Takie działanie może być i dobre i złe - po prostu może wpłynąć na bezpieczeństwo. Jeżeli ktoś nie spasuje dobrze części (nie pozostawi na wałku (piaście) odpowiedniej tolerancji to wcisk nie wyjdzie. W takim przypdaku grozi nam zwihrowanie tarczki ABS a następnie wyrwanie czujnika od ABS (sądzę, iż kosztuje min. 50 zł) a nawet uszkodzenie całej piasty bądz elementów znajdujących się w jej bliskości. Ponadto nie wiem jak bęzie wyglądała tarczka od ABS po rozgrzaniu jej do czerwności, zawsze mogą zajść nie odwracalne zaminy w struktuże metalu a przez to może być on słabszy. Osobiście uważam, iż nadmierne grzebanie w samochodach do któych z racji wieku (tej konstrukcji) czesci są ogólniedostępne może się odbić niekorzystnie na ich trwałości. Piasta koła nie jest strasznie droga ani też nie wymienia się jej co miesiąc. Idąc tym tropem to proponuję zamiast oleju silnikowego lać słonecznikowy, zamiast smaru używać smalcu itd....... Nie ma rzeczy nie zastąpionych tylko po co czasami przesadzać. Odnosząc się do samego pomysłu z przekładaniem tej tarczki to jest on ciekawy ale raczej możliwy do zastosowania przez 1 % wszystkich forumowiczów. Ripostując przedmówcy, Panie kolego forum jest też po to, żeby wymieniać doświadczenia, rady i poglądy - właśnie to jest mój pogląd na ten temat. Może się Pan z znim nie zgodzić takie zawsze jest prawo demokracji. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 00:04
|
|
|
SPIKEkrn, kolego mam takie lozyska tylnie z ABS za 192 zl + koszty pszesylki Lozysko Firmy 4Max |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 11:01
|
|
|
Ja tam popieram kolegę Keves. Skoro znalazł własny sposób na przerobienie klasycznej piasty na taką z ABSem, ma możliwości aby to zrobić i wszystko jest ok to należą mu się słowa uznania - po co ma przepłacać. To że dzieli się z nami na forum to tylko jego dobra wola ( i za to też , a na marginesie to po to jest to forum ), a dzieki temu każdy ma wybór czy przerabiać czy kupować. Przyznam się też że u mnie też huczało łożysko i skorzystałem z rady kolegi Tomilee - wyciągnąłem wszystko, przeczyściłem, nasmarowałem i jest ok. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
seba0921
Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 21 Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 23:23
|
|
|
Ja zrobiłem tak jak kolega Keves poszło jak po maśle jeżdże już dwa lata ABS OK .Za piasty dałem 57zł szt.+ gaz do butli palnika + robota moja . |
_________________ TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2013, 22:37
|
|
|
|
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|