|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Niby taki sam silnik, a...;> |
Autor |
Wiadomość |
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 15:43 Niby taki sam silnik, a...;>
|
|
|
Witam mam Tipko 1.6. i.e., moc 75KM wiem, że sa identyczne (?) silniki o większej mocy, np 78KM. Chciałem zapytać dlaczego moj silniczek ma o 3 cennne koniki mniej? Sprawa ustawień komputera czy co? Wiem że 3KM to nic, ale jakoś mnie to ciekawi |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 16:00
|
|
|
Może jeden nie ma katalizatora. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 17:00
|
|
|
Ogolnie 1.6 miały od 75KM do 90KM.
Różnice polegają na zastosowanych różnych układach wtryskowo-zapłonowych (Mono-Jetronic, Mono-Motronic) a nawet medzy tymi samymi ukladami zapłonowymi były stosowane różne jednostki sterujące (Bosh, Weber-Marelli).
Najmocniejsze 90KM jednostki były na "pełnym" wtrysku SOHC (pojedynczy wałek rozrzadu - TYLKO Tempry, produkcji GM)
Zaś w Tipo były też 90KM jednostki, ale DOCH (dwa wałki) ale na pojedyńczym wtrysku (produkcji GM).
Gaźniki miały moc ~86KM i były bez katalizatora.
Wszystkie silniki na wtrysk (mono czy multi) miały katalizator.
Przestudiuj to ... http://www.tempra.org/dane_techniczne.php |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 18:23
|
|
|
No już wszystko wiem, dzięki Moj silnik to 835C1.000 a więc najsłabszy z 1.6 niestety Czytałem conieco o katalizatorach i zastanawiam się nad jego usunięciem. Przebieg auta to już ponad 200tys więc teoretycznie kat. nie działa sprawnie, a kilka osób na forum chwali sobie prace silnika bez owego urządzonka i ponoć kilka koników można dzieki temu zabiegowi uzyskać Tylko ile |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-06-2006, 20:11
|
|
|
nie walcie kwasów o dodatkowych konikach po zdjęciu kata,ja od miesiąca mam wylot spalinw miejscu łącznika elastycznego(spalił się ojjojjoj )to idąc tym tropem powinno mi dojść jakieś 10 KM bo przecież wydech nie daje prawie żadnych oporów.Jedynie czacha boli od hałasu.Ten silnik nie jest dobrym materiałem do tuningu a napewno żadne STOŻKI,SUPER SPORTOWE ŚWIECE,MAGNETYZERY,FILTRY STOŻKOWE I INNE CERAMIZERY nie polepszą jego pracy ani osiągów.Więc darujcie sobie te brednie. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 21:37
|
|
|
koper napisał/a: | Więc darujcie sobie te brednie. |
Brednie to nie są. Bo dobrze wykonany układ wydechowy powienien poprawic charakterystykę silnika. A wywalenie katalizatora z reguly powinno coś dac. Bo usuwa się jednak jakis "opornik" w ukladzie wydechu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 22:14
|
|
|
miszko napisał/a: | A wywalenie katalizatora z reguly powinno coś dac. |
I właśnie to "coś" przekonuje mnie do wywalenia katalizatora z mojego układu wydechowego |
|
|
|
|
Zegmond
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2005 Posty: 38 Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2006, 00:38
|
|
|
Ja też mam 835C1000 i jeździ mi się fajnie, mam 180tysi przelatane, a do tego mój koleś, jeden z lepszych mechaniorów w Carserwisie mówi że te motorki to nie do zarombania...po 500...600 tysi spoko robią i jest git. Nie ma takiego tuningu ażeby wyszedł Twojemu autku na zdrowie, zawsze jest tak że na coś musi zaszkodzić...albo życie upszykrzyć. |
_________________ Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!! |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-06-2006, 06:41
|
|
|
stawiam flache zimnego chlebka,że jeśli zmierzyłbyś moc przed i po wyjęciu kata i wspawaniu w to miejsce rurki 50 to była by taka sama lub minimalnie większa(1-2 KM) a nawet gorzej moc mogłaby spaść też minimalnie.Tak więc po co rozwalać sobie uszy chyba tylko po to żeby ludzie na pasy za szybko nie wchodzili |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2006, 06:48
|
|
|
Mocy prawdopodobnie nic nie zyska zato może podnieśc( wsiesie przesunąć) krzywą momentu obrotowego troche. A pozatym to same niekorzyści, chociażby niedogrzana sonda lamda ( czesto grzałka poprostu niedziała i ogrzewa sie od Katalizatora),a co zatym dzie wyższe spalanie. |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2006, 07:30
|
|
|
To też już było pare osób które wywalilo i jako tako nie zgłaszały problemów.
A grzalke w sondzie λ można sprawdzić.
Jak już pisalem, ogólnie charakterystyka silnka powinna ulec zmiane, ale wcale tak nie musi byc. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-06-2006, 09:04
|
|
|
porczek napisał/a: | No już wszystko wiem, dzięki Moj silnik to 835C1.000 a więc najsłabszy z 1.6 niestety Czytałem conieco o katalizatorach i zastanawiam się nad jego usunięciem. Przebieg auta to już ponad 200tys więc teoretycznie kat. nie działa sprawnie, a kilka osób na forum chwali sobie prace silnika bez owego urządzonka i ponoć kilka koników można dzieki temu zabiegowi uzyskać Tylko ile |
Najpierw sprawdź bo ja mam 150tys. i na przeglądzie zawsze mówią mi, że mam spaliny jak w nowym silniku a więc katalizator i sonda lambda są OK. Poza tym katalizator z definicji się nie zużywa (czynnik katalizujący nie bierze udziału w reakcji chemicznej). Co najwyżej może się zapchać, ceramiczna rura popękać itp. Można go zniszczyć nalewając benzyny ołowiowej (można ją jeszcze kupić ???).
Koników to można uzyskać co najwyżej kilka za to mozesz mieć problemy z przeglądami (to jest sprawa do dyskusji ponieważ wg. przepisów katalizator muszą mieć samochody wyprodukowane od VI.1995 więc teoretycznie ja np. mógłbym go zlikwidować ale w dowodzie mam wbite "Pojazd wyposażony w katalizator").
Strata mocy względem identycznego gaźnikowca bierze się raczej z tego że wtrysk jest prymitywny. 1.6 MPI z katalizatorem ma nieco więcej koni niż gaźnik bez katalizatora.
Pozdr,
Z.
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2006, 12:02
|
|
|
Cytat: | Jak już pisalem, ogólnie charakterystyka silnka powinna ulec zmiane, ale wcale tak nie musi byc. |
Zgadzam sie niema nic pewnego. Osobiście założył bym poprostu nowy katalizator. Sam mam teraz ten problem ale nowy kat bedzie mnie kosztował 270zł, a to juz troche boli... |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2006, 14:59
|
|
|
miszko napisał/a: | koper napisał/a: | Więc darujcie sobie te brednie. |
Brednie to nie są. Bo dobrze wykonany układ wydechowy powienien poprawic charakterystykę silnika. A wywalenie katalizatora z reguly powinno coś dac. Bo usuwa się jednak jakis "opornik" w ukladzie wydechu. |
"Dobrze wykonany układ wydechowy" to na pewno nie ten w którym fabrycznie był katalizator, a potem go usunięto. Żeby coś z tego było, trzeba dobrze przeliczyć inaczej zamiast wzrostu mocy, może być efekt odwrotny. Poza tym układ wydechowy musi stawiać wewnętrzny opór. Jeżeli chce się coś pokombinować to jednocześnie trzeba zmienić wydech na bardziej wydajny (tempo przelotu spalin), jak i zmienić układ dolotowy na podający więcej powietrza. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|