Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niby taki sam silnik, a...;>
Autor Wiadomość
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-06-2006, 15:43   Niby taki sam silnik, a...;>

Witam mam Tipko 1.6. i.e., moc 75KM wiem, że sa identyczne (?) silniki o większej mocy, np 78KM. Chciałem zapytać dlaczego moj silniczek ma o 3 cennne koniki mniej? :D Sprawa ustawień komputera czy co? Wiem że 3KM to nic, ale jakoś mnie to ciekawi :D
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-06-2006, 16:00   

Może jeden nie ma katalizatora.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-06-2006, 17:00   

Ogolnie 1.6 miały od 75KM do 90KM.
Różnice polegają na zastosowanych różnych układach wtryskowo-zapłonowych (Mono-Jetronic, Mono-Motronic) a nawet medzy tymi samymi ukladami zapłonowymi były stosowane różne jednostki sterujące (Bosh, Weber-Marelli).

Najmocniejsze 90KM jednostki były na "pełnym" wtrysku SOHC (pojedynczy wałek rozrzadu - TYLKO Tempry, produkcji GM)
Zaś w Tipo były też 90KM jednostki, ale DOCH (dwa wałki) ale na pojedyńczym wtrysku (produkcji GM).

Gaźniki miały moc ~86KM i były bez katalizatora.
Wszystkie silniki na wtrysk (mono czy multi) miały katalizator.

Przestudiuj to ... http://www.tempra.org/dane_techniczne.php
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-06-2006, 18:23   

No już wszystko wiem, dzięki :) Moj silnik to 835C1.000 a więc najsłabszy z 1.6 niestety :( Czytałem conieco o katalizatorach i zastanawiam się nad jego usunięciem. Przebieg auta to już ponad 200tys więc teoretycznie kat. nie działa sprawnie, a kilka osób na forum chwali sobie prace silnika bez owego urządzonka i ponoć kilka koników można dzieki temu zabiegowi uzyskać :) Tylko ile :?: :D
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-06-2006, 20:11   

nie walcie kwasów o dodatkowych konikach po zdjęciu kata,ja od miesiąca mam wylot spalinw miejscu łącznika elastycznego(spalił się ojjojjoj :lol: )to idąc tym tropem powinno mi dojść jakieś 10 KM bo przecież wydech nie daje prawie żadnych oporów.Jedynie czacha boli od hałasu.Ten silnik nie jest dobrym materiałem do tuningu a napewno żadne STOŻKI,SUPER SPORTOWE ŚWIECE,MAGNETYZERY,FILTRY STOŻKOWE I INNE CERAMIZERY nie polepszą jego pracy ani osiągów.Więc darujcie sobie te brednie.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-06-2006, 21:37   

koper napisał/a:
Więc darujcie sobie te brednie.

Brednie to nie są. Bo dobrze wykonany układ wydechowy powienien poprawic charakterystykę silnika. A wywalenie katalizatora z reguly powinno coś dac. Bo usuwa się jednak jakis "opornik" w ukladzie wydechu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-06-2006, 22:14   

miszko napisał/a:
A wywalenie katalizatora z reguly powinno coś dac.

I właśnie to "coś" przekonuje mnie do wywalenia katalizatora z mojego układu wydechowego :D
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 08-06-2006, 00:38   

Ja też mam 835C1000 i jeździ mi się fajnie, mam 180tysi przelatane, a do tego mój koleś, jeden z lepszych mechaniorów w Carserwisie mówi że te motorki to nie do zarombania...po 500...600 tysi spoko robią i jest git. Nie ma takiego tuningu ażeby wyszedł Twojemu autku na zdrowie, zawsze jest tak że na coś musi zaszkodzić...albo życie upszykrzyć. :red_kartka:
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-06-2006, 06:41   

stawiam flache zimnego chlebka,że jeśli zmierzyłbyś moc przed i po wyjęciu kata i wspawaniu w to miejsce rurki 50 to była by taka sama lub minimalnie większa(1-2 KM) a nawet gorzej moc mogłaby spaść też minimalnie.Tak więc po co rozwalać sobie uszy chyba tylko po to żeby ludzie na pasy za szybko nie wchodzili 8)
  
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2006, 06:48   

Mocy prawdopodobnie nic nie zyska zato może podnieśc( wsiesie przesunąć) krzywą momentu obrotowego troche. A pozatym to same niekorzyści, chociażby niedogrzana sonda lamda ( czesto grzałka poprostu niedziała i ogrzewa sie od Katalizatora),a co zatym dzie wyższe spalanie.
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-06-2006, 07:30   

To też już było pare osób które wywalilo i jako tako nie zgłaszały problemów.
A grzalke w sondzie λ można sprawdzić.

Jak już pisalem, ogólnie charakterystyka silnka powinna ulec zmiane, ale wcale tak nie musi byc.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-06-2006, 09:04   

porczek napisał/a:
No już wszystko wiem, dzięki :) Moj silnik to 835C1.000 a więc najsłabszy z 1.6 niestety :( Czytałem conieco o katalizatorach i zastanawiam się nad jego usunięciem. Przebieg auta to już ponad 200tys więc teoretycznie kat. nie działa sprawnie, a kilka osób na forum chwali sobie prace silnika bez owego urządzonka i ponoć kilka koników można dzieki temu zabiegowi uzyskać :) Tylko ile :?: :D


Najpierw sprawdź bo ja mam 150tys. i na przeglądzie zawsze mówią mi, że mam spaliny jak w nowym silniku a więc katalizator i sonda lambda są OK. Poza tym katalizator z definicji się nie zużywa (czynnik katalizujący nie bierze udziału w reakcji chemicznej). Co najwyżej może się zapchać, ceramiczna rura popękać itp. Można go zniszczyć nalewając benzyny ołowiowej (można ją jeszcze kupić ???).
Koników to można uzyskać co najwyżej kilka za to mozesz mieć problemy z przeglądami (to jest sprawa do dyskusji ponieważ wg. przepisów katalizator muszą mieć samochody wyprodukowane od VI.1995 więc teoretycznie ja np. mógłbym go zlikwidować ale w dowodzie mam wbite "Pojazd wyposażony w katalizator").
Strata mocy względem identycznego gaźnikowca bierze się raczej z tego że wtrysk jest prymitywny. 1.6 MPI z katalizatorem ma nieco więcej koni niż gaźnik bez katalizatora.

Pozdr,
Z.

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2006, 12:02   

Cytat:
Jak już pisalem, ogólnie charakterystyka silnka powinna ulec zmiane, ale wcale tak nie musi byc.

Zgadzam sie niema nic pewnego. Osobiście założył bym poprostu nowy katalizator. Sam mam teraz ten problem ale nowy kat bedzie mnie kosztował 270zł, a to juz troche boli...
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2006, 14:59   

miszko napisał/a:
koper napisał/a:
Więc darujcie sobie te brednie.

Brednie to nie są. Bo dobrze wykonany układ wydechowy powienien poprawic charakterystykę silnika. A wywalenie katalizatora z reguly powinno coś dac. Bo usuwa się jednak jakis "opornik" w ukladzie wydechu.


"Dobrze wykonany układ wydechowy" to na pewno nie ten w którym fabrycznie był katalizator, a potem go usunięto. Żeby coś z tego było, trzeba dobrze przeliczyć inaczej zamiast wzrostu mocy, może być efekt odwrotny. Poza tym układ wydechowy musi stawiać wewnętrzny opór. Jeżeli chce się coś pokombinować to jednocześnie trzeba zmienić wydech na bardziej wydajny (tempo przelotu spalin), jak i zmienić układ dolotowy na podający więcej powietrza.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load