Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
co odpowiada za wolne obroty na LPG ?
Autor Wiadomość
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-12-2008, 00:57   co odpowiada za wolne obroty na LPG ?

jak w temacie, mam taką jazdę że mi falują obroty strasznie na LPG a jak jade na biegu i nagle wrzucę na luz to auto gaśnie, czasem (jak jest ciepły) jak chamuję silnikiem i dojeżadzam do skrzyżowania na 5 biegu i wyżucam na luz dopiero przy około 20km/h to nie zgaśnie.

tak się dzieje kiedy jeżdżę w trybie "emeryt", jak cisnę auto to co bym nie robił to zawsze gaśnie po wrzuceniu luzu.

silnik to 1.4 i.e. cat. a instalacja tomasetto

prosze o pomoc

Pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
MGSH 


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-12-2008, 10:31   

U mnie tak się działo, gdy rura doprowadzająca powietrze do obudowy filtra wyskoczyła z przewężenia, mocowanego w okolicy atrapy. Na benie szedł a na LPG go dławiło i gasł. Za dużo powietrza?
A co odpowiada za wolne obroty na lpg to niestety nie wiem :(
_________________
Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek
  
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-12-2008, 10:40   

nieszczelna instalacja, miałem to samo poza tym ten temat jest wałkowany co drugi post, proponował bym przeczytać wcześniejsze posty wtedy będziesz wiedział gdzie i co przepuszcza lewe powietrze potem regulacja i gites ;P
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-12-2008, 18:01   

ja bym stawiał na lewe powietrze - skontroluj dobrze instalcję pod kontem szczelności

a co do samego pytania to za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy gazu tzw. attuator, z tym że nie każdy go ma czasem zamiast niego jest zwykła śrubka
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-12-2008, 19:55   

Tematów było wiele na ten temat ale napisze jeszcze raz to co juz kilka razy napisałem. Sprawdz wszystkie wezyki doprowadzające powietrze do silnika - podcisnienie etc. Tez tak miałem że jak jechałem to było ok. Problem sie pojawiał jak własnie redukowałem przed skrzyżowaniem to gasł. Okazało sie ze był wezyk pekniety i brał lewe powietrze.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 12-12-2008, 11:32   

ogólnie za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy lub w mocniejszych silnikach elektrozawór ( mowa o PB nie wiem jak na LPG ale chyba też) ... tak czy siak tym też warto sie zainteresować , rozebrać przeczyścić, poskładać
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-12-2008, 16:07   

Problem z gaśnięciem na wolnych obrotach może być także spowodowany zbyt dużą ilością powietrza w układzie dolotowym. Ja tak miałem w innym aucie. Jak jechałem i dałem na luz to autko gasło. Problem rozwiązałem tak, że dolot powietrza skierowałem w przeciwną stronę, i problem gaśnięcia znikł. Ogólnie instalacje gazowe nie lubią jak im się wdmuchuje dodatkowe powietrze, a tak się dzieje jak jedziesz (pęd powietrza wpychany do filtra).
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2008, 23:44   

Świstak, najprosciej i wcale nie drogo (ale to zalezy od miasta) byloby podjechac na regulacje gazu na stacje diagnostyczna. Ja za takie porady/regulacje w PZMocie place 10-30zl, a na pewno warto.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-12-2008, 02:07   

Świstak, po pierwsze silnik musi pracować prawidłowo na PB, bez tego nie ma co za LPG sie brać.

Jeśli powyzsze jest spelnione za wolne obroty na LPG odpowiada odpowiednio ustawiona czułość parownika + bypass reduktora, gasniecie po wysprzegleniu w trakcie jazdy spowodowane jest albo lapaniem "lewego" powietrza czyli nieszczelnosc dolotu miedzy mikserem a przepustnica badz skierowanie w kierunku jazdy wlotu do ukladu ssacego, w chwili zdjecia noga z gazu i wysprzegleniu powstaje chwilowe nadcisnienia w ukladzie, nie zasysany jest LPG z reduktora gdyz membrana II stopnia sterowana jest podcisnieniowo i zamyka wyplyw gazu z I stopnia reduktora i auto gasnie .... to tak w skrócie.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2008, 08:09   

Ja jeszcze dodam, że należy mieć dobre przewody WN, świece no i filtr powietrza oraz gazu. No i na jazdę autka na gazie ma także jakość zatankowanego gazu. Musisz znaleźć stację na której twoje autko będzie jeździć najlepiej.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2008, 13:26   

sniff wszystkoe te warunki ktore wypisałeś spełniam :) świece kable i filtry mają jakieś 2000 km przejechane więc "nówcie" :)
zastanawia mnie natomiast to co napisał GrzesiekK. odnośnie łapania "lewego" u mnie chyba coś łapie lewe ewentualnie jest to wina silniczka krokowego od LPG ponieważ jeśli chodzi o strumień powietrza to już to sprawdzałem i to nie jest to. na postoju jak wcisnę gaz na 1500 obr/min. lub wyżej i odpuszczę gaz to również gaśnie. W związku z tym albo lewe albo silniczek krokowy. lewe znajde sam, żadna filozofia (tani dyzodorant w sprayu i heja po przewodach aż się obroty zwiększą)

co do krokowca to chyba będę musiał go albo wyczyścić albo wymienić :)
i właśnie, czy można wyczyścić krokowy od LPG ?? tak jak krokowy od Pb ?? czy tylko wymiana ??
dzięki i pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 16:12   

sniff napisał/a:
Ogólnie instalacje gazowe nie lubią jak im się wdmuchuje dodatkowe powietrze, a tak się dzieje jak jedziesz (pęd powietrza wpychany do filtra).

to się tyczy źle ustawionych, gorszych jakościowo, lub kiepsko założonych instalacji, ,a mam stożek skierowany wprost na wlot w zderzaku i moja instalacja radzi sobie z nadciśnieniem nie powodując takiego efektu

Świstak, w zupełności zgadzam się z GrzesiekK., przede wszystkim dokładna kontrola szczelności układu, a wnaszych autkach troszkę tych wężyków do sprawdzenia jest.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load