|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
co odpowiada za wolne obroty na LPG ? |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-12-2008, 00:57 co odpowiada za wolne obroty na LPG ?
|
|
|
jak w temacie, mam taką jazdę że mi falują obroty strasznie na LPG a jak jade na biegu i nagle wrzucę na luz to auto gaśnie, czasem (jak jest ciepły) jak chamuję silnikiem i dojeżadzam do skrzyżowania na 5 biegu i wyżucam na luz dopiero przy około 20km/h to nie zgaśnie.
tak się dzieje kiedy jeżdżę w trybie "emeryt", jak cisnę auto to co bym nie robił to zawsze gaśnie po wrzuceniu luzu.
silnik to 1.4 i.e. cat. a instalacja tomasetto
prosze o pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
|
MGSH
Wiek: 44 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 10:31
|
|
|
U mnie tak się działo, gdy rura doprowadzająca powietrze do obudowy filtra wyskoczyła z przewężenia, mocowanego w okolicy atrapy. Na benie szedł a na LPG go dławiło i gasł. Za dużo powietrza?
A co odpowiada za wolne obroty na lpg to niestety nie wiem |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-12-2008, 10:40
|
|
|
nieszczelna instalacja, miałem to samo poza tym ten temat jest wałkowany co drugi post, proponował bym przeczytać wcześniejsze posty wtedy będziesz wiedział gdzie i co przepuszcza lewe powietrze potem regulacja i gites ;P |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 18:01
|
|
|
ja bym stawiał na lewe powietrze - skontroluj dobrze instalcję pod kontem szczelności
a co do samego pytania to za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy gazu tzw. attuator, z tym że nie każdy go ma czasem zamiast niego jest zwykła śrubka |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-12-2008, 19:55
|
|
|
Tematów było wiele na ten temat ale napisze jeszcze raz to co juz kilka razy napisałem. Sprawdz wszystkie wezyki doprowadzające powietrze do silnika - podcisnienie etc. Tez tak miałem że jak jechałem to było ok. Problem sie pojawiał jak własnie redukowałem przed skrzyżowaniem to gasł. Okazało sie ze był wezyk pekniety i brał lewe powietrze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 11:32
|
|
|
ogólnie za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy lub w mocniejszych silnikach elektrozawór ( mowa o PB nie wiem jak na LPG ale chyba też) ... tak czy siak tym też warto sie zainteresować , rozebrać przeczyścić, poskładać |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-12-2008, 16:07
|
|
|
Problem z gaśnięciem na wolnych obrotach może być także spowodowany zbyt dużą ilością powietrza w układzie dolotowym. Ja tak miałem w innym aucie. Jak jechałem i dałem na luz to autko gasło. Problem rozwiązałem tak, że dolot powietrza skierowałem w przeciwną stronę, i problem gaśnięcia znikł. Ogólnie instalacje gazowe nie lubią jak im się wdmuchuje dodatkowe powietrze, a tak się dzieje jak jedziesz (pęd powietrza wpychany do filtra). |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 23:44
|
|
|
Świstak, najprosciej i wcale nie drogo (ale to zalezy od miasta) byloby podjechac na regulacje gazu na stacje diagnostyczna. Ja za takie porady/regulacje w PZMocie place 10-30zl, a na pewno warto. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 02:07
|
|
|
Świstak, po pierwsze silnik musi pracować prawidłowo na PB, bez tego nie ma co za LPG sie brać.
Jeśli powyzsze jest spelnione za wolne obroty na LPG odpowiada odpowiednio ustawiona czułość parownika + bypass reduktora, gasniecie po wysprzegleniu w trakcie jazdy spowodowane jest albo lapaniem "lewego" powietrza czyli nieszczelnosc dolotu miedzy mikserem a przepustnica badz skierowanie w kierunku jazdy wlotu do ukladu ssacego, w chwili zdjecia noga z gazu i wysprzegleniu powstaje chwilowe nadcisnienia w ukladzie, nie zasysany jest LPG z reduktora gdyz membrana II stopnia sterowana jest podcisnieniowo i zamyka wyplyw gazu z I stopnia reduktora i auto gasnie .... to tak w skrócie.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2008, 08:09
|
|
|
Ja jeszcze dodam, że należy mieć dobre przewody WN, świece no i filtr powietrza oraz gazu. No i na jazdę autka na gazie ma także jakość zatankowanego gazu. Musisz znaleźć stację na której twoje autko będzie jeździć najlepiej. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2008, 13:26
|
|
|
sniff wszystkoe te warunki ktore wypisałeś spełniam świece kable i filtry mają jakieś 2000 km przejechane więc "nówcie"
zastanawia mnie natomiast to co napisał GrzesiekK. odnośnie łapania "lewego" u mnie chyba coś łapie lewe ewentualnie jest to wina silniczka krokowego od LPG ponieważ jeśli chodzi o strumień powietrza to już to sprawdzałem i to nie jest to. na postoju jak wcisnę gaz na 1500 obr/min. lub wyżej i odpuszczę gaz to również gaśnie. W związku z tym albo lewe albo silniczek krokowy. lewe znajde sam, żadna filozofia (tani dyzodorant w sprayu i heja po przewodach aż się obroty zwiększą)
co do krokowca to chyba będę musiał go albo wyczyścić albo wymienić
i właśnie, czy można wyczyścić krokowy od LPG ?? tak jak krokowy od Pb ?? czy tylko wymiana ??
dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 16:12
|
|
|
sniff napisał/a: | Ogólnie instalacje gazowe nie lubią jak im się wdmuchuje dodatkowe powietrze, a tak się dzieje jak jedziesz (pęd powietrza wpychany do filtra). |
to się tyczy źle ustawionych, gorszych jakościowo, lub kiepsko założonych instalacji, ,a mam stożek skierowany wprost na wlot w zderzaku i moja instalacja radzi sobie z nadciśnieniem nie powodując takiego efektu
Świstak, w zupełności zgadzam się z GrzesiekK., przede wszystkim dokładna kontrola szczelności układu, a wnaszych autkach troszkę tych wężyków do sprawdzenia jest. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|