Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap "góry" 1.6 SPI -> 1.6 MPI
Autor Wiadomość
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2017, 15:30   Swap "góry" 1.6 SPI -> 1.6 MPI

Myślałem ostatnio nad przełożeniem głowicy z kolektorem z silnika 1.6 MPI do mojego jednopunktu. Stąd pytanie: wszystko na 100% pasuje plug and play? Duża zabawa z osprzętem silnika i elektryką? I przede wszystkim: robił to ktoś? :D
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2017, 19:41   

Kolektor ssący pasuje, egr zaślepić. Trzeba by dać wałek też od MPI bo deczko ostrzejszy niż np. spi czy gaźnik. Ecu, wiązka, nie wiem czy pompy w baku nie trzeba by zmienić bo ta do spi daje 1,3 bar tylko. Ale czy warto dla tych 15km ??

Można by się zastanowić nad 1.6 16v, ewentualnie 2.0 8v :) mocy 113km/156Nm, ma niezły dół a i zakręci się do 7tys rpm jak trzeba 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-02-2017, 09:16   

ta nierub dziada i wkładaj 1.6 16v z bravo ja to mam i samochód samolot jest
  
 
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-02-2017, 12:04   

Myślałem o tym, ale: 1)czas, 2)pieniądze. Pracuję po 12h dziennie i nie znajdę czasu, żeby samemu zrobić swapa, a dawanie tego mechanikowi to z kolei większa moneta ;/ Powiem o co chodzi: mam w tej chwili wymodzoną niezłą rzeźbę w postaci sekwencji założonej do SPI i nie idzie tego wystroić, żeby równocześnie był dobry dół i bogata mieszanka powyżej 4k rpm. Gazownicy walczą, ale chyba ich to przerasta. Mam to poskładane na wtryskach valtec typ 30 i na mój rozum one są za wolne do spi(mono motronic bosha ma minimalne czasy ~1ms, a waldemary chyba ~4ms) i tu powinny wjechać matrixy, żeby działało dobrze, no ale to oni są fachoFcy i powinni wiedzieć lepiej. Myślałem, żeby po najniższej linii oporu zrobić z silnika wielopunkt i wtedy obędzie się bez wymiany wtrysków(a za matrixy koło 400zł trzeba liczyć). Wtedy wtryski w tryb full group i chyba trzeba by być bardzo nieudanym, żeby tego nie wystroić. A i dodatkowe 15KM powitałbym z radością ;)

Jak myślicie, co robić?
1)zamiana "czapki" i osprzętu na MPI
2)na bogato- swap na 16v
3)inne propozycje?
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2017, 16:00   

Jak masz wszystko do przeróbki na MPI to zakładaj :) zrób tylko lekki tuning głowicy :p ( ruwnanie kanałów w głowicy z tymi od kolektorów ) można by się jeszcze pokusić o ostrzejszy wałek i mogło by to nieźle chodzić :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-02-2017, 17:47   

Kajlon, jakbym miał, to bym już kombinował jak to przełożyć :P sęk w tym, że w obu przypadkach czeka mnie wydanie mniejszych, czy większych pieniędzy i chcę to dobrze zaplanować ;)
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2017, 18:55   

Mam kolektor ssący z przepustnica i wtryskami od MPI :) a Maciek moze jeszcze ma glowiczke z wałkiem od MPI
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2017, 20:28   

a mam :P
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2017, 07:26   

Kajlon, Maciek, to jeszcze ECU i możemy robić interesy :P
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2017, 12:29   

kup z Punto
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2017, 15:01   

Punto 1 ten sam silnik, nie? Pytanie jak poskładać elektrykę? Nie chce mi się wierzyć, że obejdzie się bez zabawy cała wiązką...
  
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2017, 16:53   

mam taki kolektor na handel
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2017, 07:56   

tak Punto 1 ma ten sam silnik 1.6 MPI 90KM
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2017, 19:36   

Da radę to poskładać nie mając kompletnej wiązki z MPI? Kolejna rzecz: wielopunkt według dokumentacji ma wyższy stopień sprężania, czy to ma prawo prawidłowo działać na głowicy z SPI albo gaźnika? Takie głowice mam 3, więc mogę się pobawić ;D Czy to za sprawą recyrkulacji spalin sprężanie jest wyższe? Wtedy bez EGR byłoby identycznie jak w głowicy MPI z zaślepionym? To się nie odbije na osiągach? Czy różnica tkwi w samej głowiczce?
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2017, 19:45   

kefir, Zaślepisz egr w głowicy i będzie działać, ewentualnie dasz głowice bez dziury na egr i tez będzie. Dasz do planowania to niech ci zbiorą deczko więcej jak samo planowanie. U siebie miałem zdjęte chyba z 1,5 mm ale na rozrządzie o pół ząbka był przestawiony. Co do wiązki to na dobra sprawę sam by skomponował, tylko ECU trzeba rozpracować od czego jaki pin we wtyczce.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2017, 19:58   

Kajlon, czyli rozpracować schematy instalacji elektrycznej SPI i MPI i lutownica w dłoń? Mechaniki się nie boję, tylko strach że poskładam silnik i nie odpalę ;/ Głowicę mam odłożoną z poprzedniej Tempry, a ona była fajnie dłubnięta, więc parę koników więcej powinno być teoretycznie. Jakbym samochód z poskładanym silnikiem zawiózł ogarniętemu elektrykowi, to mi to podłączy? Głównie chodzi mi czy to robota na pół godziny z elektryką, czy zabawa na wiele dni, i rwanie pół wiązki żeby odpalić...
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2017, 20:28   

kefir, popytaj kolesi od 1.6 MPI z allegro bo jest kilka silników, może który ma kompa i wiązkę . Wtedy tylko wtyczki podłączysz do osprzętu. Linke gazu też warto było by przytulić bo pewnie inna jak w spi. Sam wiązkę też ogarniesz ale wtyczki trzeba by mieć i schemat ins. silnika.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2017, 20:31   

Kajlon, a ruszy na obecnej cewce, czy też do podmiany na GM?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load