regulacja hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-05-2007, 20:47 regulacja hamulca ręcznego
|
|
|
Regulowałem śrubę przy dźwigni i linki hamulca ręcznego "chodziły", hamulec trzymał na trzeci ząbek i myślałem, że jest ok. A dzisiaj byłem na przeglądzie i diagnosta mi mówi, że lewa strona w ogóle nie hamuje na ręcznym!!!
Czy oprócz śruby przy dźwigni są inne elementy regulacyjne hamulca ręcznego? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2007, 14:32
|
|
|
Jest jeszcze regulacja automatyczna bezpośrednio przy szczękachw wersji bębnowej, jesli jednak ręczny nie działa wogóle na to koło a hamulec hydrauliczny jest to przyczyny bym szukał raczej w uszkodzonej lince. Drugi podejrzany w kolejności to własnie ten autoregulator. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 19:50
|
|
|
Linki działają OK, hamulec zasadniczy (główny) żyleta, a ręczny lewy - nie działa...
Na czym polega regulacja tego samoregulatora?
Swoją drogą - trochę to dziwne, żeby SAMOregulator trzeba było regulować... |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 20:08
|
|
|
Samoregulatora się nie reguluje, bo on sam się powinien regulować.
A o działaniu samoregulatora już gdzieś pisało na forum.
Po krótce chodzi o to, że jak jest zbyt duży luz spowodowany zużyciem się szczęk to stopniowo wykręca się taka śruba, z blaszką która zabezpiecza przed wkręceniem się jej i w ten sposób rozpycha szczęki co powoduje, że nie ma tak dużego skoku przy rozpychaniu się szczęk podczas naciskania na hamulec, ale skoro hamulec główny działa to raczej samoregulator jest sprawny. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 20:21
|
|
|
Więc: jeśli linka OK, samoregulator OK, to co? Co może być przyczyną niedziałania ręcznego?...
Zależy mi na tym, bo dziś skończył mi się przegląd, a tylko ten ręczny diagnosta mi zakwestionował (i amorki z tyłu, ale jutro je będę robił)... A nie wiem w czym leży przyczyna, że ręczny nie działa! I za co się zabrać... |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 20:29
|
|
|
Hmm, ale tam już chyba nie ma nic więcej Więc jeśli linka chodzi, (widać po zdjęciu bębna że zaciąga) i nie blokuje się gdzieś w pancerzu, to ja nie mam pomysłu, gdzie jeszcze szukać przyczyny |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2007, 20:48
|
|
|
Ano własnie się panowie mylicie, samoregulator wcale nie musi być sprawny żeby hamulec zasadniczy działał poprawnie, mało tego jestem gotów sie założyć o flaszkę że po wyjeciu samoregulatora całkowicie hamulec zasadniczy ciagle będzie działał.
Po nacisnięci po prostu do tego koła trafi troche więcej płynu niż do drugiego i tyle a ciśnienie w układzie będzie i zadziała hamulec. Czysta fizyka i zasada naczyń połaczonych.
Zdejmij bęben i sprawdź jak wygląda ten samoregulator, może jest zapieczony wpizdu i mimo szczerych checi to sam nie moze się ruszyć i trzeba mu pomóc czysczeniem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 20:58
|
|
|
No ok, ale to ręczny też powinien chyba choćby lekko łapać? no chyba, że szczęki są już tak zużyte, że prawy chwyta na samoregulatorze a lewy nie zdoła na tym chwycić?
Ja myślałem, żerosama, ściągał bęben dla sprawdzenia linki to i samoregulator przejrzał |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 21:00
|
|
|
Czyli - inaczej - po wyjęciu tego samoregulatora ręczny nie będzie na tym kole działać? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2007, 21:03
|
|
|
Nie koniecznie musi łapać wiesz co się raz nadłubałem przy tym gównie zanim załapałem o co chodzi że nie hamuje ręczny na jedno koło. Okazało się że samoregulator po pierwsze był tak zardzewiały ze sie nie ruszał wogóle, więc jak pociągałeś wajchą to po prostu brakowalo ruchu żeby szczeki dobrze rozwarło. Po drugie miał uszkodzoną tą spreżynkę która blokuje mu możliwość cofnięcia i po prostu miał tendencje do wracania jak go już oczysciłem z korozji.
Poza tym żeby wszystko fajnie działało to najpierw trzeba jeszcze na tym regulatorze ręcznie ustawić odpowiednio rozparcie szczęk, teoretycznie to powinno samo działać a w praktyce to jak tego nie zrobiłem to nigdy nie było dobrego ręcznego. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 21:05
|
|
|
rosama napisał/a: | Czyli - inaczej - po wyjęciu tego samoregulatora ręczny nie będzie na tym kole działać? |
po wyjeciu samoregulatora, sprezyna sciskajaca szczeki sciagnie je bardzo mocno do siebie wciskajac jednoczesnie cylinderek. Efekt bedzie taki ze nie bedziesz mial ani recznego ani normalnego hamulca. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 21:15
|
|
|
No właśnie teoretycznie to powinno się samoregulować podczas naciskania na hamulec, więc nawet przy całkowitym skręceniu samoregulatora(zakładam że jest sprawny) to powinien po kilkunastu hamowaniach się ustawić. A wiadomo, że praktyka często odbiega od teorii
Jak wymieniałem szczęki u siebie to je przeczyściłem(samoregulatory) i skręciłem(nie pamiętam czy do końca), wiadomo, że na początku ręcznego prawie nie było, ale potem się zrobił taki, że nie ruszy z miejsca
Także proponuję ściągnąć bębny i wyjąć samoregulatory przeczyścić je z rdzy i zpsikać jakimś WD40 po czym trochę skręcić i założyć. Po paru hamowaniach powinno się poprawić, jeśli tu tkwi przyczyna. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-05-2007, 06:09
|
|
|
A jesli się nie poprawi to wymienić samoregulatory i tyle cudó nie ma, musi działać skoro linki sa OK i szczęki też. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 08:28
|
|
|
Jeszcze jest szansa , że rozpierak jest podtarty i nie rozpiera wystarczająco szczęk. Miałem tak w fiacie ritmo(konstrukcja hamulca tylnego jak w maluchu) rozpieraki wyrobione były i trzeba je było naspawać żeby ręczny był jak trzeba (mimo dobrego działanie hamulca zasadniczego) |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 08:45
|
|
|
Chodzi Ci o tą wajchę co jest przy szczęce, do której mocuje się linkę od ręcznego? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 11:04
|
|
|
jej dawno nie rozbierałem tylnych hamulców ale generalnie chodzi o miejsce styku wajchy ze szczęką |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2007, 08:19
|
|
|
No i faktycznie!
Przeczyściłem samoregulatory, i całą resztę (oś wajcha ręcznego-szczęka), ustawiłem tak, żeby dało się bęben nałożyć i skręciłem wszystko do kupy. I jak na razie jest OK, tzn. byłem na przeglądzie i diagnosta do hamulców się nie przyczepił.
Dzięki za rady i sugestie! |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2007, 09:09
|
|
|
No i bardzo dobrze, że dobrze Tak ma być |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|