Śruba mocująca napinacz paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-02-2005, 07:41 Śruba mocująca napinacz paska rozrządu
|
|
|
Tipo 1.4S 1993r.
Wymieniałem pasek rozrządu. Otworzyłem ksiązkę wydawnictwa AUTO i wyczytałem, że dla TIPO 1400 moment dokręcania śruby napinacza (M10x1.25) to 44 Nm. Mam klucz dynamometryczny i przystąpiłem do działania. No i ukręciłem śrubę. Bo głupi nie zauważyłem, że u mnie zamiast M10, jest M8x1.25. Na stronie obok wyczytałem, że dla silnika 1100 jest właśnie śruba M8x1.25 a moment to 28 Nm. Jest różnica.
Jak jest w waszych samochodach? Czy jak w 1100 jest taki moment to u mnie w 1400 też muszę taki zastosować (czy to śruba tej samej wytrzymałości)? |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 11:24
|
|
|
Ja mam też kłopot bo nie mam klucza dynamometrycznego ,i nie raz gwint nie dał rady.Co więcej zawsze mam nie pewnosc że starczy i słysze tylko takie pyknięcie i jest po !!! ostatnio to właśnie tak zaworek załatwiłełm w gaźniku |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 11:32
|
|
|
Za duzo koksu za duzo kosku! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2005, 18:47
|
|
|
Ja mam w serwisówce napisane:
M8 - 25 Nm
M10 - 44 Nm.
Mam dwa klucze dynamometryczne.
Jeden spory od 30 do 200 Nm, a drugi precyzyjny od 8 do 50 Nm. |
_________________ Vangelion Car Audio Centrum - Profesjonalne Systemy Car Audio
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-02-2005, 19:12
|
|
|
I takie musze nabyć ,bo sruby mi w łapach zostają i gwinty czaskają |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2005, 19:42
|
|
|
miszko napisał/a: | Za duzo koksu za duzo kosku! |
|
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-03-2005, 08:25
|
|
|
Sprawdziłem, nowa śruba przy 28 Nm wydłużyła się o 0.2 mm, przy 44 Nm oczywiście się urywa. Więc rzeczywiście 25 Nm chyba wystarczy. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2005, 12:59
|
|
|
HEhe Nie koksuje !!! nie ma ku temu powodów ,ale pare w łapach mam bo sruby trzaskają hehe szczególnie jak dowalam nasadowymi ,aż strach.Mam chorobe zasłabo dokręconych srub kurde :chaja: A lekiem na to będzie jak kupie profesionalne narzędzia .Jestem jak chirurg bez skalpela hihi . |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2005, 07:15
|
|
|
I po co to tak dowalać ?????
Gwinty samochodowe mają zmniejszony kat nachylenia linii gwintu w stosunku do tych samych średnic śrób stosowanych normalnie. Są tzw. samochamowne wiec nie ma sensu skakać po kluczach itp.
Dokręcić mocno ręką i tyle.
Poza tym troche myśleć panowie: Jak śruba szósteczka to wiadomo że trza lekko dokręcic i wystarczy a jak dwunastka w zawieszeniu to z całej siły rękami dowalić i będzie git. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2005, 09:55
|
|
|
Nigdy nie skakałem na kluczu!! Ale ręką mi łatwo zerwać gwint!! po prostu.Szczególnie nasadowe klucze.Wiem że nie warto tak dowalać srub. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 19:49
|
|
|
Mam momenty rozrządu do 1,8 ale niewiem jak je tu dołączyć(schemat) |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 23:45
|
|
|
Wymieniałeś juz może rozrząd w 1,8 ? Powiedz jak ocenić naciąg paska ? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-03-2005, 00:00
|
|
|
Ja mam taki klucz do napinacza troszkę przerobiony z gumówki dużej
Luz na jego długiej stronie około 1 cm. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 18:59
|
|
|
Ciekawy sposób ale czy sprawdza się podobnie jak w 1,6 z tym skręcaniem o 90 stopni ? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 20:54
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Ciekawy sposób ale czy sprawdza się podobnie jak w 1,6 z tym skręcaniem o 90 stopni ? |
W 1,6 odległość paska międzu kołem wałka a kołem pompy jest duża i łatwo to sprawdzić.
W 1,8 odstępy są kródkie i wole na wygięcie 1 cm ,tam 90stopni był by za lużny.
Mogę się mylić ,ale taką metodę stosuje i problemów nie mam.
Dodam że,dzisiaj rozleciała się rolka napinacza w moim tipo 1,4 .Założyłem zapasową
i jest ok 30min pracy.Głowica nie ucierpiała wszystko ok .Rolka wytrzymała 410tyś
zamieszczam fote .5 awaria rozrządu ,z czego 4 to zerwanie paska
Kolejna część stestowana 410tyś rolka napinacza. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-08-2005, 10:38
|
|
|
a ja właśnie dziś mam zamia wreszcie sobie wymieniać 13letni rozrząd.... więc w sumie też stestowany :-) pasek i napinacz z 13 lat mają i chodzą OK jeszcze :-) choć przebiegu mają 60tys km dopiero przez te 13 lat.... ale jak widać tak si nie starzeją....
BTW: skoro rolka 410 tys wytrzymuje orginalna, to aż żałuję że nową kupowałem niepotrzebnie
ciekawe jak długo żyją zamienniki.. ja zakładam że nie za 100 a za 60-80tys wypada wymienić dla spokoju potem... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-08-2005, 11:25
|
|
|
Ja uwarzam ze co 50 -60 tys km lub 5 lat. Guma sie starzeje i traci własciwosci !! z biegiem czasu
A te historie ze pasek 100 tyś i wiecej to .....
Podziwiam za odwage na jednym napinaczu smyknąc 400 tys gorzej jak taka zmeczona rolka sie zatrze i rozetnie pasek w 2 kawałki!!
Tempra ma ten plus ze pompa wody chodzi na oddzielnym pasku ,odpada koszt nowej pompy przy wymianie paska rozrzadu |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2005, 17:05
|
|
|
ale z kolei orginalne paski są niby trwalsze dość, a poza tym nawet zamiennik - pasek rozrządu to nie sama guma, gumę przypomina ale to zawsze jakieś tworzywa wzmacniane z dodatkami, więc się tak nie starzeją jednak jak zwykła guma, prędzej przebieg je zużyje... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|