Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
R A T U N K U ! ! !
Autor Wiadomość
Qbas 


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-01-2009, 16:13   R A T U N K U ! ! !

Ratuj cie ludzie mam juz dość. Moja tempra 1.6 ie to jakaś tragedia. Zaczne od początku jak ją kupiłem to w pewnym momencie dodawania gazu sie dlawila a pozniej przyspieszała normalnie. Wymieniłem świece kable wn filtry płyny i nadal było tak samo. spaliny śmierdziały niedopaloną benzyną . Zapalała bez problemu dopouki sie nie nagrzała do 70 C wtedy nic z tego. rerstartowałem kompa i nic to nie dało. Wymi9eniłem ten niebieski czujnik temperatury i zresetowałem kompa i teraz wogóle nie odpala!!! Śmierdzi benzyna chyba sie zalewa. Co robić ,pomóżcie!!

  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-01-2009, 16:27   

Sprawdź czy jak odepniesz sondę lambda odpali. Miałem w moim silniczku 1.4 IE takie same problemy i wymieniałem pokolei różne podzespoły a na końcu dotarłem do czujnika. Próbowałeś też zrobić reset kompa i ponownie go zaprogramować?
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-01-2009, 17:52   

Po mojemu, to moze byc czujnik polozenia walu korbowego.....jak sie silnik nagrzeje to takie akcje sie dzieja...napewno cos z ukladem zaplonowym....sprawdz CPW
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Qbas 


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2009, 10:54   

zauważyłem że iskra na świecach jest gdzieś z boku a nie tam gdzie powinna, zrobiłem reset . tzn odłączyłem akumulator na całą noc i nie zapali za żadne skarby.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2009, 11:15   

Qbas napisał/a:
zrobiłem reset . tzn odłączyłem akumulator na całą noc i nie zapali za żadne skarby.

restet prościej zrobić odpinając aku, a poźniej wciskając hamulec na kilkanaście sekund
po resecie należy autko zapalić i pozwolić mu pracowac bez dodawania gazu aż włączy się wiatrak na chłodnicy

Twoje objawy wskazują raczej na CPW, próbuj aż odpalisz a jak silnik się zagrzeje i nie będziesz mógł odpalić to polej CPW zimną wodą - jeśli wtedy zapali to masz winowajcę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 26-01-2009, 19:51   

Sprawdz uszczelke pod glowica i pompke paliwa moze nie podaje tyle ile powinna mozesz tez zajzec w filtr powietrza bo moze jest przypchany z lekka a silnik gdy jest zimny potrzebuje mniej powietrza.
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-01-2009, 19:58   

pompka chyba w porządku, bo mu świece zalewa. Ja stawiam na przestawiony zapłon. Gdyby iskra była w odpowiednim momencie to mimo słabego ciśnienia w pompie paliwa silnik zaskakiwałby co jakiś czas
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Qbas 


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-01-2009, 11:00   

o ile sie nie myle w silniku "ie" nie ustaWIA SIE ZAPŁONU
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2009, 11:19   

Qbas, nie mylisz się ale za kąt wyprzedzenia zapłonu odpowiada właśnie czujnik położenia wału
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Qbas 


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-01-2009, 13:14   

** Dodano: 27-01-2009, 13:19 **
wymieniłem CPW zrobiłem reset, nagrzałem do włączenia wentylatora , przejechałem 100m i kaplica. zgasł i jak zapali to gaśnie po dodaniu gazu. Przypominam że wymieniłem czujnik temperatury ten niebieski i czerwony, filtry świece , przewody WN

** Dodano: 02-02-2009, 12:49 **
doszedłem w końcu o co chodzi, a mianowicie panowie ze sklepu motoryzacyjnego sprzedali mi złe świece i dzięki nim wymieniłem niepotrzebnie pół silnika . Teraz założyłem dobre i wszysko gra.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load