|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
R A T U N K U ! ! ! |
Autor |
Wiadomość |
Qbas
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-01-2009, 16:13 R A T U N K U ! ! !
|
|
|
Ratuj cie ludzie mam juz dość. Moja tempra 1.6 ie to jakaś tragedia. Zaczne od początku jak ją kupiłem to w pewnym momencie dodawania gazu sie dlawila a pozniej przyspieszała normalnie. Wymieniłem świece kable wn filtry płyny i nadal było tak samo. spaliny śmierdziały niedopaloną benzyną . Zapalała bez problemu dopouki sie nie nagrzała do 70 C wtedy nic z tego. rerstartowałem kompa i nic to nie dało. Wymi9eniłem ten niebieski czujnik temperatury i zresetowałem kompa i teraz wogóle nie odpala!!! Śmierdzi benzyna chyba sie zalewa. Co robić ,pomóżcie!!
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-01-2009, 16:27
|
|
|
Sprawdź czy jak odepniesz sondę lambda odpali. Miałem w moim silniczku 1.4 IE takie same problemy i wymieniałem pokolei różne podzespoły a na końcu dotarłem do czujnika. Próbowałeś też zrobić reset kompa i ponownie go zaprogramować? |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-01-2009, 17:52
|
|
|
Po mojemu, to moze byc czujnik polozenia walu korbowego.....jak sie silnik nagrzeje to takie akcje sie dzieja...napewno cos z ukladem zaplonowym....sprawdz CPW |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Qbas
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2009, 10:54
|
|
|
zauważyłem że iskra na świecach jest gdzieś z boku a nie tam gdzie powinna, zrobiłem reset . tzn odłączyłem akumulator na całą noc i nie zapali za żadne skarby. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2009, 11:15
|
|
|
Qbas napisał/a: | zrobiłem reset . tzn odłączyłem akumulator na całą noc i nie zapali za żadne skarby. |
restet prościej zrobić odpinając aku, a poźniej wciskając hamulec na kilkanaście sekund
po resecie należy autko zapalić i pozwolić mu pracowac bez dodawania gazu aż włączy się wiatrak na chłodnicy
Twoje objawy wskazują raczej na CPW, próbuj aż odpalisz a jak silnik się zagrzeje i nie będziesz mógł odpalić to polej CPW zimną wodą - jeśli wtedy zapali to masz winowajcę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-01-2009, 19:51
|
|
|
Sprawdz uszczelke pod glowica i pompke paliwa moze nie podaje tyle ile powinna mozesz tez zajzec w filtr powietrza bo moze jest przypchany z lekka a silnik gdy jest zimny potrzebuje mniej powietrza. |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-01-2009, 19:58
|
|
|
pompka chyba w porządku, bo mu świece zalewa. Ja stawiam na przestawiony zapłon. Gdyby iskra była w odpowiednim momencie to mimo słabego ciśnienia w pompie paliwa silnik zaskakiwałby co jakiś czas |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Qbas
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-01-2009, 11:00
|
|
|
o ile sie nie myle w silniku "ie" nie ustaWIA SIE ZAPŁONU |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 11:19
|
|
|
Qbas, nie mylisz się ale za kąt wyprzedzenia zapłonu odpowiada właśnie czujnik położenia wału |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Qbas
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-01-2009, 13:14
|
|
|
** Dodano: 27-01-2009, 13:19 **
wymieniłem CPW zrobiłem reset, nagrzałem do włączenia wentylatora , przejechałem 100m i kaplica. zgasł i jak zapali to gaśnie po dodaniu gazu. Przypominam że wymieniłem czujnik temperatury ten niebieski i czerwony, filtry świece , przewody WN
** Dodano: 02-02-2009, 12:49 **
doszedłem w końcu o co chodzi, a mianowicie panowie ze sklepu motoryzacyjnego sprzedali mi złe świece i dzięki nim wymieniłem niepotrzebnie pół silnika . Teraz założyłem dobre i wszysko gra. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|