Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile powinna palic tempra 1.9 td s.w. ?
Autor Wiadomość
magnes 
witamy nowego
magnes


Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2005, 22:53   Ile powinna palic tempra 1.9 td s.w. ?

Witam!

Niedawno stalem sie (szczesliwym ?) posiadaczem takiej wlasnie tempry i mialem nadzieje iz jest to dosc ekonomiczny samochod, niestety okazalo sie, ze temperowka pali 9,5 ON w miescie i 8 w trasie... :-( Czy taki apetyt na paliwo to norma? (google twierdza, ze nie) Ile powinna palic taka temperowka?

Pozdr.
magnes
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2005, 23:26   

Moje dukato z takim samym silnikiem normalnie pali z pustą lawetą 7l >100km/h
z pełną do 9-10l trasa
całkiem puste to 5,5-6l Jest super oszczędne przebieg 343tyś oczywiście ON orężada.

Sprawdziłeś filtr powietrza ma wpływ . Może wtryski leją ?

Jutro ci podam kolega ma 1,9 td ale co pamientam to chyba 5,0-6
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-04-2005, 10:36   

Zużycie paliwa przez Temprę SW 1.9 TD według książki serwisowej to:
przy 90 km/h 4.6 l/100km
przy 120 km/h 6.1 l/100km
cykl miejski 6.1 l/100km
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rafał
witamy nowego



Wiek: 46
Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 7
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 03-04-2005, 12:03   

ja mam 1.9tds tylko w sedanie i jest tak jak napisal Grzesko
oczywiscie w miescie jesli turbina caly czas chodzi na maksa to bedzie wiecej ropy
p.s.ile masz kilometrow na liczniku?
  
 
 
magnes 
witamy nowego
magnes


Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-04-2005, 18:31   

Cytat:
p.s.ile masz kilometrow na liczniku?
[/quote]

193 tys km
Wydaje mi sie, ze jest to przebieg oryginalny

Pozdr.
magnes
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-04-2005, 19:55   

Cos za duzo. Mozliwe ze wtryski "leja". Musial bys wyjac je i sprawdzic. Poszukaj w manualach przy ile Barów powinny sie "otwierac".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
magnes 
witamy nowego
magnes


Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-04-2005, 22:15   

miszko napisał/a:
Cos za duzo. Mozliwe ze wtryski "leja". Musial bys wyjac je i sprawdzic. Poszukaj w manualach przy ile Barów powinny sie "otwierac".


No wydaje mi sie, ze jednak niestety chyba leja, zwlaszcza jak spojrze w lusterko przy ostrym "depnieciu w gaz"... :?

Pozdr.
magnes
  
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-12-2007, 11:06   

[quote="magnes"]
miszko napisał/a:
Cos za duzo. Mozliwe ze wtryski "leja". Musial bys wyjac je i sprawdzic. Poszukaj w manualach przy ile Barów powinny sie "otwierac".


No wydaje mi sie, ze jednak niestety chyba leja, zwlaszcza jak spojrze w lusterko przy ostrym "depnieciu w gaz"... :?
to jak moja w miescie pali ok 8.l. i jak jej depne to dymi to znaczy ze wtryski?a mozna je jakos zrobic bez kupowania nowych?
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-12-2007, 11:18   

szczypiorek, to jak się depnie mocno w pedał gazu i z rury zadymi to akurat normalne. Chyba żaden Diesel nawet nie wiem jak chwalony przy depnięciu w gaz - z pewnością zadymi. Poprostu przy mocnym depnięciu wtryski muszą podać większą ilośc paliwa. W danym momencie raczej trudno jest utrzymać "idealne" warunki spalania. Gorzej jak by dymiła na biegu jałowym lub przy stałych obrotach.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-12-2007, 22:20   

COś Ci duzo pali o 2l conajmniej. To że wtryski leją to nie przekłada się na zwiększone zużycie paliwa w takiej ilości. Lanie wtrysków objawia się tym ze dymi na czarno i jest utrudniony rozruch na zimnie ( ale muszą juz fest lać ). Na twoim miejscu sprawdziłbym po pierwsze czy czasem nie masz uszkodzonej membrany w tym grzybku na pompie wtryskowej do którego dochodzi wężyk z ciśnieniem od kolektora. To ustrojstwo steruje zwiększeniem dawki paliwa np w momencie ostrego przyśpieszania. Jeśli będzie to uszkodzone to pompa będzie ładować paliwo na maks ciagle co się przekłada na piękne w sensie wysokie zużycie paliwa.

Możliwe również że jakiś "tuningowiec" pchał paluchy do pompy i coś poregulował z dawką paliwa stąd takie szopki ze zużyciem. Oczywiscie zakładam że mocny nie brakuje itp tyle że dużo pali ?

szczypiorek napisał/a:
mozna je jakos zrobic bez kupowania nowych


Wymienia się końcówki wtrysków, jednak samemu tego nie zrobisz bo trzeba na przyrządzie ustawić ciśnienie przy jakim otwiera się końcówka i nastepuje wtrysk paliwa do cylindra.

** Dodano: 20-12-2007, 22:23 **
Kurde dopiero zauważyłem że temat trochę stary :D a ja sie tak rozpisałem :badgrin:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-12-2007, 23:45   

Witam
Moja Tempra 1,9 TD pali w granicach 7 - 7,7 litra, w zależności czy robiłem podczas pomiaru krótkie przebiegi (wtedy więcej) czy dłuższe nawet z szybszą jazdą...,Nie jestem mistrzem oszczędnej jazdy, to mój pierwszy diesel, jeździ się zupełnie inaczej niż benzyniakiem, wciąż mam przyzwyczajenia z Łady - czyli dużo mieszania lewarkiem i wysokie obroty silnika :lol:
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 20-12-2007, 23:53   

Hipo napisał/a:
Kurde dopiero zauważyłem że temat trochę stary :D a ja sie tak rozpisałem :badgrin:


Przyda sie ;)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
maro2003 


Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-01-2008, 15:35   

"... Na twoim miejscu sprawdziłbym po pierwsze czy czasem nie masz uszkodzonej membrany w tym grzybku na pompie wtryskowej do którego dochodzi wężyk z ciśnieniem od kolektora. To ustrojstwo steruje zwiększeniem dawki paliwa np w momencie ostrego przyśpieszania. Jeśli będzie to uszkodzone to pompa będzie ładować paliwo na maks ciagle co się przekłada na piękne w sensie wysokie zużycie paliwa."


Gdzie tego grzybka szukac, widac go od razu?? Tez mam 1.9TD i z tego co widze to pali ok 9-10.
Mozliwe ze sa obroty do regulacji?? Jak stoi na luzie to ma obroty 1000, chyba troche za duze
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-01-2008, 20:32   

maro2003 napisał/a:
Gdzie tego grzybka szukac, widac go od razu?? Tez mam 1.9TD i z tego co widze to pali ok 9-10.
Mozliwe ze sa obroty do regulacji?? Jak stoi na luzie to ma obroty 1000, chyba troche za duze


Te silniki trzymają obroty w okolach tysiąca wiec nie ma co dłubać, z tego co pamietam to wg ksiazki jest do 980obr/min nawet, sporo jak na diesla ale tak jest.

Grzybek jest na pompie, jak patrzysz od góry to najwyższy element na pompie wtryskowej, wchodzi do niego z prawej strony dwa węże na jednej śrubie, jeden idzie do kolektora dolotowego (grubszy) a cieńszy podaje ciśnienie na manometr albo czujnik ciśnienia( w zależności jaka decha) i pokazuje to na desce ciśnienei doladowania.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
maro2003 


Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2008, 14:56   

Znalazlem grzybka, membranka jest cala, teraz sie zastanawiam nad sondą lambda albo nad dziura w wydechu, ale chyab dziurawy wydech by nie podwyzszyl spalania:/?
  
 
 skype
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-01-2008, 18:43   

panowie a jak mi wypala jedna i ta sama swiece juz 3 raz ja wymieniam to moze byc wtrysk na tej swiecy?pytalem znawcy mechanika i powiedzial ze to moze byc to tylko ze wymiana kosztuje 40,- + czesci/1 sztuka to wychodzi 160,- (+ustawienie pompy 40,-)+ koncowki a ie moga one kosztowac? :?:
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-01-2008, 11:14   

maro2003 napisał/a:
zastanawiam nad sondą lambda albo nad dziura w wydechu, ale chyab dziurawy wydech by nie podwyzszyl spalania:/?


W dieslu nie masz sondy, dziurawy wydech też nie ma wpływu na spalanie.

szczypiorek napisał/a:
panowie a jak mi wypala jedna i ta sama swiece juz 3 raz ja wymieniam to moze byc wtrysk na tej swiecy?pytalem znawcy mechanika i powiedzial ze to moze byc to


I znawca mechanik miał racje bo wtrysk pluje paliwem bezpośrednio na świecę żarową aby ułatwić rozruch na zimnym, jeśli nie będzie rozpylał tylko lał paliwem to może wypalać świecę. Natomiast zupełnie nie rozumiem po co kombinować z ustawianiem pompy skoro auto dobrze chodzi ? poza tym zapłacenie za regulację to jedno a za wyjęcie pompy to drugie. Bo żeby pompe wyjąć to trzeba rozrząd rozebrać i trochę się pogimnastykować więc wątpie że za 40zł również ją zdemontuje i załozy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
maro2003 


Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-01-2008, 16:33   

Hipo napisał/a:
W dieslu nie masz sondy, dziurawy wydech też nie ma wpływu na spalanie.



To gdzie moge jeszcze szukac przyczyny takiego spalania??

** Dodano: 14-01-2008, 07:05 **
Hipo napisał/a:
W dieslu nie masz sondy, dziurawy wydech też nie ma wpływu na spalanie.



Jak to nie ma w dieslach jak np w 2 litrowym volvo S40 widzialem na 100% sonde
  
 
 skype
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2008, 18:19   

maro2003 napisał/a:
Jak to nie ma w dieslach jak np w 2 litrowym volvo S40 widzialem na 100% sonde



tak w volvo moze byc ale w fiacir tempra diesel? mialem z kilkoma doczynienia i nie widzialem.
a panowie a jak mam zle ustawione zawory to tez moze byc zle z odpalaniem zimnego i z wiekszym spalaniem??? :?: :?: :?:
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-01-2008, 21:10   

szczypiorek napisał/a:
a panowie a jak mam zle ustawione zawory to tez moze byc zle z odpalaniem zimnego i z wiekszym spalaniem???


Najpierw odczułbyś to jako spadek mocy, jesli auto ma normalne kopyto to raczej nie to.

maro2003 napisał/a:
Jak to nie ma w dieslach jak np w 2 litrowym volvo S40 widzialem na 100% sonde


Jesteś pewien że to była sonda a nie czujnik temperatury spalin np ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-01-2008, 18:36   

Hipo napisał/a:
Najpierw odczułbyś to jako spadek mocy, jesli auto ma normalne kopyto to raczej nie to.


wlasnie nie jestem pewien czy ona ma takie kopyto jakie powinna miec. sprawdze z pare dni zawory to i uszczelke sobie wymienie ale najpierw progi zaloze z alfy i zrobie drazek kierowniczy.pozdrawiam

** Dodano: 22-01-2008, 16:42 **
Hipo napisał/a:
Najpierw odczułbyś to jako spadek mocy, jesli auto ma normalne kopyto to raczej nie to



a co kolego bys powiedzial na to ze muj diesel chodzi troche glosniej niz normalnie podobnie jak ford transit albo cos.kolega sie ze mnie smieje ze chodzi jak ciagnik. co to moze byc??prosze o pomoc... :(
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
mav25 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 42
Skąd: DABROWA GORNICZA
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2008, 21:55   

czesc,mam tipo 1.9td,gdy jezdzilem po miescie spalal mi 6.2l a na trasie ok.5.5.mierzylem w taki sposob-zalalem pelny zbiornik pod kurek zrobilem 100km i dolalem to co ubylo,te silniki malo pala.

** Dodano: 27-01-2008, 21:58 **
czesc,co do glosnej pracy silnika-moze byc przestawiony zaplon,moze byc niskie cisnienie sprezania lub leja wtryski,objawia sie to glosnym klekle...mozliwosci duzo,ja zmierzylbym cisnienie na cylindrach,sprawdzilbym wtryski a takze zaplon.

** Dodano: 27-01-2008, 22:00 **
w tipo 19td nie ma sondy
  
 
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-01-2008, 16:21   

mav25 napisał/a:
czesc,co do glosnej pracy silnika-moze byc przestawiony zaplon,moze byc niskie cisnienie sprezania lub leja wtryski


no musze sie dogadac co do sprawdzenia zaworow i cisnienia w cylindrach a wtryski to mi pewnie leja bo mi pali 8-8.5/100.a zeby wtryski sprawdzic to 160,- a jak bedzie zle to trzeba odrazu robic to kolo 300,- wyjdzie. narazie mi szkoda i kasy brak.
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
ziberson 


Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 16
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-01-2008, 17:11   

Posiadam lancię Dedrę z takim samym silnikiem i pali ona w granicach 5,5-6,5 l/100 km w trybie mieszanym. Jeśli gonisz w powyżej 2400 obr/min to takie spalanie jest normą. Wtryski możesz spróbować czyścić przy pomocy chemicznych dodatków lub wymienić końcówki które kosztują 30-40 złotych każda. Możesz mieć uszkodzony termostat i silnik chodzi nienagrzany, co daje objaw w kosumpcji paliwa. Zawory posiadają płytki regulacyjne wiec przy tym przebiegu to raczej wątpliwe aby były aż tak skrajnie wysłużone. Zacząłbym jednak od wymiany filtra powietrza - tak profilaktycznie.
_________________
LANCIA Dedra 1991 1.9 TDS 90 KM (podobno) 260000 km
Wolę napis: "Wstęp wzbroniony", aniżeli: "Wyjścia nie ma".
I prefer the sign: "No entry", to the one that says: "No exit". (ang.)
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-01-2008, 08:46   

ziberson napisał/a:
Wtryski możesz spróbować czyścić przy pomocy chemicznych dodatków lub wymienić końcówki które kosztują 30-40 złotych każda.


W dieslu mu nic to nie da bo napewno nie poprawi stanu rozpylaczy, natomiast końcowki zmieni ale ciśnienie na wtryskach i tak musi na maszynie ustawiać więc napewno wyda więcej niż te 160zł ...
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load