Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
parownik Lovato
Autor Wiadomość
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2007, 09:52   parownik Lovato

Witam chcialem sie dowiedziec w parowniku LOVATO od czego sa co sie nimi reguluje :
- sruba przy wylocie gazu z parownika,
- a druga znajduje sie miedzy wlotem i wylotem cieczy chlodzącej.
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2007, 18:40   

zazwyczaj masz (jeśli masz parownik mający więcej śrub):
*jedną śrubę od regulacji wolnych obrotów (ile LPG podaje na jałowym/luzie, jaka mieszanka = jake wolne obroty)
*jedną od regulacji 'ciśnienia' gazu, jak efektywnie, szybko i mocno ma / może reagować reduktor na deptanie pedału gazu; im więcej pozwolisz tym dynamiczniej, ale i paliwożerniej;
*poza reduktorem śruba na wężu - od 'dławienia', czyli duszenia max ilości przepływającego LPG; też bierze udział w ustawieniu właściwej proporcji mieszanki i ogólnej dynamice, ma znaczący wpływ na spalanie ale i sprawność;

_poczytaj_ koniecznie o samodzielnej regulacji instalacji LPG i ręcznym określeniu i wyregulowaniu współczynnika lambda, kręcąc samemu np pod domem :D link nawet na forum gdzieś był;

w twoim wypadku (zdjęcie) najprawdopodobniej śruba 2 będzie od regulacji ciśnienia a 1 od wolnych obrotów; a najpewniej = odpal autko, _dokładnie_ zapamiętaj ustawienie śrub i jedną ew drugą pokręć nieznacznie (np ćwierć obrotu) w lewo, powrót, prawo; po obróceniu poczekaj z 10 sekund; zaobserwuj czy wolne obroty się zmieniają; w ten sposób określisz tą od wolnych obrotw, a druga jest od ciśnienia; kręcąc za bardzo tą od ciśnienia też możesz co prawda zbyt wzbogacić/zubożyć mieszankę, "zalać' silnik i też nawet wolne obroty się zmienią, ale prędzej to odczujesz gdy nie chodzi na wolnych a kręci się np w połowie obrotów, tak sądzę a na pewno prędzej na wolnych obrotach odczujesz zmiany podczas kręcenia śrubą od wolnych obrotów niż gdybyś omyłkowo kręcił o podobną wartość śrubą od ciśnienia; to chyba wsio :D co potrzebujesz;
poczytaj jeszcze o regulacji LPG, zalecam i warto!

** Dodano: 26-01-2007, 18:41 **
ewentualnie jak reszta kasy się mi nie rozejdzie (a co by nie było - nie może) to w katowicach w niedzielę na spocie mam być :D to mogę Ci coś popsuć jak kcesz :crazy:
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Bratek 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 51
Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2007, 20:01   

1 - wone obroty
2 - ciśnienie gazu

sam to kiedyś przerabiałem :yawinkle:
  
 
 
Tarzan 



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: Sedziszow Mlp
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-01-2007, 18:56   

1. to cisnienie gazu na pewno a 2. to wolne obroty ,wiem bo regulowalem.A propos tego parownika ja mam podobny w zasadzie taki sam,tzn.u mnie pisze'' lovtec '' nie ''lovato''myle ze.to jakas podroba ''lovato'' bo wygląda identycznie i tu moje pytanie czy membrany tez sa takie same w tych niby róznych parownikach,bo planuje go zregenerowac i nie wiem czy to to samo :?:
_________________
Moja bryczka TIPO 1.6 i.e + LPG
Chociaz zawsze marzylem o TEMPERCE :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load