Sprężyny obniżające |
Autor |
Wiadomość |
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2006, 20:58 Sprężyny obniżające
|
|
|
Tak z ciekawości - da się z tym jeździć? czy ma się z samochodu wóz drabiniasty? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2006, 21:46
|
|
|
Z mojego doswiadczenia na maluchu jazda jest 100% lepsza niz na normalnym zawiasie samochod lepiej sie trzyma drogi i elegancko bokiem sie wchodzi. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2006, 21:54
|
|
|
A co masz na mysli pisząc: "sprężyny obniżające"? Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie... |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-02-2006, 21:58
|
|
|
Erewan napisał/a: | Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie... |
No ja też niestety ma sportowe sprężyny i powiem tak: Tempra jest twarda już w serii, a te sprężyny potęgują to wrażenie. Jak wpadniesz w dziure to napewno to poczujesz i całe auto też..... |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2006, 22:07
|
|
|
Powiem na przykładzie Uno.
Miałem założone używane Eibachy, które mają generalnie opinie bardziej miękich od konkurencji. Właściwości jezdne poprawiły się w znacznym stopniu, o wiele szybsza reakcja na ruchy kierownicą i zdecydowanie mniejsze przechyły na zakrętach a co za tym idzie możliwość pokonywania zakrętów z większą prędkością
Na równych i płaskich drogach są po prostu super, również na drogach z nierównościami, garbami z łatami i małymi dziurami nie jest źle. Najgożej się spisują na dużych dziurach, wszystkie przejazdy tramwajowe/kolejowe trzeba pokonywać wolno no i można zapomnieć o parkowaniu na większości chodników. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-02-2006, 23:52
|
|
|
Co prawda nie znam sie na tym z praktycznej strony, ale duzo kiedys o tym czytalem.
Jezeli chcesz obnizyc auto to oprocz sprezyn musisz tez wymienic amorki na inne. Po prostu
ich charakterystyka nie jest dopasowana do innych warunkow pracy. Raz ze szybko je
"zajedziesz", druga sprawa ze moze to miec wplyw (niekorzystny) na prowadzenie auta. |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 01:13
|
|
|
Też czytałem troch na temat sport springów i niby sprężynki obniżające od 40 max do 60 mm mogą "chodzić" z seryjnymi amorkami
Mam jeszcze jedno auto (Escort MK4), po sprowadzeniu leżało "dość" nisko, obecnie jeżdże na seryjnych (zamiana łeb za łeb z chłopcami z osiedla)
Wygląd nieporównywalnie gorszy, ale odcinek 600m osiedlowej, nieutwardzonej drogi z powybijanymi dziurami to było ok 5 min jazdy, stąd decyzja o wymianie
Podobnie było na progach zwalniających - prędkość do zera i ruszania z "1"
Teść jadnak sprowadził Escorta MK7 - zawiecha H&R, widać że siedzi niżej i po tej samej osiedlowej drodze jeździ jak Chester
Czyli optymalne rozwiązanie do sprężynki -40/-60mm, bez wymiany amorków i będzie ładnie, wygodnie i bezpiecznie
Byle nie przesadzać |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 10:03
|
|
|
Jak juz wspomnieliście o Fordzie...to akurat nei jest dobry przykład do porwónania zawieszeń. Posiadałem Forda Escorta RS Turbo MKIV - w serii ma regulowane zawieszenie i przyznam że rozwiązanie zawieszenia jest tak skomplikowane że wymiana na seryjne okazała się niemożliwe A cod o komfortu i poprawy trakcji i przyczepności... Zasada jest taka...zmieniasz twardość sprężyn -> zmieniasz amorki i gniazda . Jeśli tylko obniżasz poprzez krótsze sprężyny to amorki mogą byc seryjne. Kolejna rzecz....jeśli masz twrdsze zaiwecho musisz się liczyć z wymiana wahaczy i tuleji na mocniejsze i wytrzymalsze gdyż inaczej wybijesz je po 10.000 kilometrów. Też ważne jest na jakich felgach jeżdzisz. teoretycznei czym twardszy tym mniejsza felga...a profil opony wyższy - najlepiej 14 lub 15 z oponami o profilu od 50-60mm(w przypadku TT. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 18:48
|
|
|
Raku napisał/a: | Nie zakłada się takich sprężyn po to żeby latać od razu tyle ile fabryka dała, to raczej logiczne. |
Całkowicie się zgadzam, ale strasznie one prowokują do szybkiego pokonywania zakrętów.
Raku napisał/a: | Ja mimo że jak narazie (ale myśle że to się zmieni) mam seryjne i mimo to przez przejazdy przejeżdzam wolno, jak widze dziury to mooocno zwalniam... |
Ale w Uno seryjne zawieszenie to jest prawdziwy kajak bez porównania do Tipo i stąd moja uwaga o przejazdach kolejowych. W tipo mam serie zawiechę i oczywiście też zwalniam na dziurach i przejazdach, szkoda samochodu i kasy na remonty. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 19:25
|
|
|
Erewan napisał/a: | Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie... |
Jednym słowem jak na nasze drogi to pic na wodę |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 19:36
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Erewan napisał/a: | Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie... |
Jednym słowem jak na nasze drogi to pic na wodę |
przecież nie trzeba od razu uziemiać auta ile sie da,jak delikatnie obniżysz to bedzie to o niebo lepiej wygladalo niz na serii i az tak bardzo na komforcie nie ucierpisz |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 19:41 Re: Sprężyny obniżające
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Tak z ciekawości - da się z tym jeździć? czy ma się z samochodu wóz drabiniasty? |
jezdzic sie da - jak najbardziej, trzeba tylko zwalniac na przejazdach kolejowych, torowiskach i uwazac z karweznikami. Ogólnie jestem zadowolony... mam -40/-40 od prawie dwoch lat i jak do tej pory zadnych strat nie odnotowalem. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-02-2006, 20:35
|
|
|
Z tą wymianą gniazd, tulei i wahaczy to z deka przesadziłeś
Napewno jest szansa na szybsze (ale bez przesady) zużycie tych elementów.
Podejrzewam że Marcinowi chodzi o nie duże obniżenie, a co za tym idzie obciążenia wyżej wymienionych elemenów nie są duże!
A co do wymiany amorów to można, ale nie trzeba. A jak ja sobie kupie sprężyny to wyjme amorki i zawioze do zakładu który regeneruje amortyzatory i bez problemu cały zestaw mi połączą. Czyli dopasują/skrócą skok i do tego zmienią olej...
IMO obniżenie auta o 30-40mm nie spowoduje wielkich uciążliwości. Nie jedno auto jeździ 'zglebione' i ich kierowcy nie mają z nimi problemów
POZDRO |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-03-2006, 11:40
|
|
|
Przedstawiłem to od tej strony jak ktoś chce profesjonalnie przygotowac auto...
Masz racje że takie delikatne uziemieni auta nic złego mu nei zrobi.... Jednak jak ktos się już decyduje na ekstrema to musi wiedzieć że to boli w późniejszym etapie.
Z tą regenracją jest różnie...tłumienie Ci zredukują ale to kosztem wytrzymałości ścisku sprężającego olej czy gaz... Ja w RSce pojeżdziłem an regenrowanych 15000 i niestety ściski popuściły...Ale to może dlatego że to były seryyjne po regenracji na RS... |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 14:34
|
|
|
Rozumiem że chodzi Ci o takie gumy wciskane w sprężynę? Jesli tak to niestosowałem więc nei wem jaki to daje efekt |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 16:22
|
|
|
Raku chodziło raczej o silentbloki wahaczy
Temat był poruszany na forum i nawet na allegro są do kupienia. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 20:00
|
|
|
Raku napisał/a: | Temat był poruszany na forum i nawet na allegro są do kupienia.
Wiem. |
wiem, że wiesz
To było do tych co nie wiedzą |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2006, 09:19
|
|
|
fotki bede mogl wrzucic dopiero we wtorek. ale to jakejs sirm hrv lub cos takiego |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2007, 08:45
|
|
|
Witam ja obnizylem autko przod 60 tyl 40 i mam do tego jeszcze alusy 16 7/5 J w rozmiarze 215/40/16 i powiem ze jezdzi sie super tylko trzeba troszke uwazac na dziury ale po zatym super sie trzyma A i jeszcze szukam rozporki na kielich przednie jakby ktos mial takowa to prosze o odpowiedz pozdrawiam ps jak wrzuce juz lato na autko to zropbie zdjecia i wrzuce na forum |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2007, 09:19
|
|
|
kro_ma Amorki tez zmieniałeś na jakieś inne ? i jakiej firmy? W sumie też sprężynki jakiej formy masz zapodane, bo powoli sie przymierzam do lekkiej gleby |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
|