Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężyny obniżające
Autor Wiadomość
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2006, 20:58   Sprężyny obniżające

Tak z ciekawości - da się z tym jeździć? czy ma się z samochodu wóz drabiniasty? :roll:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2006, 21:46   

Z mojego doswiadczenia na maluchu :D jazda jest 100% lepsza niz na normalnym zawiasie samochod lepiej sie trzyma drogi i elegancko bokiem sie wchodzi. Pozdrawiam.
_________________
     assistance
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 27-02-2006, 21:54   

A co masz na mysli pisząc: "sprężyny obniżające"? Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie... :roll:
     Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2006, 21:58   

Erewan napisał/a:
Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie...


No ja też niestety ma sportowe sprężyny i powiem tak: Tempra jest twarda już w serii, a te sprężyny potęgują to wrażenie. Jak wpadniesz w dziure to napewno to poczujesz i całe auto też.....
_________________

     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2006, 22:07   

Powiem na przykładzie Uno.
Miałem założone używane Eibachy, które mają generalnie opinie bardziej miękich od konkurencji. Właściwości jezdne poprawiły się w znacznym stopniu, o wiele szybsza reakcja na ruchy kierownicą i zdecydowanie mniejsze przechyły na zakrętach a co za tym idzie możliwość pokonywania zakrętów z większą prędkością
Na równych i płaskich drogach są po prostu super, również na drogach z nierównościami, garbami z łatami i małymi dziurami nie jest źle. Najgożej się spisują na dużych dziurach, wszystkie przejazdy tramwajowe/kolejowe trzeba pokonywać wolno no i można zapomnieć o parkowaniu na większości chodników.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2006, 22:20   

Nie zakłada się takich sprężyn po to żeby latać od razu tyle ile fabryka dała, to raczej logiczne. :roll:
Ja mimo że jak narazie (ale myśle że to się zmieni) mam seryjne i mimo to przez przejazdy przejeżdzam wolno, jak widze dziury to mooocno zwalniam... 8)
:lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-02-2006, 23:52   

Co prawda nie znam sie na tym z praktycznej strony, ale duzo kiedys o tym czytalem.
Jezeli chcesz obnizyc auto to oprocz sprezyn musisz tez wymienic amorki na inne. Po prostu
ich charakterystyka nie jest dopasowana do innych warunkow pracy. Raz ze szybko je
"zajedziesz", druga sprawa ze moze to miec wplyw (niekorzystny) na prowadzenie auta.
     assistance
 
 
misiak 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-02-2006, 01:13   

Też czytałem troch na temat sport springów i niby sprężynki obniżające od 40 max do 60 mm mogą "chodzić" z seryjnymi amorkami
Mam jeszcze jedno auto (Escort MK4), po sprowadzeniu leżało "dość" nisko, obecnie jeżdże na seryjnych (zamiana łeb za łeb z chłopcami z osiedla)
Wygląd nieporównywalnie gorszy, ale odcinek 600m osiedlowej, nieutwardzonej drogi z powybijanymi dziurami to było ok 5 min jazdy, stąd decyzja o wymianie
Podobnie było na progach zwalniających - prędkość do zera i ruszania z "1"

Teść jadnak sprowadził Escorta MK7 - zawiecha H&R, widać że siedzi niżej i po tej samej osiedlowej drodze jeździ jak Chester

Czyli optymalne rozwiązanie do sprężynki -40/-60mm, bez wymiany amorków i będzie ładnie, wygodnie i bezpiecznie
Byle nie przesadzać
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
bloku 



Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 55
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-02-2006, 10:03   

Jak juz wspomnieliście o Fordzie...to akurat nei jest dobry przykład do porwónania zawieszeń. Posiadałem Forda Escorta RS Turbo MKIV - w serii ma regulowane zawieszenie i przyznam że rozwiązanie zawieszenia jest tak skomplikowane że wymiana na seryjne okazała się niemożliwe :( A cod o komfortu i poprawy trakcji i przyczepności... Zasada jest taka...zmieniasz twardość sprężyn -> zmieniasz amorki i gniazda . Jeśli tylko obniżasz poprzez krótsze sprężyny to amorki mogą byc seryjne. Kolejna rzecz....jeśli masz twrdsze zaiwecho musisz się liczyć z wymiana wahaczy i tuleji na mocniejsze i wytrzymalsze gdyż inaczej wybijesz je po 10.000 kilometrów. Też ważne jest na jakich felgach jeżdzisz. teoretycznei czym twardszy tym mniejsza felga...a profil opony wyższy - najlepiej 14 lub 15 z oponami o profilu od 50-60mm(w przypadku TT.
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,

Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... :(
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2006, 18:48   

Raku napisał/a:
Nie zakłada się takich sprężyn po to żeby latać od razu tyle ile fabryka dała, to raczej logiczne.

Całkowicie się zgadzam, ale strasznie one prowokują do szybkiego pokonywania zakrętów.
Raku napisał/a:
Ja mimo że jak narazie (ale myśle że to się zmieni) mam seryjne i mimo to przez przejazdy przejeżdzam wolno, jak widze dziury to mooocno zwalniam...

Ale w Uno seryjne zawieszenie to jest prawdziwy kajak bez porównania do Tipo i stąd moja uwaga o przejazdach kolejowych. W tipo mam serie zawiechę i oczywiście też zwalniam na dziurach i przejazdach, szkoda samochodu i kasy na remonty.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2006, 19:25   

Erewan napisał/a:
Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie... :roll:


Jednym słowem jak na nasze drogi to pic na wodę :bambam:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2006, 19:36   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Erewan napisał/a:
Ja w Malince mam sportowe sprężyny i powiem szczerze, że to nie jest najlepszy pomysł na polskie "drogi". Ani tanio, ani bezpiecznie, ani praktycznie... :roll:


Jednym słowem jak na nasze drogi to pic na wodę :bambam:


przecież nie trzeba od razu uziemiać auta ile sie da,jak delikatnie obniżysz to bedzie to o niebo lepiej wygladalo niz na serii i az tak bardzo na komforcie nie ucierpisz
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-02-2006, 19:41   Re: Sprężyny obniżające

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Tak z ciekawości - da się z tym jeździć? czy ma się z samochodu wóz drabiniasty? :roll:


jezdzic sie da - jak najbardziej, trzeba tylko zwalniac na przejazdach kolejowych, torowiskach i uwazac z karweznikami. Ogólnie jestem zadowolony... mam -40/-40 od prawie dwoch lat i jak do tej pory zadnych strat nie odnotowalem. :lol:
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2006, 20:35   

Z tą wymianą gniazd, tulei i wahaczy to z deka przesadziłeś :!:
Napewno jest szansa na szybsze (ale bez przesady) zużycie tych elementów.
Podejrzewam że Marcinowi chodzi o nie duże obniżenie, a co za tym idzie obciążenia wyżej wymienionych elemenów nie są duże!
A co do wymiany amorów to można, ale nie trzeba. A jak ja sobie kupie sprężyny to wyjme amorki i zawioze do zakładu który regeneruje amortyzatory i bez problemu cały zestaw mi połączą. Czyli dopasują/skrócą skok i do tego zmienią olej...

IMO obniżenie auta o 30-40mm nie spowoduje wielkich uciążliwości. Nie jedno auto jeździ 'zglebione' i ich kierowcy nie mają z nimi problemów :!:
POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bloku 



Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 55
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-03-2006, 11:40   

Przedstawiłem to od tej strony jak ktoś chce profesjonalnie przygotowac auto...
Masz racje że takie delikatne uziemieni auta nic złego mu nei zrobi.... Jednak jak ktos się już decyduje na ekstrema to musi wiedzieć że to boli w późniejszym etapie.

Z tą regenracją jest różnie...tłumienie Ci zredukują ale to kosztem wytrzymałości ścisku sprężającego olej czy gaz... Ja w RSce pojeżdziłem an regenrowanych 15000 i niestety ściski popuściły...Ale to może dlatego że to były seryyjne po regenracji na RS...
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,

Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... :(
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2006, 18:56   

Do tego można zastosować gumy poliuretanowe (wytrzymalsze) i już jest lepiej!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bloku 



Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 55
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-03-2006, 14:34   

Rozumiem że chodzi Ci o takie gumy wciskane w sprężynę? Jesli tak to niestosowałem więc nei wem jaki to daje efekt :(
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,

Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... :(
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2006, 16:22   

Raku chodziło raczej o silentbloki wahaczy
Temat był poruszany na forum i nawet na allegro są do kupienia.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2006, 17:12   

Dokładnie tak!
Chodziło mi silentbloki...
romano napisał/a:
Temat był poruszany na forum i nawet na allegro są do kupienia.

Wiem. 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2006, 20:00   

Raku napisał/a:
Temat był poruszany na forum i nawet na allegro są do kupienia.

Wiem.

wiem, że wiesz :D
To było do tych co nie wiedzą ;D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2006, 08:11   

A jakiej firmy? Jaki stan? JAkie obniżenie? Zdjęcie...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2006, 09:19   

fotki bede mogl wrzucic dopiero we wtorek. ale to jakejs sirm hrv lub cos takiego
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2006, 19:02   

TEMPRAWG napisał/a:
sirm hrv
:roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2007, 08:45   

Witam ja obnizylem autko przod 60 tyl 40 i mam do tego jeszcze alusy 16 7/5 J w rozmiarze 215/40/16 i powiem ze jezdzi sie super tylko trzeba troszke uwazac na dziury ale po zatym super sie trzyma A i jeszcze szukam rozporki na kielich przednie jakby ktos mial takowa to prosze o odpowiedz pozdrawiam ps jak wrzuce juz lato na autko to zropbie zdjecia i wrzuce na forum
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2007, 09:19   

kro_ma Amorki tez zmieniałeś na jakieś inne ? i jakiej firmy? W sumie też sprężynki jakiej formy masz zapodane, bo powoli sie przymierzam do lekkiej gleby :)
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load