Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana fiterka w LPG z 2002
Autor Wiadomość
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-04-2007, 07:33   Wymiana fiterka w LPG z 2002

Witam
Posiadam w swoim tipolocie instalacje LPG BRC założona w 2002 r.
Wczoraj chciałem wymienić filierek gazu no i się zaczęło.
Na butli nie ma zaworu do zamknięcia gazu więc jak to zrobić?
Zapaliłem silnik odłączyłem kostki przy butli myślałem że to odlączy gaz ale samochód pracował sobie dalej.
Muszę wyjeździć gaz żeby wymienić filtr? czy coś mi sie zepsuło??
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2007, 08:03   

O ile mi sie wydaje to zawor na butli jest wymogiem !:D
Wiec moze poprostu ci padl ...
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-04-2007, 09:46   

Mam taki wielozawór :(
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-04-2007, 11:13   

Kiedyś nie montowali tego zaworu na butli ale myślałem, że w 2002r już był obowiązek.
Ja na Twoim miejscu był wyjeździł gaz.
Można zawsze zaryzykować i spróbować odkręcić obudowę zaworka bo gdzieś zawór odcinający być musi i powinien zamknąć obwód ale to już niebezpieczna zabawa bo można ręce "przymrozić" :/
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2007, 12:08   

Nie chce mi się wierzyć, że nie masz zaworu zamykającego w butli, poszukaj dobrze
U mnie w butli z 1997r. są dwa zawory jeden na wejściu i drugi na wyjściu z butli.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-04-2007, 12:51   

romano napisał/a:
Nie chce mi się wierzyć, że nie masz zaworu zamykającego w butli, poszukaj dobrze
U mnie w butli z 1997r. są dwa zawory jeden na wejściu i drugi na wyjściu z butli.


Mi też sie niechcialo wierzyć a gdzie mam go szukać pod spodem auta??
Z wielozaworu wychodzą dwie rurki jedna tankowanie a druga do elektrozaworu z filterkiem.
Żadnego pokrętła na wielozaworze nie ma jest tylko ten niebieski elektrozawór może on powinien zamykać gaz jak sie zapłon wyłączy .
Lekko popuściłem wężyk który idzie do filterka gaz leciał i leciał :.
Jeszcze sprawdze to niebieskie ustrojstwo może ono jest walnięte ??
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2007, 13:49   

ROMI72 napisał/a:
Mi też sie niechcialo wierzyć a gdzie mam go szukać pod spodem auta??

bez przesady chyba nikt nie wpadł na taki pomysł, żeby tam montować zawór :D
ROMI72 napisał/a:
Żadnego pokrętła na wielozaworze nie ma jest tylko ten niebieski elektrozawór może on powinien zamykać gaz jak sie zapłon wyłączy .

Też mi się tak wydaje, sprawdź go czy pracuje, jak się włącza i wyłącza zapłon to powinno być słychać jak pracuje.
Ale jak go masz walnięty to chyba i tak musisz wyjeździć gaz do końca, żeby go wymienić.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-04-2007, 14:31   

[quote="romano"]
ROMI72 napisał/a:

Ale jak go masz walnięty to chyba i tak musisz wyjeździć gaz do końca, żeby go wymienić.


Napewno bede musial wyjeździć go do końca :(
Pojechalbym do gazownikow ale u mnie tacy partacze ze szkoda nerwów i pieniędzy na ich usługi :( :red_kartka:
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2007, 16:58   

czekaj!

musisz mieć albo mechaniczny zawór albo elektrozaworek...
gaz leciał i leciał bo wciąż po wyłączneiu silnika było go w przewodach dość by po trochu lecąc kilka minut nawet wyparowywał;

zrób tak:
odłącz elektrozawór na butli (zdejmij kable), wtedy jeśli działa powinien się _nie otworzyć_ i wtedy zapal silnik by wypalał resztki gazu z przewodów, aż zdechnie (na ssaniu dokładniej zassa ;D )

jeśli zdechnie - elektrozawór działa i się nie otworzył bez prądu i wypaliłeś gaz z rurek;
można działać;
jednakże zawsze bezpieczniej mieć mechaniczny zaworek, elektrozawór musi niby wytrzymać i odciąć gaz całkiem, ale ja jakoś tak w 1000% im nie ufa tak jak mechanicznym...

ale na szybką wymianę filterka to spoko; odłącz go i wypal gaz z rurek;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load