Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzypienie w układzie kierowniczym
Autor Wiadomość
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-04-2009, 20:37   Skrzypienie w układzie kierowniczym

Witam,

Mam pytanie, otóż od wczoraj pojawił mi sie dziwny dźwięk podczas skręcania kołami, bez różnicy czy w miejscu czy w ruchu.

Podczas skrętu słychać wspomaganie (jak to na ten rocznik normalne), ale jeszcze zgrzytanie, tak jakby coś co bardzo dawno nie było używane i lekko przyrdzewiało i po latach chciało się to odkręcić... taki specyficzny dźwięk... chyba wiecie o co kaman..

i do tego pojawiły się takie puknięcia na wzniesieniach.. (ale nie każdych) tak jakby pustą bańkę 5L uderzyć.

Czy to wszystko może być wina wahacza czy szukać czegoś w układzie kierowniczym. Dziśr ano przesmarowałem to trochę takim specyfikiem podobnym do wd40 mo2 czy jak to się tam nazywało, wszystkie łączenia na wahaczu.. ale nie ruszałem układu kierowniczego...

Czy jak wymienię wahacze to problem zniknie? pewnie niewiadomo... jak sądzicie??

Pzdr.
Daro
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2009, 20:49   

głuche pukniecia - tuleje wachacza, łącznik stabilizatora, amortyzator

zgrzyty podczas skrętu - łozysko amortyzatora
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2009, 20:49   

no nie wiadomo ;)

najlepiej podjechać na stację na rolki by w ruchu auto od dołu posłuchać, ktoś z kanału obsłucha jak pokręcisz kierownicą...
mogą być wahacze, mogą być nawet.. poduszki silnika i skrzyni, one przeróżne dziwne dźwięki wydają... niekoniecznie układ kierowniczy...
ale póki nie namierzysz czegoś dokładniej możesz pól auta wymieniać...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-05-2009, 13:46   

Podepne sie pod temacik, bo tez mam podobny problem. Ostatnio tez zaczęło mi skrzypiec przy lewym przednim kole przy skrecie z tym ze u mnie to skrzypienie przypomina dzwiek jak by guma ocierała. Przesmarowałem miejsca które wydawały mi sie mozliwe ale nadal skrzypi.

Cytat:
zgrzyty podczas skrętu - łozysko amortyzatora


gdzie sie to łozysko znajduje? chodzi o NR 8 na zdjeciu?

http://212.187.114.126:70...COD=0&DRW_NUM=2
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2009, 16:43   

tipacz, tak dokładnie nr8 łożysko a nr7 poduszka amora, sam to w ostatnim czasie wymieniałem 8) łożyska,poduszki,wachacze,łączniki,koncówki drążków.Stukanie na chwile ustało,niestety nie na długo... luz przerzucił się na poduszki stablizatora :roll:

http://www.allegro.pl/ite...ipo_tempra.html
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 10-05-2009, 21:54   

Jak sie do tego zabrac? Wystarczy od góry odkrecic? Moze wystarczylo by przesmarowac? Prosze o szybka podpowiedz bo jestem w pracy i mam chwile wolnego czasu to bym sobie zerknal.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-05-2009, 22:23   

tipacz, trzeba od góry rozkecic wyjac cały amorek wykrecic go z zwrotnicy i rozebrac na szybko nic nie zrobisz bez spinaczy do sprezyn jest bardzo ciezko
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 10-05-2009, 22:58   

Dzieki za rade, ale niestety albo raczej na szczescie "swierszczem" okazala sie koncówka lacznika stabilizatora. Po zapsikaniu penetratorem zgrzyty ustaly.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2009, 21:29   

wymieniłem wahacze i drążki stabilizatorów i znikł problem.
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load