|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Skrzypienie w układzie kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 20:37 Skrzypienie w układzie kierowniczym
|
|
|
Witam,
Mam pytanie, otóż od wczoraj pojawił mi sie dziwny dźwięk podczas skręcania kołami, bez różnicy czy w miejscu czy w ruchu.
Podczas skrętu słychać wspomaganie (jak to na ten rocznik normalne), ale jeszcze zgrzytanie, tak jakby coś co bardzo dawno nie było używane i lekko przyrdzewiało i po latach chciało się to odkręcić... taki specyficzny dźwięk... chyba wiecie o co kaman..
i do tego pojawiły się takie puknięcia na wzniesieniach.. (ale nie każdych) tak jakby pustą bańkę 5L uderzyć.
Czy to wszystko może być wina wahacza czy szukać czegoś w układzie kierowniczym. Dziśr ano przesmarowałem to trochę takim specyfikiem podobnym do wd40 mo2 czy jak to się tam nazywało, wszystkie łączenia na wahaczu.. ale nie ruszałem układu kierowniczego...
Czy jak wymienię wahacze to problem zniknie? pewnie niewiadomo... jak sądzicie??
Pzdr.
Daro |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 20:49
|
|
|
głuche pukniecia - tuleje wachacza, łącznik stabilizatora, amortyzator
zgrzyty podczas skrętu - łozysko amortyzatora |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 20:49
|
|
|
no nie wiadomo
najlepiej podjechać na stację na rolki by w ruchu auto od dołu posłuchać, ktoś z kanału obsłucha jak pokręcisz kierownicą...
mogą być wahacze, mogą być nawet.. poduszki silnika i skrzyni, one przeróżne dziwne dźwięki wydają... niekoniecznie układ kierowniczy...
ale póki nie namierzysz czegoś dokładniej możesz pól auta wymieniać... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-05-2009, 13:46
|
|
|
Podepne sie pod temacik, bo tez mam podobny problem. Ostatnio tez zaczęło mi skrzypiec przy lewym przednim kole przy skrecie z tym ze u mnie to skrzypienie przypomina dzwiek jak by guma ocierała. Przesmarowałem miejsca które wydawały mi sie mozliwe ale nadal skrzypi.
Cytat: | zgrzyty podczas skrętu - łozysko amortyzatora |
gdzie sie to łozysko znajduje? chodzi o NR 8 na zdjeciu?
http://212.187.114.126:70...COD=0&DRW_NUM=2 |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 16:43
|
|
|
tipacz, tak dokładnie nr8 łożysko a nr7 poduszka amora, sam to w ostatnim czasie wymieniałem łożyska,poduszki,wachacze,łączniki,koncówki drążków.Stukanie na chwile ustało,niestety nie na długo... luz przerzucił się na poduszki stablizatora
http://www.allegro.pl/ite...ipo_tempra.html |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 10-05-2009, 21:54
|
|
|
Jak sie do tego zabrac? Wystarczy od góry odkrecic? Moze wystarczylo by przesmarowac? Prosze o szybka podpowiedz bo jestem w pracy i mam chwile wolnego czasu to bym sobie zerknal. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-05-2009, 22:23
|
|
|
tipacz, trzeba od góry rozkecic wyjac cały amorek wykrecic go z zwrotnicy i rozebrac na szybko nic nie zrobisz bez spinaczy do sprezyn jest bardzo ciezko |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 10-05-2009, 22:58
|
|
|
Dzieki za rade, ale niestety albo raczej na szczescie "swierszczem" okazala sie koncówka lacznika stabilizatora. Po zapsikaniu penetratorem zgrzyty ustaly. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2009, 21:29
|
|
|
wymieniłem wahacze i drążki stabilizatorów i znikł problem. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|