|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regulacja gazu a obroty... |
Autor |
Wiadomość |
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-02-2008, 16:55 Regulacja gazu a obroty...
|
|
|
Siemanko!
Byłem dziś na regulacji w jednym z Warszawskich punktów, cały przebieg zabiegu oczywiście standardowy - regulacja na 3000 obrotów itd...
Pojechałem bo w piątek wymieniłem filtr powietrza i zaczął szaleć... Wyregulowali, puściłem noge z gazu i poniżej 1500 obrotów nie chce zejść... Przed regulacją (i wymianą filtra) pracował równo na 900 / 1000... Zapytałem gościa czy dobrze wyregulował, na co powiedział, że regulacja nie ma wpływu na obroty... Czy to prawda? Czy może coś mnie ściemnił, bo z tego co pamiętam to ostatnim razem po regulacji obroty się poprawiły... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-02-2008, 17:28
|
|
|
kris_ldz, wg. mnie to gosciu cie w konia zrobił
Regulacja ma wpływ na obroty silnika
Ogólnie to poszukaj troche było na temat regulacji gazu
O ile dobrze pamietam to na reduktorze masz sróbke od regulacji obrotów na LPG i nie jest to trudne, tylko w tej chwili nie pamietam jak i co |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-02-2008, 19:47
|
|
|
tak myślałem właśnie... a kłuciłem się z tą francą... Tyle że pewien nie byłem i odpuściłem... Gość tłumaczył, że od wolnych obrotów jest silnik krokowy, a on regulacją dostosowuje tylko mieszankę paliwową... łyknął 40zł jedyny plus - dał mi wydruk z danymi dotyczącymi syfu wylatującego z rury... Poprzednim razem tego świstka nie dostałem, ale za to dobrze mi wyregulowali...
A jak myślisz/myślicie - jak podjadę tam i się jeszcze pokłucę - nawet z tym kwitkiem, to mi doregulują do końca? Czy małe szanse? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 20:01
|
|
|
W sumie dał Ci kwitek ze spisem "syfu", czyli punkt dla niego, bo ma dowód, że wyregulował, by nie było syfu więcej.
Ale to nienormalne, by na jałowym było 1500 obr/min.
Jeśli już reguluje, to niech wyreguluje tak, jak powinno być (możesz się pokłócić, że w instrukcji JEST napisane 900-1000 ).
Można się pokłócić, bo wziął 40 zł za złą regulację i w dodatku to Ty będziesz ponosił większe koszty związane ze zużyciem paliwa. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-02-2008, 09:57
|
|
|
byłem przed chwilą i cytuję "regulacja nie polega na ustawieniu obrotów na wolnym biegu, od wolnych obroty reguluje gaźnik" ja na to, że mam wtrysk, na co szef zakładu "że obroty w tym przypadku regulowane są przez przepustnicę, w której znajduje się silnik krokowy, może być taka sytuacja, że na PB będzie miał dobre obroty - 900 / 1000, natomiast w przypadku LPG jest inna mieszanka - gaz jest bardziej wodnym paliwem, przez co silnik krokowy musi być bardziej sprawny niż w przypadku PB"... Po czym dodał, że można to ustawić śrubką, ale że wtedy zmienimy mieszankę co na dobre nie wyjdzie...
Tylko czemu kurka przed zmianą filtra powietrza (po ostatniej regulacji) obroty były ok? Nagle mi się silniczek krokowy popsuł? Czy gość się do końca nie zna i mi kita wciska? Drugi dzień przeprowadzam z nimi konwersację, jednak mam za mały zasób wiedzy na ten temat, aby przeważyć szalę na moją stronę No chyba że jest tak jak gość mówi... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 11:34
|
|
|
kris_ldz napisał/a: | ...gaz jest bardziej wodnym paliwem, przez co silnik krokowy musi być bardziej sprawny niż w przypadku PB | co? yyyy? gaz jest bardziej wodnym paliwem ?? a mnie sią wydawało że jest odwrotnie, że mieszanka paliwowa jest bardziej "wodna" bo to zawiesina rozpylonego paliwa (stan ciekły) w powietrzu, a gaz to gaz. Do miksera czy wtryskiwaczy powinien trafiać w postaci już lotnej więc mieszanina powietrza (gaz) z propanem i butanem (gaz) da nam gaz a nie "wodny twór" jak twierdzi gazownik. Może po prostu się nie znam ale jak dla mnie gość tak kręci że aż miło. Albo nie wie jak przywrócić obroty na jałowym albo mu się nie chce doregulować. Dodam że silnik na pb powinien chodzić bez problemów i wskakiwać na odpowiednie obroty w odpowiednich warunkach. Wtedy jest możliwa regulacja LPG, ale to oczywista oczywistość ;p
P.S: Argument masz prosty: "panie zanim przyjechałem było dobrze... wyjechałem jest źle... zapłacone? zapłacone! no ma być dobrze!" gość chyba nie jest na tyle naiwny że nie wie iż bieg jałowy powinien oscylować około 1000obr.\min mniej więcej zależy od silnika u nas około 900obr/min. Skoro krokówka działała wcześniej to po magicznej regulacji przestała?
** Dodano: 19-02-2008, 11:43 **
Jeszce jedno. U mnie obroty na gazie reguluje gaźnikowiec przez kręceniem zaworkami. Nie pamiętam dokładnie ale przy parowniku coś kombinował no i przy mikserze ma zawór ręczny jak go odkręcił monnet wkręcił sie na 2000obr. tyle że ja mam gaźnik bez sterowania elektronicznego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-01-2009, 16:48
|
|
|
kris_ldz, skąd ja znam takie tłumaczenia ... Słuchaj oni lecą w ... większość z tych "fachowców" pożal się boże nie ma pojęcia o tym co robi ale kasę potrafią zedrzeć ! Wkur.. mnie to jak taki baran gów.. wie spierdzieli robotę, weźmie kasę a później w razie kłopotów nie przyznaje się do błędu co by za bardzo stratny nie był...
W sumie z dziadem nie wygrasz tak mi się wydaje bo świnia będzie się bronił wszystkimi sposobami. Źle trafiłeś i można powiedzieć że po części zostałeś okradziony ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|