|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ogromne stuki z prawego przedniego koła |
Autor |
Wiadomość |
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 19:40 ogromne stuki z prawego przedniego koła
|
|
|
Dziś mnie Tempra zawiozła do pracy ale z powrotem powiedziała dość. Najpierw niezbyt mocne stuki z przodu, w miarę przejeżdżanych km coraz głośniejsze aż w efekcie stały się tak głośne, jakby coś chciało się natychmiast wyrwac z auta. Czasem był nawet efekt zarzucania - kołysania przodem (amplituda ok. 5 cm). Z duszą na ramieniu dojechałem do domu a właściwie do mechanika. Dodam, że kilkakrotnie po drodze sprawdzałem co się dzieje z kołem, zawieszeniem itd.
Najciszej a potem najlżejsze stuki miałem wtedy, gdy ukł. napędowy nie przenosił siły - tzn. np. na lekkim gazie (przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem oraz na luzie mocno łomotało).
Co to się stało? Przegub? Łożysko? Półośka? Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów...
Ile będzie mnie kosztować naprawa?
Może ktoś ma odpowiednie części za niewielkie pieniądze? |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2006, 21:11
|
|
|
Rodzynek czesci to hehe po diagnozie :-)
Nikt tu wrozka nie jeste a usterka dosc niespodziewana i najlepsze ze nie bylo wczesniejszych objawow :-)
Przeguby daja o sobie znac
lozyska tez daja znac wczesniej
Moze ci jakas poduszka silnika przeskoczyla ? |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2006, 15:33
|
|
|
Możliwe, że łożysko koła. Przegub by "chrupał" ale nie powodował latania auta po drodze. A tym bardziej by dawal odgłosy, jak byś skrecał koła i ruszał.
Stawiam na łożysko, ale jak Mupik napisał wróżkami nie jesteśmy
Najlepiej idz do ASO i kup oryginalne łożysko. Będzie droższe może o 30-40zł od takiego z zwykłego sklepu motoryzacyjnego, ale napewno będzie lepszej jakości. Głownie SKF dostarcza łożyska do kół w ASO Fiat. Chyba,że byś gdzieś dorwał takie łożysko poza ASO. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-08-2006, 16:17
|
|
|
a jesteś pewien co do ... opon? ja miałem raz taki przypadek, że na jednej oponie wyskoczyła bania od strony wewnętrznej, więc nie było nawet na skręconym kole tak tego widać... nawet na stacji diagnostycznej !!! całe auto sprawdzali i nic;
bania niewielka, bieżńik nie był zbyt odkształcony, ale jak tylko szybciej jechałem to było tragicznie, z czasem coraz gorzej (bo bania rosła)...
chyba, że rzeczywiście poduszka jakaś (nie zawsze samą ręką wyczujesz, bez ruszania autem - silnikeim) albo łożysko albo może np tuleje od wahacza? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-08-2006, 17:39
|
|
|
Koledze się kiedyś opona rozwarstwiła (na bieżniku a nie z boku) i nie było tego za bardzo widać na postoju - w miarę jak jechał coraz szybiej coraz bardziej się to rozwarstwienie odchylało od opony i zaczynało łomotać. Fakt, że były to najtańsze, fabrycznie regenerowane Marix'y...
A w opisywanym przypadku, biorąc, że efekt łomotania pojawia się przy dodawaniu gazu na przy toczeniu się z małym gazem zanika to stawiał bym jednak na przegub - temu samemu koledze równie niespodziewanie z podobnymi objawami posywał się właśnie zewnętrzny przegub półosi.
Pozdrawiam |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-08-2006, 23:52
|
|
|
Zbyniu napisał/a: |
A w opisywanym przypadku, biorąc, że efekt łomotania pojawia się przy dodawaniu gazu na przy toczeniu się z małym gazem zanika to stawiał bym jednak na przegub - temu samemu koledze równie niespodziewanie z podobnymi objawami posywał się właśnie zewnętrzny przegub półosi.
Pozdrawiam |
No i ten kolega ma rację:) Wczoraj dzwonili do mnie z warsztatu - posypał się przegub. Powiem wam, że jeżeli we Fiatach wszystko tak ni z gruchy ni z pietruchy ma nawalać to nieciekawie to wygląda... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 06:35
|
|
|
[/quote]
Powiem wam, że jeżeli we Fiatach wszystko tak ni z gruchy ni z pietruchy ma nawalać to nieciekawie to wygląda...[/quote]
A bo TT to trzeba kochać bez względu na wszystko! :dance: |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 07:23
|
|
|
ja mam prawie takie same odglosy z kola:( tyle ze gdy skrecam w prawo wszystko cichnie....ale narazie puki co jezdzi....jak sie wysypie latwiej bedzie ustalic co sie zepsulo |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 07:37
|
|
|
jeśli łożyska to tylko skf,są dostepne poza aso bez problemu koszt przedniego nie powinien przekroczyć 100 zł |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 15:15
|
|
|
Koszt naprawy też nie wygląda zbyt ciekawie - 380 zł za prawy przegub i wymianę wszystkich (a właściwie nie wiem jeszcze dokładnie jakich) przewodów hamulcowych - pękały kolejno... Radzę je sprawdzić w waszych autach.
** Dodano: 04-11-2006, 14:35 **
Heh, muszę coś dodać bo na tym się jednak nie skończyło...
Otóż po wymianie zewnętrznego przegubu i uciszeniu się auta, poprzejechaniu jakiegoś 1000 km powyższe objawy znowu wystąpiły... Ponownie cisza nastała po wymianie wewnętrzego przegubu. 210 zł. Mam nadzieję, że te stuki a właściwie walenie z napędu już się nie powtórzą bo to auto zaczyna się robić za drogie... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|