Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
intercooler w benzynowce??
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-10-2009, 16:59   intercooler w benzynowce??

Nie wiem czy dobrze kminie, ale czy do benzynowego silnika da sie zamontowac intercooler. Jest to tempra 1.6 na gaźniku :) Czy to cokolwiek da?
Pozdrawiam

** Dodano: 10-10-2009, 18:00 **
Proszę o przeniesienie, bo chyba w złym dziale... ;D
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-10-2009, 17:04   

Jak byś zakładał turbo to może by i się dało zamontować ic .

** Dodano: 10-10-2009, 18:05 **
z resztą - poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercooler
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 10-10-2009, 19:36   

Guzik, Intercooler służy do schładzania powietrza do turbiny, w innym przypadku nic nie daje.
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2009, 20:24   

zupełnie teoretycznie:
intercooler służy do schładzania powietrza, a z fizyki wiemy, że schłodzone powietrze zawiera w sobie więcej cząsteczek tlenu niż ciepłe, co za tym idzie dzięki większej ilości tlenu osiągamy pełniejsze spalanie więc i ekonomiczniejszą jazdę na tej samej ilości paliwa, ale coś za coś, więc minusem jest dłuższe rozgrzewanie się samochodu...
...reasumując, jeśli miałbym dostęp do chłodnicy intercoolera i przewodów za rozsądną cenę to bym montował, szczególnie w przypadku zasilania gazem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2009, 20:27   

yoyo napisał/a:
więc minusem jest dłuższe rozgrzewanie się samochodu...


yoyo napisał/a:
reasumując, jeśli miałbym dostęp do chłodnicy intercoolera i przewodów za rozsądną cenę to bym montował, szczególnie w przypadku zasilania gazem


yoyo to się kupy nie trzyma...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2009, 20:39   

konikks napisał/a:
yoyo to się kupy nie trzyma...

lpg ma wyższą temperaturę spalania, a co za tym idzie szybciej rozgrzewa auto...
kolejnym argumentem jest to, że w przypadku dłuższych tras może to dać wymierne oszczędności, zresztą mamy na forum temat o niższym spalaniu z zastosowaniem zimniejszego powietrza...
ostatecznym argumentem jest to, że właśnie skończyłem z bratem 1L na dwoje :D więc proszę się nie kłócić :lalala:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 10-10-2009, 20:42   

yoyo napisał/a:
ostatecznym argumentem jest to, że właśnie skończyłem z bratem 1L na dwoje więc proszę się nie kłócić


to jest argument nie do przebicia :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-10-2009, 21:38   

faktem jest, że im zimniej tym obie moje Tempry lepiej na gazie pracowały. A gdy kiedyś podłączyłem rurę z nad kolektora do filtra autko dziwnie zamulało. Spalania nie sprawdziłem, ale różnice w dynamice czułem/czuję wyraźnie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-10-2009, 21:42   

1.6 benzyna + intercooler :D tego jeszcze nie było
intercooler chłodzi powietrze które turbina dmucha w silnik, ze względu iż turbina znajduje się na kolektorze wydechowym, który osiąga temperatury rzędu kilkuset stopni. schłodzenie takiego powietrza jest konieczne zarówno dla wydajności jak i zdrowia silnika. w silniku wolnossącym czyli np kolegi 1.6 z tempry powietrze nigdy nie osiągnie takiej temperatury aby występowała konieczność jego chłodzenia. równie dobrze załóż sobie stożka i będzie nawet lepiej bo stożek po prostu będzie łykał więcej powietrza. zastosowanie intercooler w aucie wolnossącym teoretycznie wręcz pogorszy jego parametry pracy. należy pamiętać żę intercooler wymaga sporo "orurowania" oraz parę zagięć tych rur. w takim przypadku powietrze swobodnie wpadające do tej instalacji będzie miało dużo gorszą drogę do pokonania ( turbina normalnie wpompowuje do IC olbrzymie ilości powietrza pod dużym ciśnieniem)

reasumując pomysł totalna porażka i nieporozumienie :)
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2009, 21:51   

Leśniczy napisał/a:
powietrze nigdy nie osiągnie takiej temperatury aby występowała konieczność jego chłodzenia. równie dobrze załóż sobie stożka i będzie nawet lepiej bo stożek po prostu będzie łykał więcej powietrza. zastosowanie intercooler w aucie wolnossącym teoretycznie wręcz pogorszy jego parametry pracy.
Leśniczy napisał/a:
reasumując pomysł totalna porażka i nie porozumienie

Leśniczy, ale czy próbowałeś takiego rozwiązania?
ja próbowałem stożka i odradzam
rozumiem Twoją argumentację: większe opory powietrza niż zyski z jego temperatury...
mimo wszystko sądzę, że jeśli ktoś nie ma ochoty na wyższą matematykę i obliczanie tego wszystkiego, a ma dostęp do chłodnicy powietrza i kliku rurek gumowych to warto spróbować
ta sama sytuacja występuje właśnie w zestawieniu stożek+lpg, 90% osób narzeka, ale 10% chwali sobie takie rozwiązanie, dużo zapewne zależy od samego montażu i kondycji silnika, więc jeśłi tak próba nas niewiele kosztuje to czemu się trochę nie pobawic?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 10-10-2009, 21:51   

yoyo napisał/a:
lpg ma wyższą temperaturę spalania, a co za tym idzie szybciej rozgrzewa auto...


bzdura... fakt ma wyższą temp. spalania ale nie aż na tyle.. co do intercoolera to efekty będą żadne przy zasilaniu gaźnikowym, a przy wtrysku gdzie do ustalania składu mieszanki służy jeszcze czujnik temperatury powietrza zasysanego podniesie spalanie więc ja nie widzę w tym żadnego sensu...
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2009, 22:06   

Kriss_Lodz napisał/a:
bzdura... fakt ma wyższą temp. spalania ale nie aż na tyle.

aż ile?
nie operuję tu żadnymi cyframi, wyższa temperatura spalania=szybsze nagrzanie samochodu, ale na pewno auto szybciej nagrzewa się niż przy zasilaniu PB

tak jak napisałem w swoim pierwszym poscie, rozważam sytuację czysto teoretycznie i na pewno nie inwestował bym w to rozwiązanie większych pieniędzy...
zastanówmy się też co chcemy osiągnąć - mniejsze spalanie, czy większą moc ?
1. zimniejsze powietrze - obniża spalanie
2. opory powietrza w dolocie podwyższają spalanie, szczególnie na lpg, przy reduktroach ciśnieniowych
3. opory powietrza w dolocie powoduję wzbogacenie mieszanki a co za tym idzie zysk mocy, ale tylko do momentu w którym mimo wymienionych oporów silnik może uzyskać odpowiednią dawkę tlenu

tak jak zaznaczyłem wcześniej, nie operuję tu żadnymi liczbami, być może gdyby intercooler był tego wart, to byłoby to rozwiązanie powszechnie stosowane, ale gdybym miał dostęp do odpowiednich części to na pewno wypróbowałbym takie rozwiązanie, chocby dla własnej "experiencji"
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-10-2009, 23:53   

yoyo, ciekawy temat, ale mam kilka pytań ( nie tylko do Ciebie).

Intercooler jest dla chłodzenia powietrza wychodzącego z turbo. Tam to powietrze nabiera pędu i jest pchane w silnik. Jak i gdzie miałby być zamontowany ten ic, żeby nie wyszło, że dolot ma 3 m długości? Bo to by było dla osiągów wolnossaka tragiczne

A teraz a'propos takich patentów mam 2 pytania:

Czy jeżeli w dolocie zamontować by coś w stylu elektrycznej turbiny wtłaczającej powietrze pod wyższym, niż ma wolnossący silnik ciśnieniem. Poprawiłoby się, czy nie? To nie to co turbo, tylko taka mała pomoc dla silnika.

Drugi mój pomysł dotyczy chłodzenia silnika. Wiadomo, że jeżeli stoimy w korku latem to temperatura narasta, aż do granicy, przy której włącza się wentylator. Mnie to ogólnie w Tipo denerwuje, że zdmuchuje temperaturę o 1,2 stopnie do tych 90 i za 30 sekund znów się włącza. Plan jest taki, żeby zamontować trójnik i na wolnej odnodze drugą chłodnicę....małą, ale też z wentylatorem i podłączyć do niej 2 solenoidy. Jeden za, a drugi przed. Tam by sobie był płyn i byłby zimny, w razie potrzeby otwieram te elektrozawory i do obiegu wpada zimny płyn oraz jest polepszone chłodzenie przez drugą chłodnicę i wentylator. Silnik szybciej się wystudza to 90.
_________________
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-10-2009, 00:06   

mrk69 napisał/a:
Mnie to ogólnie w Tipo denerwuje, że zdmuchuje temperaturę o 1,2 stopnie do tych 90 i za 30 sekund znów się włącza
mrk69 napisał/a:
polepszone chłodzenie przez drugą chłodnicę i wentylator. Silnik szybciej się wystudza to 90.


a po co " ulepszać " coś co fabryka dała ? W tym akurat przypadku nic na plus nie pójdzie oprócz roboty i straconej kasy.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-10-2009, 07:05   

Luczu napisał/a:
mrk69 napisał/a:
Mnie to ogólnie w Tipo denerwuje, że zdmuchuje temperaturę o 1,2 stopnie do tych 90 i za 30 sekund znów się włącza
mrk69 napisał/a:
polepszone chłodzenie przez drugą chłodnicę i wentylator. Silnik szybciej się wystudza to 90.


a po co " ulepszać " coś co fabryka dała ? W tym akurat przypadku nic na plus nie pójdzie oprócz roboty i straconej kasy.



myślę, że gdy powstał projekt tipo
nikt nie myślał o tym, że ktoś będzie grzał silnik w korkach
stojąc z zapalonym motorem po 5 minut w jednym miejscu
podjeżdżając kilka metrów
i stojąc znowu 5 minut

były inne czasy, mniej aut na drogach

niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-10-2009, 08:10   

EASYKATO napisał/a:


niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie


wentylator w tipo ma tylko jeden stopień obrotów, więc o jaki drugi "bieg" chodzi ?
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-10-2009, 08:54   

ludzie intercooler to nie lodowka, nie chlodzi bardziej niz do temp otoczenia, w turbo daje to wymierne efekty a w wolnym ssaku da to tyle samo co wlozenie gabki w dolot, , opor bo trzeba pow przepchac/zassac przez kanaliki intercoolera= strata
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2009, 09:22   

Leśniczy napisał/a:
EASYKATO napisał/a:


niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie


wentylator w tipo ma tylko jeden stopień obrotów, więc o jaki drugi "bieg" chodzi ?


Easykato ma 2.0 16V a ten silnik ma dwa biegi wentylatora chłodnicy, stąd tak napisał ...
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-10-2009, 10:35   

Leśniczy napisał/a:
EASYKATO napisał/a:


niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie


wentylator w tipo ma tylko jeden stopień obrotów, więc o jaki drugi "bieg" chodzi ?


musisz poszukać takiego od wersji z klimą, albo mocniejszej wersji silnikowej i wtedy masz 2 biegi. Albo zamontować z innego auta, które ma 2 wiatraki. Najczęściej w autach z klimą, albo mocnym silnikiem.
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-10-2009, 10:50   

mrk69, do chłodnicy chyba najprościej sobie dorobić włącznik i samemu w korku włączać wentylator - najprostsze rozwiązania są najlepsze

co do długości tego dolotu IC to nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić, tak jak pisałem wcześniej wszystko rozważamy w teorii i nie mam nawet pojęcia jak to obliczyć, wczoraj jako że byłem trochę wstawiony to miałem nastrój do takich teoretycznych rozważań :D

co do elektrycznej turbiny, to kiedyś się tymi interesowałem i wydaje mi się, że gdyby to coś dawało to takie rzeczy byłyby na allegro bądź ebayu jako gotowe do montażu zestawy
silniki wolnossące nie lubią dmuchania w dolot, powoduje to nadmierne zubożenie mieszanki
jeśli chcesz uzyskać
mrk69 napisał/a:
tylko taka mała pomoc dla silnika
, to możesz popróbować z rozwiązaniami w stylu "turbinki kowalskiego" itp. ale sądzę, że mądrzejsze głowy juz na d tym siedziały i nic nowego tu nie opatentujemy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-10-2009, 12:24   

mrk69 napisał/a:

musisz poszukać takiego od wersji z klimą, albo mocniejszej wersji silnikowej i wtedy masz 2 biegi. Albo zamontować z innego auta, które ma 2 wiatraki. Najczęściej w autach z klimą, albo mocnym silnikiem.


ale ja właśnie mam mocniejszą wersje silnikową ( 2.0 ) i bieg jest tylko jeden :)
i wydaje mi się że w sedici też jest jeden bieg, w wersjach z klimach owszem były dwa biegi ale to chyba nie zależy tylko od samego wiatraka
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-10-2009, 12:46   

Leśniczy napisał/a:
ale to chyba nie zależy tylko od samego wiatraka
no właśnie od wiatraka zależy, bo musi mieć możliwość załączania tego drugiego biegu. Zasada jest o tyle prosta, że sygnał z klimy zapodaje impuls na wiatrak, a do tego ewentualne grzanie się silnika dodaje mocy ;D
_________________
     Moneta
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-10-2009, 13:15   

Witam
Widzę, że trzeba będzie nowy dział założyć. Coś w stylu "innowacje technologiczne i garażowe patenty" :lol:
Jeśli mogę coś wtrącić to polecam wklepać w google temat "compressor a turbo". Efekty wyszukiwania dadzą co niektórym wiele odpowiedzi. Co do dwu-biegowych wentylatorów to osobiście taki posiadam. Jego działanie jest ściśle określone i zarządzane przez centralkę. O włączeniu się poszczególnych biegów decydują progi temperatury odczytywane z czujnika cieczy u mnie umieszczonego w termostacie. Nie sądzę, że istnieje łatwy sposób na zainstalowanie takiego wentylatora i jego poprawną pracę w aucie, w którym był wentylator jedno-biegowy.
Pozdrawiam wszystkich.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2009, 14:02   

Leśniczy napisał/a:
mrk69 napisał/a:

musisz poszukać takiego od wersji z klimą, albo mocniejszej wersji silnikowej i wtedy masz 2 biegi. Albo zamontować z innego auta, które ma 2 wiatraki. Najczęściej w autach z klimą, albo mocnym silnikiem.


ale ja właśnie mam mocniejszą wersje silnikową ( 2.0 ) i bieg jest tylko jeden :)
i wydaje mi się że w sedici też jest jeden bieg, w wersjach z klimach owszem były dwa biegi ale to chyba nie zależy tylko od samego wiatraka


Mylisz sie trochę kolego ...

Masz 2.0 8V i zgadza się, ten silnik ma tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy, ale juz 2.0 16V nie wazne czy z czy bez klimy ma dwa biegi, pierwszy bieg ma ograniczony prad pobierany przez silnik wnetylatora wtraconym w jego obwod zasilania opornikiem 0,3Ohm umieszczonym na obudowie wiatraka celem chlodzenia w czasie pracy tego opornika - powoduje to zmniejszenie predkosci obrotowej wiatraka, drugi biega zalancza juz pełne napiecie zasilania na silnik wiatraka i ten kreci sie pelna znamionowa predkoscia obrotowa.

W 2.0 8V mozna przerobic sterowanie wiatrakiem, kupujesz termowłacznik wiatraka II biegowy od 2.0 16V [koło 75zł], pasuje gwintem w miejsce jednobiegowego w chlodnicy 2.0 8V, przerabiasz lekko instalacje zasilajaca wiatrak, dokladasz opornik pierwszego biegu [koszt koło 100zł nowy] i masz dwu biegowy wiatrak.
I bieg załancza sie na 92stopnie, II bieg rusza po przekroczeniu 97stopni.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-10-2009, 15:10   

no ok wszystko fajnie bardzo dziękuje za te ścisłe i szczegółowe informacje tyle tylko że ja nie potrzebuje takich patentów ponieważ mój silnik nie problemów z temperaturą :) to chyba kolega yoyo, po flaszce wpadł na pomysł poprawiania fabryki :) zaś kolega mrk69, na takie pomysły wpada bez flaszki :)

ja proponuję aby obaj koledzy poszli na piwo bo może to zaowocować jakimś ciekawym projektem :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load