|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
intercooler w benzynowce?? |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 16:59 intercooler w benzynowce??
|
|
|
Nie wiem czy dobrze kminie, ale czy do benzynowego silnika da sie zamontowac intercooler. Jest to tempra 1.6 na gaźniku Czy to cokolwiek da?
Pozdrawiam
** Dodano: 10-10-2009, 18:00 **
Proszę o przeniesienie, bo chyba w złym dziale... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-10-2009, 17:04
|
|
|
Jak byś zakładał turbo to może by i się dało zamontować ic .
** Dodano: 10-10-2009, 18:05 **
z resztą - poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercooler |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-10-2009, 19:36
|
|
|
Guzik, Intercooler służy do schładzania powietrza do turbiny, w innym przypadku nic nie daje. |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:24
|
|
|
zupełnie teoretycznie:
intercooler służy do schładzania powietrza, a z fizyki wiemy, że schłodzone powietrze zawiera w sobie więcej cząsteczek tlenu niż ciepłe, co za tym idzie dzięki większej ilości tlenu osiągamy pełniejsze spalanie więc i ekonomiczniejszą jazdę na tej samej ilości paliwa, ale coś za coś, więc minusem jest dłuższe rozgrzewanie się samochodu...
...reasumując, jeśli miałbym dostęp do chłodnicy intercoolera i przewodów za rozsądną cenę to bym montował, szczególnie w przypadku zasilania gazem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:27
|
|
|
yoyo napisał/a: | więc minusem jest dłuższe rozgrzewanie się samochodu... |
yoyo napisał/a: | reasumując, jeśli miałbym dostęp do chłodnicy intercoolera i przewodów za rozsądną cenę to bym montował, szczególnie w przypadku zasilania gazem |
yoyo to się kupy nie trzyma... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:39
|
|
|
konikks napisał/a: | yoyo to się kupy nie trzyma... |
lpg ma wyższą temperaturę spalania, a co za tym idzie szybciej rozgrzewa auto...
kolejnym argumentem jest to, że w przypadku dłuższych tras może to dać wymierne oszczędności, zresztą mamy na forum temat o niższym spalaniu z zastosowaniem zimniejszego powietrza...
ostatecznym argumentem jest to, że właśnie skończyłem z bratem 1L na dwoje więc proszę się nie kłócić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:42
|
|
|
yoyo napisał/a: | ostatecznym argumentem jest to, że właśnie skończyłem z bratem 1L na dwoje więc proszę się nie kłócić |
to jest argument nie do przebicia |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 21:38
|
|
|
faktem jest, że im zimniej tym obie moje Tempry lepiej na gazie pracowały. A gdy kiedyś podłączyłem rurę z nad kolektora do filtra autko dziwnie zamulało. Spalania nie sprawdziłem, ale różnice w dynamice czułem/czuję wyraźnie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 21:42
|
|
|
1.6 benzyna + intercooler tego jeszcze nie było
intercooler chłodzi powietrze które turbina dmucha w silnik, ze względu iż turbina znajduje się na kolektorze wydechowym, który osiąga temperatury rzędu kilkuset stopni. schłodzenie takiego powietrza jest konieczne zarówno dla wydajności jak i zdrowia silnika. w silniku wolnossącym czyli np kolegi 1.6 z tempry powietrze nigdy nie osiągnie takiej temperatury aby występowała konieczność jego chłodzenia. równie dobrze załóż sobie stożka i będzie nawet lepiej bo stożek po prostu będzie łykał więcej powietrza. zastosowanie intercooler w aucie wolnossącym teoretycznie wręcz pogorszy jego parametry pracy. należy pamiętać żę intercooler wymaga sporo "orurowania" oraz parę zagięć tych rur. w takim przypadku powietrze swobodnie wpadające do tej instalacji będzie miało dużo gorszą drogę do pokonania ( turbina normalnie wpompowuje do IC olbrzymie ilości powietrza pod dużym ciśnieniem)
reasumując pomysł totalna porażka i nieporozumienie |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 21:51
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | powietrze nigdy nie osiągnie takiej temperatury aby występowała konieczność jego chłodzenia. równie dobrze załóż sobie stożka i będzie nawet lepiej bo stożek po prostu będzie łykał więcej powietrza. zastosowanie intercooler w aucie wolnossącym teoretycznie wręcz pogorszy jego parametry pracy. |
Leśniczy napisał/a: | reasumując pomysł totalna porażka i nie porozumienie |
Leśniczy, ale czy próbowałeś takiego rozwiązania?
ja próbowałem stożka i odradzam
rozumiem Twoją argumentację: większe opory powietrza niż zyski z jego temperatury...
mimo wszystko sądzę, że jeśli ktoś nie ma ochoty na wyższą matematykę i obliczanie tego wszystkiego, a ma dostęp do chłodnicy powietrza i kliku rurek gumowych to warto spróbować
ta sama sytuacja występuje właśnie w zestawieniu stożek+lpg, 90% osób narzeka, ale 10% chwali sobie takie rozwiązanie, dużo zapewne zależy od samego montażu i kondycji silnika, więc jeśłi tak próba nas niewiele kosztuje to czemu się trochę nie pobawic? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-10-2009, 21:51
|
|
|
yoyo napisał/a: | lpg ma wyższą temperaturę spalania, a co za tym idzie szybciej rozgrzewa auto... |
bzdura... fakt ma wyższą temp. spalania ale nie aż na tyle.. co do intercoolera to efekty będą żadne przy zasilaniu gaźnikowym, a przy wtrysku gdzie do ustalania składu mieszanki służy jeszcze czujnik temperatury powietrza zasysanego podniesie spalanie więc ja nie widzę w tym żadnego sensu... |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 22:06
|
|
|
Kriss_Lodz napisał/a: | bzdura... fakt ma wyższą temp. spalania ale nie aż na tyle. |
aż ile?
nie operuję tu żadnymi cyframi, wyższa temperatura spalania=szybsze nagrzanie samochodu, ale na pewno auto szybciej nagrzewa się niż przy zasilaniu PB
tak jak napisałem w swoim pierwszym poscie, rozważam sytuację czysto teoretycznie i na pewno nie inwestował bym w to rozwiązanie większych pieniędzy...
zastanówmy się też co chcemy osiągnąć - mniejsze spalanie, czy większą moc ?
1. zimniejsze powietrze - obniża spalanie
2. opory powietrza w dolocie podwyższają spalanie, szczególnie na lpg, przy reduktroach ciśnieniowych
3. opory powietrza w dolocie powoduję wzbogacenie mieszanki a co za tym idzie zysk mocy, ale tylko do momentu w którym mimo wymienionych oporów silnik może uzyskać odpowiednią dawkę tlenu
tak jak zaznaczyłem wcześniej, nie operuję tu żadnymi liczbami, być może gdyby intercooler był tego wart, to byłoby to rozwiązanie powszechnie stosowane, ale gdybym miał dostęp do odpowiednich części to na pewno wypróbowałbym takie rozwiązanie, chocby dla własnej "experiencji" |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 23:53
|
|
|
yoyo, ciekawy temat, ale mam kilka pytań ( nie tylko do Ciebie).
Intercooler jest dla chłodzenia powietrza wychodzącego z turbo. Tam to powietrze nabiera pędu i jest pchane w silnik. Jak i gdzie miałby być zamontowany ten ic, żeby nie wyszło, że dolot ma 3 m długości? Bo to by było dla osiągów wolnossaka tragiczne
A teraz a'propos takich patentów mam 2 pytania:
Czy jeżeli w dolocie zamontować by coś w stylu elektrycznej turbiny wtłaczającej powietrze pod wyższym, niż ma wolnossący silnik ciśnieniem. Poprawiłoby się, czy nie? To nie to co turbo, tylko taka mała pomoc dla silnika.
Drugi mój pomysł dotyczy chłodzenia silnika. Wiadomo, że jeżeli stoimy w korku latem to temperatura narasta, aż do granicy, przy której włącza się wentylator. Mnie to ogólnie w Tipo denerwuje, że zdmuchuje temperaturę o 1,2 stopnie do tych 90 i za 30 sekund znów się włącza. Plan jest taki, żeby zamontować trójnik i na wolnej odnodze drugą chłodnicę....małą, ale też z wentylatorem i podłączyć do niej 2 solenoidy. Jeden za, a drugi przed. Tam by sobie był płyn i byłby zimny, w razie potrzeby otwieram te elektrozawory i do obiegu wpada zimny płyn oraz jest polepszone chłodzenie przez drugą chłodnicę i wentylator. Silnik szybciej się wystudza to 90. |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-10-2009, 00:06
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Mnie to ogólnie w Tipo denerwuje, że zdmuchuje temperaturę o 1,2 stopnie do tych 90 i za 30 sekund znów się włącza |
mrk69 napisał/a: | polepszone chłodzenie przez drugą chłodnicę i wentylator. Silnik szybciej się wystudza to 90. |
a po co " ulepszać " coś co fabryka dała ? W tym akurat przypadku nic na plus nie pójdzie oprócz roboty i straconej kasy. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 07:05
|
|
|
Luczu napisał/a: | mrk69 napisał/a: | Mnie to ogólnie w Tipo denerwuje, że zdmuchuje temperaturę o 1,2 stopnie do tych 90 i za 30 sekund znów się włącza |
mrk69 napisał/a: | polepszone chłodzenie przez drugą chłodnicę i wentylator. Silnik szybciej się wystudza to 90. |
a po co " ulepszać " coś co fabryka dała ? W tym akurat przypadku nic na plus nie pójdzie oprócz roboty i straconej kasy. |
myślę, że gdy powstał projekt tipo
nikt nie myślał o tym, że ktoś będzie grzał silnik w korkach
stojąc z zapalonym motorem po 5 minut w jednym miejscu
podjeżdżając kilka metrów
i stojąc znowu 5 minut
były inne czasy, mniej aut na drogach
niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 08:10
|
|
|
EASYKATO napisał/a: |
niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie |
wentylator w tipo ma tylko jeden stopień obrotów, więc o jaki drugi "bieg" chodzi ? |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 08:54
|
|
|
ludzie intercooler to nie lodowka, nie chlodzi bardziej niz do temp otoczenia, w turbo daje to wymierne efekty a w wolnym ssaku da to tyle samo co wlozenie gabki w dolot, , opor bo trzeba pow przepchac/zassac przez kanaliki intercoolera= strata |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 09:22
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | EASYKATO napisał/a: |
niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie |
wentylator w tipo ma tylko jeden stopień obrotów, więc o jaki drugi "bieg" chodzi ? |
Easykato ma 2.0 16V a ten silnik ma dwa biegi wentylatora chłodnicy, stąd tak napisał ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 10:35
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | EASYKATO napisał/a: |
niezłym rozwiązaniem jest manualny włącznik II-biegu wentylatora chłodnicy
zamontowany w kabinie |
wentylator w tipo ma tylko jeden stopień obrotów, więc o jaki drugi "bieg" chodzi ? |
musisz poszukać takiego od wersji z klimą, albo mocniejszej wersji silnikowej i wtedy masz 2 biegi. Albo zamontować z innego auta, które ma 2 wiatraki. Najczęściej w autach z klimą, albo mocnym silnikiem. |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 10:50
|
|
|
mrk69, do chłodnicy chyba najprościej sobie dorobić włącznik i samemu w korku włączać wentylator - najprostsze rozwiązania są najlepsze
co do długości tego dolotu IC to nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić, tak jak pisałem wcześniej wszystko rozważamy w teorii i nie mam nawet pojęcia jak to obliczyć, wczoraj jako że byłem trochę wstawiony to miałem nastrój do takich teoretycznych rozważań
co do elektrycznej turbiny, to kiedyś się tymi interesowałem i wydaje mi się, że gdyby to coś dawało to takie rzeczy byłyby na allegro bądź ebayu jako gotowe do montażu zestawy
silniki wolnossące nie lubią dmuchania w dolot, powoduje to nadmierne zubożenie mieszanki
jeśli chcesz uzyskać mrk69 napisał/a: | tylko taka mała pomoc dla silnika | , to możesz popróbować z rozwiązaniami w stylu "turbinki kowalskiego" itp. ale sądzę, że mądrzejsze głowy juz na d tym siedziały i nic nowego tu nie opatentujemy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:24
|
|
|
mrk69 napisał/a: |
musisz poszukać takiego od wersji z klimą, albo mocniejszej wersji silnikowej i wtedy masz 2 biegi. Albo zamontować z innego auta, które ma 2 wiatraki. Najczęściej w autach z klimą, albo mocnym silnikiem. |
ale ja właśnie mam mocniejszą wersje silnikową ( 2.0 ) i bieg jest tylko jeden
i wydaje mi się że w sedici też jest jeden bieg, w wersjach z klimach owszem były dwa biegi ale to chyba nie zależy tylko od samego wiatraka |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:46
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ale to chyba nie zależy tylko od samego wiatraka | no właśnie od wiatraka zależy, bo musi mieć możliwość załączania tego drugiego biegu. Zasada jest o tyle prosta, że sygnał z klimy zapodaje impuls na wiatrak, a do tego ewentualne grzanie się silnika dodaje mocy |
_________________
|
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 13:15
|
|
|
Witam
Widzę, że trzeba będzie nowy dział założyć. Coś w stylu "innowacje technologiczne i garażowe patenty"
Jeśli mogę coś wtrącić to polecam wklepać w google temat "compressor a turbo". Efekty wyszukiwania dadzą co niektórym wiele odpowiedzi. Co do dwu-biegowych wentylatorów to osobiście taki posiadam. Jego działanie jest ściśle określone i zarządzane przez centralkę. O włączeniu się poszczególnych biegów decydują progi temperatury odczytywane z czujnika cieczy u mnie umieszczonego w termostacie. Nie sądzę, że istnieje łatwy sposób na zainstalowanie takiego wentylatora i jego poprawną pracę w aucie, w którym był wentylator jedno-biegowy.
Pozdrawiam wszystkich. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 14:02
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | mrk69 napisał/a: |
musisz poszukać takiego od wersji z klimą, albo mocniejszej wersji silnikowej i wtedy masz 2 biegi. Albo zamontować z innego auta, które ma 2 wiatraki. Najczęściej w autach z klimą, albo mocnym silnikiem. |
ale ja właśnie mam mocniejszą wersje silnikową ( 2.0 ) i bieg jest tylko jeden
i wydaje mi się że w sedici też jest jeden bieg, w wersjach z klimach owszem były dwa biegi ale to chyba nie zależy tylko od samego wiatraka |
Mylisz sie trochę kolego ...
Masz 2.0 8V i zgadza się, ten silnik ma tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy, ale juz 2.0 16V nie wazne czy z czy bez klimy ma dwa biegi, pierwszy bieg ma ograniczony prad pobierany przez silnik wnetylatora wtraconym w jego obwod zasilania opornikiem 0,3Ohm umieszczonym na obudowie wiatraka celem chlodzenia w czasie pracy tego opornika - powoduje to zmniejszenie predkosci obrotowej wiatraka, drugi biega zalancza juz pełne napiecie zasilania na silnik wiatraka i ten kreci sie pelna znamionowa predkoscia obrotowa.
W 2.0 8V mozna przerobic sterowanie wiatrakiem, kupujesz termowłacznik wiatraka II biegowy od 2.0 16V [koło 75zł], pasuje gwintem w miejsce jednobiegowego w chlodnicy 2.0 8V, przerabiasz lekko instalacje zasilajaca wiatrak, dokladasz opornik pierwszego biegu [koszt koło 100zł nowy] i masz dwu biegowy wiatrak.
I bieg załancza sie na 92stopnie, II bieg rusza po przekroczeniu 97stopni. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 15:10
|
|
|
no ok wszystko fajnie bardzo dziękuje za te ścisłe i szczegółowe informacje tyle tylko że ja nie potrzebuje takich patentów ponieważ mój silnik nie problemów z temperaturą to chyba kolega yoyo, po flaszce wpadł na pomysł poprawiania fabryki zaś kolega mrk69, na takie pomysły wpada bez flaszki
ja proponuję aby obaj koledzy poszli na piwo bo może to zaowocować jakimś ciekawym projektem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|