Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap 1600 hf turbo do tipo
Autor Wiadomość
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2010, 15:57   swap 1600 hf turbo do tipo

wie ktoś może czy przy przekładce silnika z punto I do tipo będzie dużo problemów? Idąc tropem że silniki z uno i tipo są wymienne, z punto do uno też pasuje ale z uno do punto trzeba trzeba usunąć czujnik oleju( nie wiem czy to temp. czy ciśnienie) bo będzie kolidował łapą silnika. W tipo komora silnika jest dużo większa więc nie powinno być problemów. Ale to są tylko moje przypuszczenia i chciałbym żeby ktoś je potwierdził lub zanegował.
     assistance
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-04-2010, 16:19   

określ z jakie silniki maja uczestniczyc w zabiegu.. bedzie latwiej dokladnie okreslic co i jak
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2010, 19:09   

Przeszczepić można niemal wszystko do wszystkiego : widziałem Punto I z silnikiem od Cromy Turbo ( 2,0 8V T ) - wlazł ...
To o czym piszesz w związku z czujnikiem ciśnienia oleju - to najmniejszy z problemów . Chodzi o to , że podstawka filtra oleju , a zarazem miejsce do wkręcenia czujnika - jest w jednych autach miejscem mocowania alternatora , w innych łapą silnika mocowaną za pomocą gumowej poduszki do podłużnicy . A może być i jednym i drugim jednocześnie .
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-04-2010, 19:11   

brynol69, olej temat silników z Punto, lepiej poszukaj sobie odpowiadającego Ci silnika z Bravo/Brava i wtedy idzie niemal plug&play przekładka.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2010, 11:52   

chcę zm ienić 1.4 wolnossące na 1.4 dołaowane z punto gt :D mam dawce i jestem prawie zdecydowany żeby go wziąć tylko gowicę będzie trzeba zrobić

** Dodano: 07-04-2010, 12:55 **
i tu też przekładka powinna być "niemal" plug&play, tylko chciałbym wiedzieć czy mam zacząć szukać np łapy z inngo fiaciora żeby posadzić silnik

** Dodano: 07-04-2010, 21:05 **
punciaka mi zwinęli sprzed nosa, ale pojawiła si lancia delta hf turbo 1600, to jest na podłodze tipo tak? tylko dlaczego komora silnika wygląda tak dziwnie?

to na pewno będzie pasować?
     assistance
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2010, 16:00   

Cytat:
to jest na podłodze tipo tak? tylko dlaczego komora silnika wygląda tak dziwnie


nie, wlasnie dlatego tak wyglada komora silnika.

wtryskowe turbo 1600 po zamontowaniu lap silnika z tipo powinno pasowac niemalze plug and play, gaznikowe turbo 1600 nie tykaj:)
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2010, 19:28   

brynol69 napisał/a:
punciaka mi zwinęli sprzed nosa, ale pojawiła si lancia delta hf turbo 1600, to jest na podłodze tipo tak? tylko dlaczego komora silnika wygląda tak dziwnie?

Po pierwsze : zdecyduj się Brynol - do czego tak właściwie chcesz przeszczepiać ten silnik - do Tipo , czy Delty II ? - dziwny zbieg okoliczności - bo na forum Lancii pojawił się użytkownik o tym samym nicku , w tym samym wieku i z tym samym silnikiem . Z tą różnicą , że mającym jakoby zagościć w Delcie ...
Po drugie - jak już Bart słusznie zauważył - Delta I nie miała nic wspólnego z Tipo ( i Deltą II ) . Miała tą samą płytę podłogową co Ritmo 3 . Mocowanie silnika - jak łatwo zgadnąć nie ma nic wspólnego z Tipo / Deltą . Łapy od 1,4 nie podejdą bez przeróbek do 1,6 DOHC .
Nawet jak będziesz miał silnik z całym zespołem napędowym - to i tak : zwrotnice i półosie też są inne .
     assistance
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2010, 19:42   

no to mnie pocieszyłeś:D to mnie najbardziej martwiło:D a jak sprawa napędem i zawieszeniem koła? chciałbym zostawić ten zawias co mam bo bardzo dobrze mi się na nim :drive: , hamulce mam 257 wentylowane i tam też są takie więc tym się nie martwię. wydaje mi się że jak to silnik z tipo to cały napęd i zawieszenie silnika mogę zostawić to co mam ( do czasu aż nie ukręce przegubów ;D ) kolejne pytanie o chłodnicę... jaką zamontować? z mojego 1.4 będzie za mała i przegrzewałby się szybko silnik a tego bym niechciał :| czy chłodnica 2.0 8V i 2.0 16v, jest taka sama? któą wybrać jak inne czy wystarczy chłodnica z 1.8?

** Dodano: 08-04-2010, 20:47 **
ah kurde :P to ja napisałęm ten post ale bałem się że spotkam się z pogardą za to że chcę wsadić silnik do tipo a nie delty więc napisałem że do delty ii ale to zasadniczo bez znaczenia:)

** Dodano: 08-04-2010, 20:50 **
schab, mówisz że nie podejdą tak łatwo? hmmm może uda się znaleźć łapy z tipo 1.6 dohc:)
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-04-2010, 19:56   

Kolego Brynol69 miałeś na myśli to punto z uszkodzoną głowica z allegro??
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2010, 20:02   

a co z półosiami i przebugami? z czego dopasować? z fiata TT 1.6 dohc spasują? czy będe musiał przełożyć też zwrotnice i dalej kombinować z ośkami?

** Dodano: 08-04-2010, 21:03 **
tak, chciałem wyrwać serce z tego punciaka ale mi go ktoś zwinął:)

** Dodano: 08-04-2010, 21:09 **
przed chwilą kolega kamilsitek1983 wyciągnął pomocną dłoń z częściami od 1.6 dohc :D więc ponawiam pytanie czy da radę napędzić tym koła :?:

** Dodano: 08-04-2010, 21:21 **
prośba do adminów, proszę o zmianę nazwy tematu na "swap 1600 hf turbo do tipo"
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2010, 21:28   

Kolego, taniej wyjdzie Ci kupić golfa gti
o takiego np.
http://www.allegro.pl/ite...lf_gti_2_0.html

Będzie bez rzeźby, kombinacji, komplikacji.
Swap to ciężka rzecz, wiele niespodzianek po drodze, niewiadomych itp.
Do tego chętnych mechaników trzeba.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2010, 21:29   

Jak będziesz miał z Tipo 1,6 DOHC komplet : półosie z przegubami- to zgrają się ze skrzynią Delty , a zwrotnice z tegoż Tipo z całą resztą . Chłodnicą się nie przejmuj o tyle że : dostać dobrą używkę od 1,8 , czy 2,0 - graniczy z cudem . Nowe są do kupienia za kwotę powyżej 200 zł . Można też założyć dowolną byle była większa i zmieściła się na szerokość/wysokość , możesz szukać w obrębie aut z rodziny Fiata - w tym Lancia , Alfa i Iveco .
  
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-04-2010, 21:32   

A może kupić to http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11129655 i wyklepać, ewentualnie Vectre A V6, taniej, nie zawodniej ...
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-04-2010, 21:34   

ale skrzynia tez jest z 1.6 wiec nie bylo by problemu ;) praktycznie komplet mamy 1.6 dohc. Wiec troche pogrzebac i by to mogło poruszyc tipkiem..

** Dodano: 08-04-2010, 22:35 **
GrzesiekK. napisał/a:
A może kupić to http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11129655 i wyklepać, ewentualnie Vectre A V6, taniej, nie zawodniej ...


osobiscie wole jezdzic tipkiem 1.4 w LPG :mrgreen:
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2010, 11:56   

może i taniej, może i lepiej, może i niezawodniej ale...
uno - to nie jest włoszczyzna
duo - te furmanki są podatne jedynie na tuning naklejkami i plastikami
tre - mam zajawkę zrobić coś "fajnego" z moim tipolotem
quattro - coś fajnego to znaczy wyciągnąć z niego około 200hp co wcale nie jest wyżyłowaną granicą
cinque - liczę na dalsze wsparcie i pomoc w razie problemów :)

Podsumowując, silnik posadzę na łapach z 1.6 dohc, półosiami z tego samego silnika napędze koła na zwrotnicach które mam w tipo, więc zawias i hamulc zostaje. Muszę zadzwonić do jednego typa, może będzie miał jeszcze chłodnicę z 2.0 16v, chyba że ta z delty będzie dała się zamontować bez druciarstwa:) będę musiał też zmienić tylne hamulce na traczowe, ale je wyjmę z delty, tylko będę musiał znaleźć przewody hamulcowe i wogule przerobić tylni układ.
Więc na razie to tyle :) W sobote jadę obejrzeć dawce i może nim przyjadę i będziemy dalej walczyć :D
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2010, 14:48   

brynol69 napisał/a:
(...)chłodnicę z 2.0 16v, chyba że ta z delty będzie dała się zamontować bez druciarstwa

Chłodnica z 2,0 16V od Delty i Tipo - to dwie różne chłodnice .
Sorki , że cię znowu muszę zmartwić ...
     assistance
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2010, 16:45   

miałem na myśli chłodnice z sedici :) , bo ta z delty na pewno jest inna i średnio by pasowała :? . w chłodnicach chodzi chyba tylko o wydajność oddawania ciepła tak :?: więc w wolnossącym 1.6 chłodnica z sedici powodowałaby niedogrzanie silnika, ale jakby ją zamontować przy 1.6 doładowanym i częściowo przysłonić dolną cześć chłodnicy poprzez zamontowanie IC za wlotem powietrza w zderzaku... co o tym sądzicie :?:

w każdym razie muszę zmierzyć wlot w zderzaku i poszukać jakiegoś IC'ka :)
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2010, 17:30   

brynol69 napisał/a:
miałem na myśli chłodnice z sedici :) , bo ta z delty na pewno jest inna i średnio by pasowała :? . w chłodnicach chodzi chyba tylko o wydajność oddawania ciepła tak :?: więc w wolnossącym 1.6 chłodnica z sedici powodowałaby niedogrzanie silnika, ale jakby ją zamontować przy 1.6 doładowanym i częściowo przysłonić dolną cześć chłodnicy poprzez zamontowanie IC za wlotem powietrza w zderzaku... co o tym sądzicie :?:


Zabiłeś mnie tym stwierdzeniem :D Od czego masz kolego w silniku termostat?? Jak reszte wiedzy masz taką jak o ukłAdzie chłodzenia to może lepiej nie czepiaj się tematu Tipo+swap ...
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2010, 18:01   

wiem jak działa termostat dlatego się pytam o chłodnicę, ponieważ jak będzie chodzić za bardzo to termostat będzie zamykał obwód.

wybierając chłodnice pod względem objętości to najlepsza by była z 2.0 8v z klimą, w zasadzie każda chłodnica z tipo o grubości 34-35mm
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-04-2010, 18:05   

brynol69 napisał/a:
wiem jak działa termostat dlatego się pytam o chłodnicę, ponieważ jak będzie chodzić za bardzo to termostat będzie zamykał obwód.


nie rozumiem :D Termostat puszcza odpowiednią ilość płynu na chłodnicę tak aby utrzymać optymalną temp. pracy silnika. Jak będzie za zimno to się zamknie i będzie OK ... jak będzie za gorąca to się otworzy itd
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2010, 18:08   

brynol69 napisał/a:
wiem jak działa termostat dlatego się pytam o chłodnicę, ponieważ jak będzie chodzić za bardzo to termostat będzie zamykał obwód.

wybierając chłodnice pod względem objętości to najlepsza by była z 2.0 8v z klimą, w zasadzie każda chłodnica z tipo o grubości 34-35mm


To dlaczego piszesz że duża chłodnica spowoduje nie dogrzewanie się silnika? Nie pisz bzdur
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2010, 18:29   

źle się wyraziłem, ale skutek ten sam, w każdym razie mój bład
do szerokiego wlotu w zderzaku idealnie będzie pasował IC z c-max'a :)
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2010, 19:30   

brynol69 napisał/a:
do szerokiego wlotu w zderzaku idealnie będzie pasował IC z c-max'a :)


IC to się z Iveco TurboDaily bierze :D
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2010, 00:01   

GrzesiekK. napisał/a:
brynol69 napisał/a:
do szerokiego wlotu w zderzaku idealnie będzie pasował IC z c-max'a :)


IC to się z Iveco TurboDaily bierze :D

święte słowa...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 14:24   

po oględzinach i osłuchaniu silnika muszę powiedzieć że malina:D czekam na wyjęcie i w przyszłym lub za 2 tyg śmigam z przyczepką :) czas zacząć zbierać tajle 8)
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load