Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap 1600 hf turbo do tipo
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:10   

brynol69 napisał/a:
po oględzinach i osłuchaniu silnika muszę powiedzieć że malina:D


Zrób mu oliwe ze 100stopni i dopiero słuchaj ;]

BTW gratki odważnego posunięcia, życzę dalszego zapału do pracy i jak najmniej komplikacji.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 21:15   

GrzesiekK. napisał/a:
Zrób mu oliwe ze 100stopni i dopiero słuchaj ;]


wtedy wychodzą na jaw stuki itp niezbyt sprawnego silnika?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:33   

Luczu napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
Zrób mu oliwe ze 100stopni i dopiero słuchaj ;]


wtedy wychodzą na jaw stuki itp niezbyt sprawnego silnika?


Tak, wtedy widać ile warty silnik/układ korbowy i pompa oleju.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 21:35   

GrzesiekK., jestem bogatszy o kolejne info :D :zgoda:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-04-2010, 22:11   

Problem jest taki, że stare silniki mają już przebiegi. A jak nie, to auto stało - co też mu dobrze nie robi. Chyba, że ktoś dbał. odpalał i zmieniał płyny nawet gdy auto/silnik stał.

Idąc dalej, każdy pobrany silnik na swap'a warto ogarnąć, zajrzeć, sprawdzić. No chyba że v6 (takie jak Grześka), którym, przebiegi 250kkm straszne nie są.
Mimo to nawet do swojego nowego silnika Grzesio zaglądał.

Możemy pójść troszkę dalej.
Jak już zajrzymy, otworzymy serce, to później trzeba je złożyć.
Części są...tylko w ASO. Tzn. są też w IC firmy 4max i Ajusa :lol:

Cóż mogę powiedzieć. Kibicuję projektowi, przyklaskuję ochoczo, ale jednak wydaje mi się że nie zdajesz sobie sprawy z kosztów które Cię czekają.
Nie sądzę abyś sam od podstaw złożył silnik na nowo. A ten który wrzucisz pod maskę - tak hop - długo nie wytrzyma.
Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2010, 22:20   

Raku, być może troche za dużo krytyki, bo w sumie jak nie spróbuje to się nie przekona, w najgorszym wypadku wstawi spowrotem stare serducho. Osobiście do swampów wybierał bym silniki zajechane, za grosze lub nawet szrotowe. wiem wiem... remoncik takiego silnika to juz koszta ale z drugiej strony mamy fabrycznie (po dobrej regeneracji) silnik.

A myślałeś jak go połączysz ze skrzynią? W ogóle jaka skrzynia? Przydało by się jakieś podsumowanie, plany projektu. Ciekawy temat i życzę wytrwałości która Ci się przyda.
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-04-2010, 09:24   

Larry075 napisał/a:
Raku, być może troche za dużo krytyki,...


E tam, to akurat konstruktywna krytyka, lepiej niech się chłopak posłucha i nie uczy na własnych błędach bo to słono kosztuje, niestety ale każdy silnik przy SWAPie należy rozebrać i złożyć niemal na nowo, takie moje zdanie. Włożenie na szybko bez sprawdzenia dokładnego kończy się w niedługim czasem robotą od początku i podwójnymi kosztami ;/ A wał do 1.6 HF T graniczy z cudem żeby dostać drugi potem, więc lepiej za wczasu zadbać o wszystko.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2010, 18:41   

swap czy nie swap, silnik to silnik, każdy ma przebieg, mój w samochodzie też ma swoje latka i swoje kkm. fakt że samochod stal troche, jakies 3-4mce ale nowe serducho, lepiej odpala, rowniej pracuje, mniej smierdzi nie jest zarzygane olejem tak jak moje i jest z deka mocniejsze. dopoki nie bedzie potrzeby to nie bede do niego zaglądal, z wyżej wymienionych powodow, jak rowniez ze ufam ze byl faktycznie serwisowany i ze ma tylko 200kkm. Nie buduje samochodu do sportu tylko do jazdy, a jak się rozkraczy to... TRUDNO, wsadze 2.0 8vt. jak idziesz do mechora bo zajechałeś silnik to on wsadzi inny i wcale nie robiera go na części tylko zmieniasz i tak nowy olej i jeździsz. Nie będę zmieniał wałków, bo co mi wolne obroty 3k albo 1,5-3,5, nie będę pompował 1,5bara, ani robił innych tuningowych "rzeczy" owszem rozważam w przyszłości male przeróbki aby zwiekszyc power ale przy turbawce nie trzeba ingerowac w silnik przy "cywilnych" modach. Co do skrzyni to jest w komplecie.

a nie jest przypadkiem tak że na zimnym silniku słychać co się w nim telepie i co mu doskwiera?


a co do planu...
-turbawka do regeneracji
-jak tylko wytargam silnik to na pierwszy ogień idzie wyciszenie przegrody i MOŻĘ dzwiękowa/termiczna osłona podłogi od wydechu, fajna sprawa
-silnik siądzie na łapach z obojętnie jakiego dohc
-półosie z 1.6 dohc albo 1.8, 2.0 dohc, to sie zgra z zwrotnicą, zawias i heble zostają
-pompa wspomagania z dohc, niestaty dawca nie miał wspomagania
-do chłodzenia wody chłodnica z 2.0 8v z klimą lub 2.0 16v bez klimy
-IC za wlotem w zderzaku ale zobacze czy nie będzie za daleko żeby nie było za dużego laga
-gdzieś upchnąć chłodnice oleju,
-zbudowanie w miarę krótkiego dolotu i rześkiego ale nie dokuczliwego wydechu
-zmiena skrzynki bezpieczników na dużą i instalacja pompy paliwka (3bary z delty)
-nowe HV, paski, uszczelki i inne pierdoły
-jak nie ogarnę z kumplem kompa to zaturlam go to elektryka
chyba tyle, ale nie wiem kiedy zaczne prace bo nie wiem kiedy zdobędę wszystkie klocki:)
-i "żeby sztywna byłą furka, w furce musi być ropzórka" :D

** Dodano: 13-04-2010, 19:46 **
a jak będzie śmigał to skocze na hamownie i zobaczymy co wyjdzie, jak będzie w miarę to mbc, może wtryski mocniejsze i pse i na bank parskające blowoff :lol: ale podejrzeam że skończy się na mbc i blow :)

** Dodano: 13-04-2010, 19:59 **
szybkie pytanie... zawieszenie silnika jest takie samo w każdym dohc a co z zawieszeniem skrzyni? tylko 1.6? czy 1.8 8v 2.0 8v?
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-04-2010, 09:53   

brynol69 napisał/a:
... Nie buduje samochodu do sportu tylko do jazdy....



Hehe też tak kiedyś mówiłem jak kupiłem Alfe ;] No i popatrz co się narobiło ;] zamiast 2,5 wsadziłem 3.0, przebudowałem zawieszenie, teraz adaptuję układ hamulcowy BREMBO z AR166 a miało nie być gmerania, miało być auto tylko do jazdy na codzień ;]

Uwierz mi, wsadzisz, pojeździsz miesiąc i znowu będziesz chciał więcej ... ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-04-2010, 10:57   

szczere mówią to wydaje mi się że cały ten ambitny plan nigdy nie zostanie zrealizowany. takich rozmów tu na forum były już setki,a faktycznie zbudowanych aut może dwa ( pomijam oczywiście auta zbudowane przez GrzesiekK., )

zresztą kolega brynol69, chciał na początku silnik od punto GT , ciekawe skąd byś taki silnik wziął ? a nawet gdybyś znalazł to nadawałby się tylko do kapitalnego remontu.
w końcu trafiła się jakaś lancia 1.6 T z przebiegiem ok 200kkm i prawdopodobnie z zarżniętą turbiną. mówisz że nie chcesz otwierać silnika bo nie ma takiej potrzeby - fatalny pomysł. seryjnie ta turbina ładowała pewnie ok 0.8-1.0bara a zarżnięta nie ładuje nawet połowy tego. wspominałeś coś o osiągnięciu 200hp więc będzie trzeba zrobić nowy program i zwiększyć doładowanie gdzieś do 1.5 bara i ja już to widzę jak w ten silnik ( który przez ostatnie lata jeździł na 0,3bara) dmuchniesz 1,5 bara ...... powodzenia


no tak a jak się rozkraczy to wsadzisz 2.0 8vT - kolejna bardzo łatwa do spotkania jednostka szczególnie w dobrym stanie ...
wogóle mówisz o tych wszystkich modyfikacjach jakby to była robota na jeden dzień i kosztowała 20zł ( 2 browary i fajki )

nie wspomnę juz o innych fatalnych pomysłach typu IC z c-maxa czy to całe zamieszanie z chłodnicą jakbyś nie wiedział co to jest termostat i do czego służy

nawet jeśli zaczniecie cokolwiek robić i potrawa to krócej niż 3 miesiące i będzie kosztowało mniej niż 5000zł to wysyłam ci kratówkę piwa ....

tak wogóle to możemy zobaczyć jakieś fotki tej lanci ? bo foto tej czerwonej znalazłeś w necie. i czy pisząc że po odpaleniu ładnie chodzi faktycznie słyszałeś ten silnik czy skorzystałeś z opisu aukcji http://www.motoallegro.pl...0_hf_turbo.html

** Dodano: 14-04-2010, 12:25 **
i proszę nie pisać że jestem złośliwy ale takich wyimaginowanych ambitnych planów jak ten to widziałem i słyszałem setki, a przeważnie kończą sie na założeniu magnetyzerów, naklejek i zatankowaniu 1 raz w życiu paliwa 98 oktanowego ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
rob 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 487
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-04-2010, 11:41   

GrzesiekK., -zgadzam się z tobą w 100%,nigdy nie ma dość :badgrin:
Masz 150 kucy,pojezdzisz trochę i co ??? mało przydało by się 200 a potem 250 i wciąż mało i mało,takie są realia,nigdy nie masz dość :food:

Leśniczy, ja jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa i w tym roku będą jeszcze cztery łapki w małej czerwonej budzie :lalala:


A co do ogółu tego tematu to bym się nie pchał w 1.6T bez ingerencji w silnik ( przy mocy około 200 pajacyków) wsadził bym odrazu 2.0 8vt i sprawa załatwiana,180 km na dzień dobry,motorki bardzo żywotne i podkręcić do 200-240 bez problemu (bez ingerencji w silnik)

brynol69, jak byś szukał 2.0 8vt z Dedry Integrale to posiadam takowe cudo 100 tyś przebiegu ;)

Pozdrawiam
_________________
Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v
     Moneta
 
 skype
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2010, 14:03   

owszem 140hp to nie jest zbyt dużo ale na pocżątek wystarczy bo przesiadam sie z 78hp, jak samochód będzie jeździł i mi się znudzi to będę sie zastanawiał co dalej ale narazie planuje 1.6t, w każdym razie wątek można uznać za zamknięty z względu na to że narazie nie mam jeszcze nic i męczą mnie ciągłe wbity. Jak zaczne pracować będę chwaił się postępami. Na razie to tyle z mojej strony dziękuję za informacje i uwage.
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-04-2010, 14:09   

brynol69, koniecznie daj info jak coś ruszy :) trzymam kciuki :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-04-2010, 12:00   

brynol69 napisał/a:
.... nic i męczą mnie ciągłe wbity...


Jeszcze się do tej loży szyderców nie przyzwyczaiłeś?? Trochę więcej samozaparcia, w garażu czego Cię dużo więcej problemów i nerwów przy poskładaniu tych klocków LEGO w jedną całość ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-05-2010, 14:39   

w końcu jakiś postęp a właściwie dobry początek, bo dziś przytargałem silnik do siebie i można zacząć zbierać tajle:) tak wygląda dawca:

a to było jego serce

i tak suma sumarum to zastanawiam wszystkie myśli krążą wokół pompy paliwa... jak ją zamontować? chyba trzeba będzie zrobić drugą dziurę w podłodze :?
jak ktoś ma jakieś sugestie lub pomysły to proszę się wypowiadać a ja szukam reszty klocków:)

** Dodano: 17-05-2010, 13:05 **
lekarstwem na mój ból głowy jest pompa z FC 16VT/20VT :)
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-06-2010, 07:08   

2 miesiące od założenia postu minęły i jakoś brak widocznych efektów, dzieje się cokolwiek?
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2010, 08:27   

No właśnie, jak tam?

BTW. możesz strzelić fotkę od strony rozrządu i z tyłu?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-07-2010, 17:01   

postępy pewnego rodzaju są, silnik jest "rozbrojony" i w fazie czyszczenia, może przed urlopem jeszcze zdejmę głowicę i oddam do splanowania i nadal kompletuję klocki tak więc żeby nie było niejasności.. nie porzuciłem planów 8)

** Dodano: 08-07-2010, 18:02 **
Raku, fotki postaram się wrzucić w sobotę

** Dodano: 10-07-2010, 16:46 **
Raku, oto zdjęcie
     assistance
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-07-2010, 16:56   

hmmm... jak to jest ze silnik masz z delty hf turbo na wielopunkcie = pochylony pod maska a miske olejowa masz plaska, nie scieta te 20 stopni? czy to tylko tak na foto wyglada?

o tym mowa:

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2010, 07:42   

tak wyszło tylko na zdjęciu, miska jest ścięta pod dyżym kątem
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load