Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z elektryką pali na 3
Autor Wiadomość
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-09-2010, 20:12   problem z elektryką pali na 3

witam mam Tipo 1.4 benzyna gaz na monowtrysku po regeneracji głowicy, pali na 3 cylindry, jak sprawdzić który element jest uszkodzony???? Kopułka czy cewka a może moduł??Jak sprawdzić żeby nie wymieniać niepotrzebnie wszystkiego po kolei??? z Góry dziekuje 8)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-09-2010, 20:47   

Po pierwsze cewkę możesz już wykluczyć bo by nie palił wcale, kopułkę możesz sprawdzić ściągając i patrząc czy nie wypalił się któryś ząbek, lub czy paluch jest cały ale ten element bym raczej wykluczył. Sprawdź świece, wykręć obejrzyj czy jest cała czy elektroda nie jest za daleko od języczka, poodciskaj kable ze świec. Modułu raczej nie sprawdzisz. Jeśli palił ci przed regeneracją a nie pali po to tu może szukaj przyczyny. Dobrze ktoś założył rozrząd?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-09-2010, 06:44   

właśnie dlatego robiłem regeneracje głowicy bo nie palił na wszystkie i strzelał w tumnik, kopułka jest w słabej kondycji od razu ją wymienię i zobacze jakie bedą efekty napisze jak wymienie dzieki za pomoc :)

** Dodano: 20-09-2010, 15:36 **
witam po wymianie kopułki jest poprawa ale tylko na 3 cylindry;( obroty na biegu jałowym wzrosły ale nadal jeden cylinder jest zdechły....... co moge zrobic lub jak zdiagnozować aby wyeliminować ta usterke?????dodam że jest duże spalanie i iskra na świecy też jest, świeca nie jest ani zalana ani przepalona, zamieniałem miejscami 4 z pierwszą i nic to nie daje, prosze o pomoc juz jestem bezradny :sciana:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-09-2010, 16:28   

palidzojnt221, Pasowało by sprawdzić jaka jest kompresja na tym 3cim garku czy się prawidłowo wszystkie zaworki otwierają i zamykają i czy jest sprężanie mieszanki. Ja mam manometr ale do ciebie kawał drogi. Dwa zobaczy czy przy zakładaniu głowicy dobrze rozrząd ustawili. Patrzyłeś jak wygląda wałek rozrządu, od chłopaków słyszałem że jedna krzywka lubi się bardziej ścierać niż pozostałe.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-09-2010, 17:36   

oki zobacze co i jak spróbuje jeszcze kombinować , bede pisał co i jak
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-09-2010, 20:29   

Mi kiedyś nie palił na 1 cylinder dokładnie nr1 . Miałem doże luzy na płytkach regulujących luz zaworowy ale ty masz po remoncie czyli ich nie masz , może być wyrobiony zawór i się nie domyka ,a i sprawdź dokładnie czy dobrze podłączyłeś kable WN Pozdro :D
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-09-2010, 20:33   

ja robiłem to sam i nie ustawiałem luzów na zaworach, zobacze co z tym wałkiem może na szrocie dostane jakiś mało zjechany, a da sie jakoś inaczej oprócz wymiany wałka wyeliminować to jeśli jest krzywka wytarta bardziej niz inne???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-09-2010, 21:08   

palidzojnt221, do pewnego momentu przez dołożenie grubszej płytki do regulacji zaworów.
palidzojnt221 napisał/a:
ja robiłem to sam
na czym dokładniej ta twoja regeneracja polegała bo coś czuje że tu pies pogrzebany. Regulacja luzów to podstawa, dopiero potem podejmuje się jakieś inne czynności bardziej inwazyjne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-09-2010, 06:48   

moja regeneracja polegała na wymianie i dotarciu zaworów ponieważ nie były szczelne, po dotarciu zalałem głowice ropą i po nocy nie było żadnego przecieku, wymieniłem uszczelke pod głowicą, lekko splanowałem głowice tak jak to robiłem na praktykach , drobny papier ścierny na kostke i wode, przy składaniu posłużyłem sie schematami do odpowiedniej kolejności dokręcania śrub głowicy i wałka rozrządu, rozrząd ustawiłem tak jak był, po odpaleniu jest prawie ten sam efekt co przed remontem, czyli wskaźnik od spalania cały czas zamkniety prawie, spadek mocy i dynamiki jazdy, obroty na rozgrzanym silniku na granicy 700-800 obr, co powinno być ok 1100, zobacze co z tym wałkiem, byłem u brata i mówił że to może być to, czyli jeśli już dwie osoby mówią o tym samym to coś w tym musi być
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-09-2010, 07:23   

Teraz - jak masz pewność co do zaworów - zrób sobie próbę olejową . Dowiesz się wtedy całej prawdy o pierścieniach . Bo ja zakładałbym czarny scenariusz : zapieczone pierścienie + zjechane cylindry . Skutkiem tego jest brak kompresji .
     assistance
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-09-2010, 08:16   

jak przeprowadzić próbe olejową??? cylindry nie są w złym stanie......
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-09-2010, 12:15   

palidzojnt221 napisał/a:
jak przeprowadzić próbe olejową??? cylindry nie są w złym stanie......

Potrzebny jest do tego manometr wkręcany w miejsce świecy .
Wkręcasz go po kolei do każdego z cylindrów i kręcąc rozrusznikiem odczytujesz wskazania ciśnienia .
Potem strzykawką wpuszczasz do każdego z cylindrów po 2-3 cm3 oleju silnikowego , obracasz kilka razy rozrusznikiem , aby olej się rozprowadził i ponownie odczytujesz wskazania manometru .
Po pierwsze - i z olejem i bez niego - ciśnienie sprężania powinno być dla wszystkich cylindrów podobne . Jeżeli w którymś przy pomiarze na sucho jest znacząco niższe od pozostałych - wskazuje to na zapieczone pierścionki . Po wlaniu oleju ciśnienie powinno wzrosnąć . Jeśli jednak nawet olej nie poprawił wskazań manometru - pierścienie praktycznie nie istnieją , a zużycie gładzi cylindra jest już tak duże , że remont nie ma sensu .
Wszystko - przy założeniu , że zawory są szczelne .
Jeszcze jedno - odnośnie luzów zaworowych : jeżeli są za duże ( bo np krzywki są zużyte ) - to auto będzie głośniejsze i słabsze , ale zawory w dalszym ciągu powinny się szczelnie zamykać . Natomiast niewłaściwa regulacja - np. przez włożenie za grubych płytek regulacyjnych - spowoduje niedomykanie się zaworów wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami typu : strzelanie w dolot , albo wydech , a później nadpalenie gniazd zaworowych i samych zaworów .
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-09-2010, 18:26   

palidzojnt221, zastosuj się do rady schab'a, ja tylko dodam od siebie że tu
palidzojnt221 napisał/a:
obroty na rozgrzanym silniku na granicy 700-800 obr, co powinno być ok 1100,
minąłeś się z prawdą, prawidłowe obroty to około 850-900 obr/min. Między 1100 a 1300 masz zanim silnik się rozgrzeje.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-09-2010, 19:44   

dobrze ale po rozgrzanym silniku jak jade np na 5 i dojezdzam do zakretu jak puszcze gaz na luzieto czasem zgaśnie, ale teraz jest cakeim inny problem, pojawiło sie bardzo głośne stukanie, doszedłem do tego że to na 3 cylindrze, i tak zdjąłem rozrząd i nie mogłem przekręcić wałem korbowym ani troche, wałkiem rozrządu przekręciłem troche tak żeby zaworów nie uszkodzić i dodam że 3 świeca jest zalana olejem :( czy to oznacza koniec dla tego silnika???? :roll:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-09-2010, 21:27   

Wygląda że 3 cylinder odmówił współpracy permanentnie, na osłodę dodam że można kupić cały silnik do T/T w przystępnej cenie. Kolega Kajlon przywiózł cały silnik chyba za 50zł ;D na allegro jak poszukasz znajdziesz za parę stów na pewno taniej niż remont.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-09-2010, 14:34   

witam, z bólem serca musze oznajmić koniec żywota mojego tipo, po zdjęciu wałka rozrządu okazało sie że jest zawór urwany, a po zdjęciu głowicy że jest wbity w gniazdo zaworu(wieczorem dam fotke) tłok też jest uszkodzony, nie bede go remontował, sprzedaje na złom, jeśli ktoś potrzebuje cześci to prosze pisać lub dzwonić 727518727, posiadam także alu do niego 14 z oponami oddam za 250zl
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-09-2010, 15:26   

palidzojnt221, daj fotki do działu sprzedam
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-09-2010, 20:13   

oto co stało sie urwanym zaworem :sciana:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 09:16   

a dasz fotke tego tłoka? Jak wygląda wałek rozrządu?

Patrze na pierwsze posty, i robileś regeneracje teej głowicy... sam?
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-09-2010, 16:27   

tak samemu próbowałem swoich sił, w tłoku jest wgniecenie dosyć spore, będzie fotka

wałek rozrządu jest nie uszkodzony ale nie wiem czy jedna krzywka jest bardziej wytarta bo nie palił na jeden cylinder
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 18:37   

No niestety nie wyszło, a tak po za tym to wcale nie jest wielkie uszkodzenie tłoka, ciekawe jak luz na zworzniu i jak panewki korbowodowe.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-09-2010, 19:02   

Larry075 napisał/a:
No niestety nie wyszło


jak to nie wyszło??? auto jeździło 2 tygodnie prawie po złożeniu zanim to sie stało 8) tłok może nie ale głowica jest do wymiany, uszczelka pod głowicą tez nie ocalała, sprzedaje go takiego w całości lub na części
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 19:42   

jadło jadło ale zdechło, pierwszy raz widze taką awarie bez pęknięcia paska rozrządu. Jak myślisz, co było przyczyną?

** Dodano: 23-09-2010, 20:46 **
Cytat:
głowice tak jak to robiłem na praktykach , drobny papier ścierny na kostke i wode

:badgrin: :badgrin: haha , dobre

Jak docierałeś te zawory? Czasem ich nie zatarłeś w prowadnicach? Czym zmyłeś opiłki?

Z tego co przeczytałem to i ustawienie paska rozrządu jest wątpliwe
Cytat:
ja robiłem to sam i nie ustawiałem luzów na zaworach,


:badgrin: :badgrin:
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-09-2010, 20:35   

Larry075 napisał/a:
głowice tak jak to robiłem na praktykach , drobny papier ścierny na kostke i wode
pewnie na praktykach nie mieli maszyny do planowania głowicy 8)
Larry075 napisał/a:
Jak docierałeś te zawory?
najpewniej nie robił tego specjalną pastą, są rożne gradacje do rożnych stopni uszkodzeń zaworów tez ważna rzecz. Można ręcznie, albo specjalny uchwyt do grzybka + wiertarka z wolnymi obrotami i ogień :D

** Dodano: 23-09-2010, 21:49 **
P.S: tu np. mamy proste urządzonko do ręcznego docierania http://www.pronar.com.pl/...ils&ref=A030312
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 21:43   

nie czytałem całego tematu i nie wiedziałem o czym my gadamy, planowanie to koszt 50zł :zolta: a samemu to można planować w maluchu czy innych samochodach z malutką głowicą. I nie robi się tego na klocku tylko na bryle szkła - ale tak to się robiło kilka, kilkadziesiąt lat temu gdy nie było tylu zakładów obróbki mechanicznej (a jak były to daleko).

Kiedyś zdażyło mi się, że musiałem docierać zawory w URSUSIE 902, piękny 4,7 litrowy silnik dieslowy i niestety przedmuch na jednym z cylindrów. Nie było czasu na zakłady i szybko dotarliśmy zawóry w nim, ale to były chyba cztery pasty po kolei właśnie o różnych gradiacjach (o których pisze JAM_BELFEGOR, ). Wiertarka ręczna ustawiona na nizsze przełożenie, trzonek pracujący w prowadnicy zasmarowany smarem i co kilka chwil trzeba dokładać pasty. Dwa zawory robiliśmy całą noc na zmiane. Głowica nie jest z aluminium więc nie trzeba planować, poszła nowa uszczelka i następnego dnia o 7rano ciągnik pracował w polu. Po sezonie miał być oddany do zakładu, jednak okazało się, że te zawory które były przezemnie robione mają lepszą szczelność niż pozostałe.

Nawet MacGyver nie zrobi z kupy bata, każda naprawa to jakieś koszta (chyba że mamy własny sprzęt) pomijąc juz fakt, że tipo to nie WSK którą mozna było naprawić śrubokrętem i 13-stką. Jakaś tam technologia jest i trzeba zwracać uwage na setne części minimetra.

** Dodano: 23-09-2010, 22:45 **
JAM_BELFEGOR, jak działa to narzędzie które pokazałeś??

ps.
Cytat:
Larry075 napisał/a:
Jak docierałeś te zawory?


Nie ja napisałem, tylko ja zacytowałem wypowiedź palidzojnt221,
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load