Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:14   wymiana uszczelki pod głowicą

Witam,
Jak się zabrać za wymianę uszczelki pod głowicą w Tipo 1.4 gaźnik?
na co uważać?
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 23:20   

:szukaj: trudno poszukac?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:26   

maniutek, już parę rad kolega dostał odemnie, pyta by się upewnić i dowiedzieć na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę ;)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 23:29   

maxi, Haris_OP gady obadwa :) :):) jak nie jestescie pewni to rozkrecajcie powoli i uwaznie. Jezeli macie pojecie to spokojnie sobie z tym poradzicie. Generalnie w duzym skrocie:

1 Pamietac, aby dobrze zapamietac/zaznaczyc sobie ustawienia rozrzadu
2.Koniecznie poddac glowice szlifowi
3.Nowa uszczelka to mowic nie musze
4. Kupcie tez wszystkie sruby do glowicy nowe - nie przykrecajcie na stare bron boze
5. Delikatnie obchodzcie sie ze srubami kolektora wydechowego oraz dolotowego, aczklowiek tu tak naprawde zalezy od was, bo da sie w TT 1,4 sciagnac glowice z zalozonymi obydwoma kolektorami
6. No i najwazniejsze, bo bym zapomnial...spuscie najpierw olej i plyn chlodzacy.

Dacie rade :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:36   

Jednak da się :) Dzięki wielkie :)
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:36   

maniutek, miałem zaszczyt wymienić w Corsie, tyle tylko że sprawę miałem ułatwioną, ponieważ silnik znajdował się już po za samochodem 8) Nie wiem jaka jest procedura wymian w Tipo, z ciekawości przeszukałem forum i doszedłem do wniosku, że to żadna filozofia. Zapomniałeś dodać, że śruby powinno się odkręcać w odpowiedniej kolejności :P Ale po za tym opis standardowy, krótko i na temat.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 23:38   

maxispoko, po co dluzszy opis :) dasz sobie rade, naprawde w TT nie jest to trudny zabieg. A tu powiem Ci ze mnie zaskoczyles z tym, ze sruby odkreca sie w odpowiedniej kolejnosci, bo powiem Ci ze rutyna mechanika rutyna, ale zawsze odkrecalem je jak leci, a przykrecalem juz tak, jak producent kazal z odpowiednim momentem.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:40   

maniutek, powiem Ci że właśnie mechanik odkręca jak leci. Ale kiedy odkręcałem w Opelku, według schematu to szło to o wiele sprawniej no i uważam, że istnieje mniejsze ryzyko uszkodzenia łba śruby lub gwintu.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 23:41   

Sluchaj, w koncu ja tez sie ciagle ucze :) nawet takie male pier*ol sa wazne :) Tzn odkreca sie w kolejnosci odwrotnej do przykrecania?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:47   

Znaczy wiesz ; ) ja miałem schemat z serwisówki niemieckiej, robiłem to dosyć dawno, ale chyba tak. Wiem, że jak ktoś sobie dłubie w garażu, to przeważnie nie ryzykuje i taką metodę preferuje. Ale znam przypadki, konkretnie dwa, iż pseudo praktykanci ukręcili tak 3 śruby, bo na 'chama' próbowali odkręcać. No i niestety głowica po ich chałupniczych metodach nadawała się już tylko na złom.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:48   

maniutek, odkreca sie jak leci :P a przykręca hmmm nie koniecznie z siła napisaną podawana przez producenta :P ja też mechanik :P
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:49   

albert1991, ryzykujesz karierę ; D
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:50   

maxi, a czemu głowica to sruby popekają i tezeba kąbinować z blokiem :P

** Dodano: 12-03-2012, 23:52 **
maxi, nie koniecznie pamietaj teoria a praktyka to dwa różne pojęcia dokręcasz koła z siłą 87 nm ? chyba nie a tak niby trzeba :P według tegoco mnie w szkole uczyli teoria a praktyka to nie to samo :P
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:53   

albert1991, typowe myślenie mechanika hehe Pochwal się, czy u siebie też tak odkręcasz 8) Nie no jasne, że nie ; ) ale jak już coś robić to z dokładnością, by było dobrze i solidnie. Mniej nerwów i nie spodziewanych przypadków.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:56   

maxi, tak w tipo i to dieslu robiłem głowice po kupnie i przejezdziłem tak ponad 60 tyś km i żadnych kłopotów nowy własciciel jezdzi już ponad pół roku i nie narzeka na nic. Wręcz chwali sobie i cieszy się z zakupu
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2012, 23:59   

albert1991, wiesz nie piszę, iż źle zrobiłeś ;) Po prostu istnieje wiele teorii na ten temat. Podsumowując, każdy wyznaje inną.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2012, 00:07   

maxi, tak jak mowisz mnie uczona w szkole tak a na praktykach inaczej. I nigdy nie było źle zawsze było solidnie spokojnie i bez nerwów bo każdy pośpiech wyjdzie w przyszłości nauczyłem sie na swojej alfie jak silnik składałem od podstawy i byle tylko złożyć i jedzić . Wyszło tak że dwa razy go rozbierałem i zamiast wydać 600 zł na części wydałem 1500 ale każdy uczy sie na błędach :P tylko tyle żeby było ich jak najmniej :) a więc kolego Haris_OP, nie martw sie skoro już robiłeś kiedyś uszczelkę to i teraz sobie poradzisz to jest proste jak budowa cepa tylko nie ma co sie śpieszyć uszczelke w t/t mozna zrobić w 4 godziny ale długo nie pojeździsz tak wiec lepiej sie przyłożyć
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-03-2012, 00:11   

Dobrę podsumowanie tematu, dodam jeszcze od siebie, że taki podejście do wszelakiej mechaniki to już rzadkość, natomiast osobiście uczę się na własnych błędach, zaczynając na tym forum ; )
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2012, 09:20   

Ja bym się tylko chciał zapytać
1)Z jakiego powodu jest konieczna wymiana uszczelki pod głowicą???
2)Jeżeli już bierzesz się za taka robotę i robisz to dla siebie,to bym zrobił porządny remont głowicy,planowanie,zawory nowe,dotarcie gniazd itd.
Jeżeli wymieniasz z powodu przegrzania się silnika,to musisz pamiętać ze sam się nie przegrzał,tylko na tą usterkie miały wpływ inne części.
Rozrząd ja nigdy nie zaznaczam nic,nawet nie patrze na cechy fabryczne,tylko ustawiam sobie silnik według jego pracy czyli prawidłowe ustawienie dołu do góry(kiedyś miałem przypadek że gość sam sobie wymieniał rozrząd,a miał założone koło jedno z innego auta nie wiem jaki to wynalazek zrobili ale poczytał schematy w internecie poustawiał i władował się w jeszcze większe koszta)
więc jak poskładasz rozrząd to zanim poskładasz obudowę jego przekręć ręką silnik o pełny obrót i będziesz wiedział wszystko czy jest dobrze czy jest źle w sumie żadna filozofia ale jak w reklamie przezorny zawsze ubezpieczony :D
Teraz w UK mam taki przypadek w Roverze,tam nagminnie przegrzewają silniki nie wiem czemu amatorzy i tyle,ale mechanik wymienił uszczelkę termostat i czujnik na chłodnicy i posłał gościa że jest wszystko ok,a po 2 tygodniach nie jest ok,znowu ser się zbiera,więc są 2 opcje ale coś pokręcił(mało prawdopodobne)albo poszedł rutyna uszczelka i będzie ok,a tu najprawdopodobniej trzeba głowice wymienić gdyż pewnie jest pęknięta.Nie będę Cię stresował więcej :lol: działaj bo to naprawdę nic trudnego w prostym silniczku rzędowym 4 cylindrowym.
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2012, 03:13   

W tipo 1.4 też pierwszy raz wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Żadnych problemów mi to nie stawiło tylko jak koledzy wyżej piszą powoli bez pośpiechu a dojdziesz do celu. Poradziłem sobie z książką "Sam naprawiam" i do dzisiaj jeżdżę i nie mam problemów. Oby splanować głowicę i dać nową uszczelkę (przy okazji zobaczyć co tam w głowicy piszczy :) ) Także powodzenia w wymianie.
_________________
     assistance
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-03-2012, 07:23   

wycisnij równierz popychacze zaworów, lub po prostu wyjmij płytke i przetrzyj olej żeby po złożeniu luz sie skasował a nie był za duzy, nie wiem jakie to ma znaczenie, ale tak mówili w szkole, ja tego nie robiłem przy remoncie głowicy i było "niby" dobrze bo zawór sie urwał po 3tygodniach jazdy,

moja rada co do kolektorów, to ssący wyjąc całkiem a wydechowy odkręcic zsunąć ze szpilek i podwiesic przyciągająć go do sciany grodziowej, tylko uważaj u u Ciebuie w gaźniku nie ma prawdopodobnie zlączki elastycznej, życze miłej pracy i powodzonka
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load