|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wymiana uszczelki pod głowicą |
Autor |
Wiadomość |
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:14 wymiana uszczelki pod głowicą
|
|
|
Witam,
Jak się zabrać za wymianę uszczelki pod głowicą w Tipo 1.4 gaźnik?
na co uważać? |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:20
|
|
|
trudno poszukac? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:26
|
|
|
maniutek, już parę rad kolega dostał odemnie, pyta by się upewnić i dowiedzieć na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:29
|
|
|
maxi, Haris_OP gady obadwa :):) jak nie jestescie pewni to rozkrecajcie powoli i uwaznie. Jezeli macie pojecie to spokojnie sobie z tym poradzicie. Generalnie w duzym skrocie:
1 Pamietac, aby dobrze zapamietac/zaznaczyc sobie ustawienia rozrzadu
2.Koniecznie poddac glowice szlifowi
3.Nowa uszczelka to mowic nie musze
4. Kupcie tez wszystkie sruby do glowicy nowe - nie przykrecajcie na stare bron boze
5. Delikatnie obchodzcie sie ze srubami kolektora wydechowego oraz dolotowego, aczklowiek tu tak naprawde zalezy od was, bo da sie w TT 1,4 sciagnac glowice z zalozonymi obydwoma kolektorami
6. No i najwazniejsze, bo bym zapomnial...spuscie najpierw olej i plyn chlodzacy.
Dacie rade |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:36
|
|
|
Jednak da się Dzięki wielkie |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:36
|
|
|
maniutek, miałem zaszczyt wymienić w Corsie, tyle tylko że sprawę miałem ułatwioną, ponieważ silnik znajdował się już po za samochodem Nie wiem jaka jest procedura wymian w Tipo, z ciekawości przeszukałem forum i doszedłem do wniosku, że to żadna filozofia. Zapomniałeś dodać, że śruby powinno się odkręcać w odpowiedniej kolejności Ale po za tym opis standardowy, krótko i na temat. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:38
|
|
|
maxispoko, po co dluzszy opis dasz sobie rade, naprawde w TT nie jest to trudny zabieg. A tu powiem Ci ze mnie zaskoczyles z tym, ze sruby odkreca sie w odpowiedniej kolejnosci, bo powiem Ci ze rutyna mechanika rutyna, ale zawsze odkrecalem je jak leci, a przykrecalem juz tak, jak producent kazal z odpowiednim momentem. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:40
|
|
|
maniutek, powiem Ci że właśnie mechanik odkręca jak leci. Ale kiedy odkręcałem w Opelku, według schematu to szło to o wiele sprawniej no i uważam, że istnieje mniejsze ryzyko uszkodzenia łba śruby lub gwintu. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:41
|
|
|
Sluchaj, w koncu ja tez sie ciagle ucze nawet takie male pier*ol sa wazne Tzn odkreca sie w kolejnosci odwrotnej do przykrecania? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:47
|
|
|
Znaczy wiesz ; ) ja miałem schemat z serwisówki niemieckiej, robiłem to dosyć dawno, ale chyba tak. Wiem, że jak ktoś sobie dłubie w garażu, to przeważnie nie ryzykuje i taką metodę preferuje. Ale znam przypadki, konkretnie dwa, iż pseudo praktykanci ukręcili tak 3 śruby, bo na 'chama' próbowali odkręcać. No i niestety głowica po ich chałupniczych metodach nadawała się już tylko na złom. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:48
|
|
|
maniutek, odkreca sie jak leci a przykręca hmmm nie koniecznie z siła napisaną podawana przez producenta ja też mechanik |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:49
|
|
|
albert1991, ryzykujesz karierę ; D |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:50
|
|
|
maxi, a czemu głowica to sruby popekają i tezeba kąbinować z blokiem
** Dodano: 12-03-2012, 23:52 **
maxi, nie koniecznie pamietaj teoria a praktyka to dwa różne pojęcia dokręcasz koła z siłą 87 nm ? chyba nie a tak niby trzeba według tegoco mnie w szkole uczyli teoria a praktyka to nie to samo |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:53
|
|
|
albert1991, typowe myślenie mechanika hehe Pochwal się, czy u siebie też tak odkręcasz Nie no jasne, że nie ; ) ale jak już coś robić to z dokładnością, by było dobrze i solidnie. Mniej nerwów i nie spodziewanych przypadków. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:56
|
|
|
maxi, tak w tipo i to dieslu robiłem głowice po kupnie i przejezdziłem tak ponad 60 tyś km i żadnych kłopotów nowy własciciel jezdzi już ponad pół roku i nie narzeka na nic. Wręcz chwali sobie i cieszy się z zakupu |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:59
|
|
|
albert1991, wiesz nie piszę, iż źle zrobiłeś Po prostu istnieje wiele teorii na ten temat. Podsumowując, każdy wyznaje inną. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 00:07
|
|
|
maxi, tak jak mowisz mnie uczona w szkole tak a na praktykach inaczej. I nigdy nie było źle zawsze było solidnie spokojnie i bez nerwów bo każdy pośpiech wyjdzie w przyszłości nauczyłem sie na swojej alfie jak silnik składałem od podstawy i byle tylko złożyć i jedzić . Wyszło tak że dwa razy go rozbierałem i zamiast wydać 600 zł na części wydałem 1500 ale każdy uczy sie na błędach tylko tyle żeby było ich jak najmniej a więc kolego Haris_OP, nie martw sie skoro już robiłeś kiedyś uszczelkę to i teraz sobie poradzisz to jest proste jak budowa cepa tylko nie ma co sie śpieszyć uszczelke w t/t mozna zrobić w 4 godziny ale długo nie pojeździsz tak wiec lepiej sie przyłożyć |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 00:11
|
|
|
Dobrę podsumowanie tematu, dodam jeszcze od siebie, że taki podejście do wszelakiej mechaniki to już rzadkość, natomiast osobiście uczę się na własnych błędach, zaczynając na tym forum ; ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 09:20
|
|
|
Ja bym się tylko chciał zapytać
1)Z jakiego powodu jest konieczna wymiana uszczelki pod głowicą???
2)Jeżeli już bierzesz się za taka robotę i robisz to dla siebie,to bym zrobił porządny remont głowicy,planowanie,zawory nowe,dotarcie gniazd itd.
Jeżeli wymieniasz z powodu przegrzania się silnika,to musisz pamiętać ze sam się nie przegrzał,tylko na tą usterkie miały wpływ inne części.
Rozrząd ja nigdy nie zaznaczam nic,nawet nie patrze na cechy fabryczne,tylko ustawiam sobie silnik według jego pracy czyli prawidłowe ustawienie dołu do góry(kiedyś miałem przypadek że gość sam sobie wymieniał rozrząd,a miał założone koło jedno z innego auta nie wiem jaki to wynalazek zrobili ale poczytał schematy w internecie poustawiał i władował się w jeszcze większe koszta)
więc jak poskładasz rozrząd to zanim poskładasz obudowę jego przekręć ręką silnik o pełny obrót i będziesz wiedział wszystko czy jest dobrze czy jest źle w sumie żadna filozofia ale jak w reklamie przezorny zawsze ubezpieczony
Teraz w UK mam taki przypadek w Roverze,tam nagminnie przegrzewają silniki nie wiem czemu amatorzy i tyle,ale mechanik wymienił uszczelkę termostat i czujnik na chłodnicy i posłał gościa że jest wszystko ok,a po 2 tygodniach nie jest ok,znowu ser się zbiera,więc są 2 opcje ale coś pokręcił(mało prawdopodobne)albo poszedł rutyna uszczelka i będzie ok,a tu najprawdopodobniej trzeba głowice wymienić gdyż pewnie jest pęknięta.Nie będę Cię stresował więcej działaj bo to naprawdę nic trudnego w prostym silniczku rzędowym 4 cylindrowym. |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-03-2012, 03:13
|
|
|
W tipo 1.4 też pierwszy raz wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Żadnych problemów mi to nie stawiło tylko jak koledzy wyżej piszą powoli bez pośpiechu a dojdziesz do celu. Poradziłem sobie z książką "Sam naprawiam" i do dzisiaj jeżdżę i nie mam problemów. Oby splanować głowicę i dać nową uszczelkę (przy okazji zobaczyć co tam w głowicy piszczy ) Także powodzenia w wymianie. |
_________________
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2012, 07:23
|
|
|
wycisnij równierz popychacze zaworów, lub po prostu wyjmij płytke i przetrzyj olej żeby po złożeniu luz sie skasował a nie był za duzy, nie wiem jakie to ma znaczenie, ale tak mówili w szkole, ja tego nie robiłem przy remoncie głowicy i było "niby" dobrze bo zawór sie urwał po 3tygodniach jazdy,
moja rada co do kolektorów, to ssący wyjąc całkiem a wydechowy odkręcic zsunąć ze szpilek i podwiesic przyciągająć go do sciany grodziowej, tylko uważaj u u Ciebuie w gaźniku nie ma prawdopodobnie zlączki elastycznej, życze miłej pracy i powodzonka |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|