|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podlaczenie radia. |
Autor |
Wiadomość |
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-01-2006, 23:40 Podlaczenie radia.
|
|
|
Siema.
Dzisiaj doszedlem do bradzo waznego problemu... ZLE PODPIALEM KABLE od samochodu do kostki... czy jest jakis schemat ... jaki kolor do czego ? samochodowe kabelki od radia maja kolorki trzeb mi jakis schemacik... bo mam podlaczone cos takiego. Ustawie w opcjach radi zeby graly tylnie glosniki to gra mi przedni lewy i tylni prawy... filma Maxa...
P.S. Jak np. wlcze radio i muza bedzie leciec i bede wyciagal kabelki i przepinl po koleji moge cos zpalic ? Bo nie czas przemienic kabel wlaczyc radio i tak w kolko... |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 23:49
|
|
|
Nie powinienes spalic. Na radiu podgłoś tylko troche, zeby cicho grały głosniki i wtedy podłaczaj. Najlepiej ustawic na radiu np. lewy tył i po koleji podlaczac kabelki. Jak trafisz na lewy tył to wtedy już wiesz ze jest ok. I tak dalej, pozniej prawy tył ustaw na radiu zeby tylko grał no i dalej to juz wiesz co robic.
Poznizej zamieszczam schemat, co prawda zaznaczone sa tam tylko 2 przednie glosniki, no ale to juz bedzie połowa sukcesu Z tyłem nie powinienes miec problemu.
Oznaczenia kolorów
Kod: |
Oznaczenia kolorów przewodów
A — błękitny
B — biały
C — pomarańczowy
G — żółty
H — szary
L — niebieski
M — brązowy
N — czarny
R — czerwony
S — różowy
V — zielony
Z — fioletowy
AB — błękitno-biały
AG— błękitno-żółty
AŃ — błękitno-czarny
AR — błękitno-czerwony
AV — błękitno-zielony
BG — biało-żółty
BL — biało-niebieski
BN — biało-czarny
BR — biało-czerwony
BV — biało-zielony
BZ — biało-fioletowy
CA — pomarańczowo-błękitny
CB — pomarańczowo-biały
CN— pomarańczowo-czarny
GN— żółto-czarny
GL — żółto-niebieski
G R— żółto-czerwony
GV— żórto-zielony
HG— szaro-żółty
HN— szaro-czarny
HR— szaro-czerwony
HV— szaro-zielony
LB — niebiesko-biały
LG — niebiesko-żółty
LN — niebiesko-czarny
LR — niebiesko-czerwony
LV — niebiesko-zielony
MB— brązowo-biały
MN— brązowo-czarny
NZ — czarno-fioletowy
RB — czerwono-biały
RG— czerwono-żółty
RN — czerwono-czarny
RV — czerwono-zielony
SN — różowo-czarny
VB — zielono-biały
VN — zielono-czarny
VR — zielono-czerwony
ZB — fioletowo-biały
|
|
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 00:49
|
|
|
hmmm, trochę dziwne ja maiłem seryjne radyjko z włoch(z tamtąd został sprowadzony) i mam kostke na din'a czy jakos takale jeśli masz te kable podłączone do radia to sproboj je poprzemieniaczeby ustalic który jst ktory //najłatwijszy sposob jak ma si enei fabryczne oznaczone kable// a jak masz juz duzy problem to miernikiem znajdziesz zasilanie masz +12v(czerwony gruby) i minus znajdziesz napewno (jak nie to spokojnie możesz bezpośredni od aku pociągnąć)a sterowanie radiem znajdziedsz bezproblemowo, znajdz tylko schemat kostki wychodzącej z radia jakie masz i podpinaj pod +12v wtedy masz non stop zasilanie radia, a głośniki znajdziesz tez . jak masz fabryczne radio i głośniki to wystarczy że lukiesz na kable od głośników i już wiesz a jak nie to podłanczas miernik pod jeden koniec i drugi koniec kabla i szukasz który od czego(warto zaznaczyć sobei te kable kawałek taśmy izolacyjnej nalepić łądnie i opisac cienkowisem ) // pamiętaj nigdzy nie zrob czegoś takiego jak pomylnie kabli głosników plus z minusem , tracisz bardzo dużo na jakości muzyki/grania i mocy, głośniki gorzej pracują i bardzo szybko moga się zwalic (bardzo prowsty sposób na sprawdzenie , podłanczasz baterie 1,5v paluszek AA , pod kable jak membrana podnosi sie do góry to jest OK jak w dół to jest źle i musisz przemienić kable)
Dobrego grania życzy Moley:D |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 02:18
|
|
|
znaczy się maszjakieś owe radio z pewno typową na dziś kostką ISO, a w aucie masz jeszcze kostkę starego typu i tam przepinałeś kabelki do nowej?
bo jeśli tak to: opis kostki ISO w necie nzajdziesz, nawet nietypowych ,konkretnych producentów; zazwyczaj trzymają się w kostce kolorów, ale nie zawsze, za to z opisem po kolei znajdziesz który kabel w kostce to który kanał czy zasilanie - będziesz miał więc rozgryzioną stronę radia; teraz zostaje strona auta - tu jeśli masz starą kostkę jakąś - albo zdobyć tej starej fiatowskiej opis albo po kolorkach przewodów jak Ci podan poukadać co jest co i wtedy łączyć do radia, ktre masz już wcześniej rozgryzione. Radio po opisie kostki sobie najlepiej wybadaj, na którym jego kabelku / zlączy w jego (radia) koste co ma (który kanał, zasilanie itp), eksperymentuj w ostateczności. Lepiej mieć radio rozpisane i niewiedzieć tylko co w aucie - który kabel który i gdzie go do radia - bo w aucie to albo po kabelku dojdziesz albo sabiutką bateryjką ok1,5V leciutko pykając w parę kabli bdziesz 'trafiał' w dany głośnik (krÓciutko, dotkij tylko biegunami do pary kabli by pyknął dany kanał choć to też nie jest poprawnie polityczna metoda, nie uszkodzi niby głośnika, chyba ,że ktoś się postara).
Z samym radiem by rozgryźć na którym z niego kablu wychodzącym który jest kanał itp to najlepiej właśnie rozpoznać kostkę (czy typowa ISO czy inna) i mieć z sieci jej opis;
dopiero gdy niewykonalne to balansem i fader'em (jeśli jest) przód-tył ustawiać na słyszalny tylko lewy przód, potem tylko prawy przód i tak po kolei. Ale to też jeśli mamy totalny mix w kablach nie jest do koca dobra metoda. Jeśli mamy zasilanie ale zostaje np. 8 kabli (4 kanały) i totalnie nie wiemy co jest co, więc też który kabel; to np + i - danego kanału, to ściszając wszystkie 3 kanały prócz w danej chwili szukanego (np lewy przód) może i trafisz np na jego + i będzie grało, ale czy np jego - to będzie ten, czy np przez pomyłkę ten lewy przód nie zapniejsz w rzeczywistości pod + lewy przód ale - np z tylnego? jeśli wiesz o co chodzi... (każdy kanał ma swój + i -) chodzi mi tylko o to, że niektóre (ale bywają, nawet w nowych radiach z mp3) scalaki - końcówki mocy są robione tak, że z małego scalaka mamy dość dużą moc i radio spoxx, ale kosztem powiedzmy pewnej zasady działania, a co za tym te scalaki nie lubią mieszania kabli a już szczególnie zwarcia do + czy - zasilania (np sygnał audio głośnika - jeden z pary kabli zewrzesz do masy czy + zasilania, nawet przez głośnik).Mają niby zabezpieczenia ale na góra kilka sekund.
Jak pomieszasz je ze sobą (np lewy przedni głośnik nie idzie pod lewy przedni + i - a np + czy - bierze z innego kanału, a inny z tego bo się zamieniło, pomieszało) to możesz sobie końcówkę upalić z czasem w ostateczności, a potem "czemu radio nie gra? / trzeszczy? " miej to na uwadze, ostatnio takie naprawy komuś przerabiałem..... nie wszystkie radia są idiotoodporne..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|