Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie kabli do kostek od żarówek H4
Autor Wiadomość
svamp 



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-10-2007, 16:16   Podłączenie kabli do kostek od żarówek H4

Panowie w jaki sposób podłączyć trzy kable do kostki od żarówek H4? Jaki kolor kabla w które miejsce? Ostatnio wymieniałem kostki i chyba w złej kolejności przylutowałem kable do styków.
Układ styków kostki wygląda mniej więcej tak:
Kod:

  _
|   |

Przy okazji drugie pytanie, gdzie szukać błędu jeśli świeci mi się kontrolka podświetlenia tablicy rejestracyjnej na Electronic Checku, a samo podświetlenie działa poprawnie?
_________________
Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2007, 16:54   

svamp napisał/a:
Przy okazji drugie pytanie, gdzie szukać błędu jeśli świeci mi się kontrolka podświetlenia tablicy rejestracyjnej na Electronic Checku, a samo podświetlenie działa poprawnie?

Może masz zwarcie w Checku?
A nie masz przypadkiem wsadzonych jakichś diód do podświetlenia tablicy?
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
svamp 



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-10-2007, 22:09   

polansky napisał/a:

Może masz zwarcie w Checku?
A nie masz przypadkiem wsadzonych jakichś diód do podświetlenia tablicy?

Co do diód nie sądzę, ja nic nie zmieniałem i poprzedni właściciel chyba też nie, bo podświetlenie tablicy wygląda raczej standardowo. Zajrzę jeszcze do środka, może coś przy stykach jest nie tak.
_________________
Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-10-2007, 22:49   

Schemat kostki:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
svamp 



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-10-2007, 18:11   

Miszko dzięki wielkie :piwko:
_________________
Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91
     Moneta
 
strugar 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2009, 18:52   

odświeżam temat
czy mógł bym poprosić o dokładnie który kabel i jaki kolor gdzie ma być podłączony mi po wlaczenu świateł mijana świecą się drogowe tylko słabo jak mijania a jak dam drogowe to świeca jakby mijania tylko bardzo mocno widać ze były zmieniane obie kostki i coś tam musi być zamotane dodatkowo rzazy się kontrolka od drogowych jak są włączone mijania
pomocy bo ja już zgłupiałem #-o #-o

kable maja kolory zielony(chyba) niebieski i czarny czarny to chyba masa a reszta?
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2009, 19:06   

nie pamiętam kolorów ale jeśli pewien jesteś, że problem leży w kostce to skoro światła świecą to masa jest ok, a tylko kabel drogowych z mijankami zamień
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
strugar 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2009, 19:12   

no możne by się i zgadzało ale u mnie czarny(ogólnie przyjęty w elektryce jako kolor przewodu masowego ) jest u góry kostki dlatego potrzebuje żeby ktoś sprawadzil jak to w innych tipo jest podlaczone
  
 
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2009, 19:24   

jak masz miernik to sprawdź na tej zasadzie, że weźmiesz dwa przewody załóżmy czarny i niebieski, miernik włącz na woltomierz napięcia stałego 20V i przyłóż do kabelków jeżeli pomiar będzie bez minusa na początku to znaczy, że na tym przewodzie do którego przyłożyłeś czarny kabelek z miernika masz masę.
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2009, 19:26   

o ile pamiętam, środkowy pin na żarówce to masa, a boczne to żarniki
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2009, 19:38   

Cytat:
o ile pamiętam, środkowy pin na żarówce to masa, a boczne to żarniki
jak czytasz temat? wyzej Miszko podał mini schemacik....3 to masa....to jak srodkowy pin? nie wprowadzaj w blad....jakbym mial taki problem jak kolega, to pin 3 podlaczam prosto do - akumulatora....pozniej biore pierwszy lepszy kabelek (z kostki),wlaczam swiatla manetka i kabelek do ktoregokolwiek styku (1 lub 2)....samo wyjdzie, ktore kable sa ktore....nic trudnego....co do kolorystyki to roznie bywa, T/T to stare auta, wiec poprzedni wlasciciele z roznych powodow mogli wymieniac kable...badz tez auto jest po nieduzym dzwonie i blacharz wsadzil takie kolory kabli, jakie mial.....powodzenia z podlaczaniem

** Dodano: 27-01-2009, 19:43 **
jak kabelek masy zewrzesz z .... masa, to wiadomo, ze nic sie nie zaswieci....a pozostale dwa kabelki, to juz bedziesz widzial, ktory zarnik sie zaswiecil...powodzenia raz jeszcze, daj znac czy sie udalo....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2009, 19:59   

maniutek, sorki czytałem tylko dzisiejsze posty, po co właściwie te pytania skoro miszko schemat podał :?:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2009, 20:02   

spytaj sie piszacych te posty.....skoro macie schemat, wiecie juz wszytsko.....a tak jak wam napisalem, najproscie znalezc ktory kabel idzie do czego.....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
strugar 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2009, 22:16   

dziekuje
jutro od rana się za to zabiorę i na pewno dam znać do czego doszedłem
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-01-2009, 23:57   

strugar, jesli masz kable koloru zielony, niebieski,czarny to podłacz czarny pod pin nr 3 a tamte dwa tak jak kolega maniutek, pisze sprawdz ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
strugar 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-01-2009, 22:55   

zrobiłem teraz świeca tak jak powinny ale jest mały problem na prawy reflektora nie dochodzi prąd do światła mijania prąd wychodzi z bezpiecznika(mierzyłem) ale nie dochodzi do kostki. nie moglem nigdzie znaleźć czy tipo ma osobne przekaźniki dla prawego i lewego światła mijania? poza tym małym drobiazgiem którym zajmę sie w piątek (bo mam wolne) wszystko działa jak powinno
dziękuje wszystkim za pomoc
_________________
był 125p 80r, 89r, 82r
- Escort 1.4 95r
- Escort RS 2000 92r moja największa miłość

jest Fiat Tipo 1.4 power by weber carburator całkiem przyjemna zabawka

będzie BRAVO HGT lub FOCUS 2.0 ZETEC
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load