|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Piszczy wspomaganie |
Autor |
Wiadomość |
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12-10-2009, 16:44 Piszczy wspomaganie
|
|
|
mam pytanie bo nei wiem czy to jest cos nie tak czy o co chdzi mianowicie jak skrecam maksymalnie kolami to mi wspomagani piszczy nie wiem dokladnie co al moze to byc pompa, nie ma zadnych zlyh objaw tego ale jednak piczy dodam ze wmienialem niedadno plyn we wspomaganiu |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-10-2009, 17:08
|
|
|
Piszczy, bo przy maksymalnym skręceniu otwierają się zaworki przelewowe(bezpieczeństwa), żeby ciśnienie nie rozwaliło układu, a pompa pracuje wtedy na maksymalnej wydajności. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-10-2009, 20:00
|
|
|
pawelF1, nie widziałem tipo w którym by nie piszczało przy maksymalnym skręcie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-10-2009, 10:21
|
|
|
No chyb a ze tak, ze piszczy w kazdym tipo to ok bo mylalem ze tylko u mnie |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-10-2009, 11:26
|
|
|
Z tego co pamiętam piszczy dlatego, że zawór zwrotny się otwiera przy maks. skręconych kołach i przeływający olej wydaje taki dźwięk. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-10-2009, 11:28
|
|
|
miszko, jak wychodziły z fabryki to też tak wyły ? Jakoś w innych autach z tamtych lat nie wyje aż tak .. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2009, 08:32
|
|
|
o to to to u mnie tez tak piszczy ale w temprze i mi to wyglada ze ten dzwiek dochodzi jakos tak z hamulcy(no tam w okolicy nadkola )no itez nie wiem bo nie moge dokladnie okreslic skad to piszczenie jest,ale ucho drażni |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-10-2009, 09:01
|
|
|
engine16, ... i będzie piszczeć. Te modele już tak mają. Czasami pomaga wymiana płynu, a czasami wymiana sprawę pogarsza, więc jeśli daje się wytrzymać, to nic bym nie rył przy tym. Mi piszczało i w jednej i w drugiej Temprze. Przy skręcie do oporu. Jeździłem i jeżdżę z tym, bo w końcu jak często skręca się maksymalnie kołami? Przy zawracaniu i parkowaniu... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2009, 10:56
|
|
|
no niby AŻ TAK to mnie nie wk%$&#a bo tez nie zawsze piszczy,zwykle jak jest mokro,po deszczu albo jak jest parno(ogolnie wilgoc)bo np w lato rzadko kiedy piszczy,ale to nie tylko przy max skrecaniu,czasem tez np jak jest prosto,zalezy,kiedys dolewalem plynu do wsp i pomagalo a teraz to i to nie pomaga
przy okazji sprawdzania zawieszenia zapytalem sie mechanikow o w/w temat,a wiec to standard w tych fiatach,zawsze piszczalo,piszczy i bedzie piszczec |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2009, 22:12
|
|
|
jak tylko kupiłem swoją pisk był niemożebny. Pomogła wymiana paska.
otwórz maskę i niech ktoś skręci do oporu i trzyma. Obserwuj jak się zachowuje wtedy pompa. Jeżli pompa się zatrzymuje to może pomóc wymiana paska. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 22:17
|
|
|
Dobermannn, widać w Twoim przypadku piszczał ślizgający się pasek.W większości przypadków pisk dochodzi z pompy. Tak jak napisał miszko. Ale nie powiedziane, że engine16, nie ma takiego problemu jaki miałeś Ty |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2009, 06:44
|
|
|
mi to piszczy gdzies,hmm? hamulce,uklad kierowniczy o te rejony ale dokladnie to nie wiem gdzie |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|