Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] temparatura
Autor Wiadomość
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-03-2012, 11:05   [Benzyna] temparatura

koledzy mam tempre (drugą już w swoim życiu) i tak się zastanawiam czy te autka mają taka wadę czy trak jest bo jak się jeździ w trasie to wskaźnik temperatury trzyma sie tak ok 80 stopni to normallka mi się wydaje ale wystarczy wjechać do miasta trochę wolniejsza jazda i juz jest ponad 90 kolejna chwila i mały korek i już się załącza wiatrak na chłodnicy. a najgorzej to te autka znoszą lato czy uwas też tak jest czy można sobie z tym poradzi ć
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-03-2012, 11:36   

To jest normalne w T/T, ale nienormalne dla sprawnych samochodów.Może szwankować termostat, tak samo zainteresuj się poziomem i stanem płynu chłodniczego. Stary i zwietrzały gorzej radzi sobie z temperaturą.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2012, 14:33   

Jelcyn napisał/a:
To jest normalne w T/T, ale nienormalne dla sprawnych samochodów
co przez to rozumiesz? wg. ciebie wszystkie T/T tak mają? :doubt:
U mnie czy trasa czy miasto miał równo 90 st. W mieście latem jedynie w korkach w kółko włączał się wiatrak ale to akurat normalka w każdym aucie. Miałem problemy z termostatem raz i trzeba było wymienić go, nie trzymał właśnie temperatury, po wymianie z powrotem 90tka na liczniku. Oczywiście w układzie dobry czysty płyn a nie ruda i woda.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-03-2012, 14:51   

Miałem na myśli, że blisko dwudziestoletnie fiaty mają skłonności do podobnych usterek. Moja Łajza też tak miała przed wymianą termostatu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-03-2012, 14:59   

Ja wymieniałem termostat w październiku w swoim na Wachlera jak zawsze i już szwankuję ponieważ w trasie wskazówka spada troszke poniżej 90 stopni.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-03-2012, 16:40   

to i ja się przypomnę, ze moje byłe 1.4 gaźnikowe również miało problem z osiągnięciem 90 stopni. Nawet po wymianie termostatu. Płyn chłodniczy nowy układ odpowietrzony i szczelny.
Może to przez instalację LPG ? Parownik i te sprawy ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-03-2012, 17:01   

Luczu, U mnie było dobrze do tej pory, nie wiem czemu padło tak szybko. Ale wymienię dopiero na zimę bo teraz ciepełko więc niech będzie jak jest ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-03-2012, 17:23   

a u mnie zawsze kreska była troszke przed 90st, w korku troche sie wskazówka podnosiła i wiatrak zaczynał działać, nie miałem problemu z dogrzewaniem lub przegrzewaniem silnika
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
pabloTIPO1.4 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-03-2012, 14:39   

witam może i ja coś podpowiem w moim tipku 1.4 i.e w trasie pokazuje maks 80 stopni tak do 120 km/h jeżeli cisne nim wiecej okolo 150 km/h moj maks to do 90 skoczy a w korku miejskim to na jedna kreske przed 90 mam

ja w swoim tipku na lato podwiesze termostat zeby byl duzy obieg cieczy chlodzacej i moim zdaniem to pomoze

a i jeszcze jedno koniecznie wymien ciecz w ukladzie chlodzenia ja mam dynaxer 2000 czy jakos tak i jest git :D
_________________
pabloTIPO1.4SX+LPG
  
 
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2012, 17:26   

U mnie jest podobny problem, Tipo 1,4 Benzyna (gaz) założyłem nowy termostat (poprzedni właściciel wyciągnął go całkiem) i w trasie nagrzewa się do temperatury nieco ponad 80 stopni, jak go pogodnie trochę po górkach to dojdzie do 90 stopni. Być może tak jak pisali chłopaki powyżej pomoże wymiana płynu na nowy - będę musiał się tym zająć.
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 31-03-2012, 18:06   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
co przez to rozumiesz? wg. ciebie wszystkie T/T tak mają? :doubt:

W temprze przy normalnej jeżdzie miałem ponad 80 st, korki 90 st, czasami wiecej w gorące dni, w tipo aktualnie kreska przed 90 st. więc potwierdzam ze to jest normalne w T/T.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2012, 20:48   

Luczu napisał/a:
to i ja się przypomnę, ze moje byłe 1.4 gaźnikowe również miało problem z osiągnięciem 90 stopni. Nawet po wymianie termostatu. Płyn chłodniczy nowy układ odpowietrzony i szczelny.
Może to przez instalację LPG ? Parownik i te sprawy ...


A moze to kwestia nie termostatu skoro nowy a czujnika czy zegara.Czujnik po latach nagrzewania i stygniecia tez potrafi zmienic zakresy i mimo ze obwod ma to jednak klamie...Kiedys zalozylem nowy czujnik i temp.pokaywal juz prawidlowo.A wczesniej bylo ciagle za nisko.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load