Czy to Pompa Paliwa? |
Autor |
Wiadomość |
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 18:54 Czy to Pompa Paliwa?
|
|
|
Zastanawiam sie, czy nie pada mi pompa paliwa.
Otoż Aby uruchomić samochód na benzynie muszę z 4 razy "kręcić" Patrząc na filtr paliwa widzę, ze do zapłonu nie ma w nim paliwa.
Podczas jazdy Samochód chwilami "skacze" jak auto nauki jazdy na gazie wszystko ok
Co radzicie? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
tba
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 19:34
|
|
|
Całkiem możliwe , że to pompa paliwa . Ja miałem podobne objawy jak mi siadała ...Jak często jezdziłeś na oparach to bardzo realne . Koszt nowej pompy ok 100-150pln zależy od wersji autka . Pozdro! Moje Tipo kaput...(własnie po wymianie pompy ...tak pięknie szedł ,aż zajechałem motor ) Pozdro ! |
_________________ tomba Tipo 1.8ie GranTurismo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 22:07
|
|
|
Tylko, że gaźnikowce mają mechaniczną pompę a nie elektryczną. Taką awarię jaką opisujesz miałem kiedyś w poldku, związane jest to z nietrzymaniem zaworu powrotnego (w pompie), lub albo i złej regulacji pływaka (który zamyka zawór iglicowy). Nie wiem jak rozwiązana jest we fiatach pompa paliwa ale do poldka można było kupić samą górę pompy właśnie z zaworem zwrotnym - koszt niewielki. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-05-2006, 23:04
|
|
|
Witaj !
Zawsze mozesz dolozyc zawor dodatkowy paliwa zeby sie nie cofalo .... |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 14:58
|
|
|
A czym sie różni mechaniczna od elektrycznej? moze troche banalne pytanie, ale nie wiem.
Czy mechaniczna pompa jest przy silniku? elektryczna na bank w zbiorniku...
A czy idzie jakos naprawic pompke? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 18:53
|
|
|
mechaniczna jest w gaźnikach,elektryczna we wtryskach (poprawcie Mnie jeśli źle mowie) |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 19:10
|
|
|
CZy to jest pompa paliwa?
Dodam, że gdy wyjmowałem kiedyś czujnik poziomu paliwa do zbiornika szły jeszcze inne kable juz nie pamietam jak to było... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 20:11
|
|
|
Mało widać z tego zdjęcia. Pompa mechaniczna napędzana jest poprzez sam silnik, natomiast pompa elektryczna znajduje się w albo obok zbiornika i napędza ją prąd. Reasumując pompa mechaniczna będzie zawsze przy silniku (ze względu na napęd). Sama funkcja pompy (oprócz podania paliwa) jest trochę inna, pompa elektryczna ma za zadanie podać paliwo pod odpowiednim ciśnieniem, nie zależnie od obrotów silnika (obciążenia) a co za tym idzie zapotrzebowania na paliwo. Natomiast pompa mechaniczna ma wydajność regulowaną obrotami silnika - czym szybciej tym więcej tłoczy. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 20:45
|
|
|
Tak mechaniczna
W baku jest jeszcze pomocnicza pompa paliwa czy jakos tak :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 20:52
|
|
|
No mało widać, bo nie było jak zrobić czytelnego zdjecia. w każdym razie do tego "czegoś" idą 2 przewody paliwowe- jeden z baku a drugi wychodzi do gaźnika.
Jak sprawdzić, która pompa jest trzepnięta? wydaje mi się że raczej ta elektryczna, jak sprawdzić jej ciśnienie i jakie ono powinno być? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 21:44
|
|
|
mało widać, ale ja mam taką też mechaniczną (gaźnik) na silniku, z tego co widać to właśnie nią pokazujesz, pompę mechaniczną na zdjęciu... o sprawdzaniu keidyś ktoś pisał... możesz na gazie odpalić a przewód wy z pompy odczepić od gaźnika i wsadzić do butelki, a potem jakoś się to liczyło ile paliwa w jakim czasie wleje, więc czy ma przepływ ok... poza tym może dostrzeżesz czy nie cofa i czy ciśnienie ma... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 16:46
|
|
|
Dziś znalazłem "chwilę" i otworzyłem tą klapkę w bagażniku - dostęp do baku.
Przyjrzałem się i zobaczyłem, ze te dodatkowe kable znikają gdzieś, lekko ciągnę i...sama wtyczka- Ja nie mam elektrycznej pompy paliwa.
I teraz pytanie:
Jak rozebrać tą mechaniczną pompe paliwa, czy ktoś wie czy da się ją naprawić, ile kosztuje nowa, bo na allegro są tylko pompy te do baku.
Kurcze co robić? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 17:42
|
|
|
Zdemontuj pompę i zobacz gdzie jest przyczyna. Sama pompa to popychacz, membrana zwana przeponą i zaworki zwrotne. mozliwe, że podejdzie jakaś pompka montowana w innych fiatach, bądź pokrewnych.
Co do teorii, że są dwie pompy to jakoś takoś osobiście nie widziałem takiej hybrydy. Pompa jest albo taka albo siaka a nie jedna i druga. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 18:39
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Zdemontuj pompę... |
Tylko że tam nie ma zadnych śrub. Nie wiem jak sie za to zabrać.
Moze ktos to przechodził? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 23:46
|
|
|
Ja mam pytanie - tak przy okazji - czy pompa elektryczna (ta przy zbiorniku) powinna być zasilana przez cały czas po włączeniu zapłonu?
Juz pisze o co dokładnie chodzi.
Padło mi zasilanie na Pb i poruszam się, i odpalam na LPG.
Powód to brak prądu dochodzącego do pompy, który raz jest a raz nie ma.
Wpadłem na szatański pomysł żeby poprowadzić do pompy zasilanie które będzie działać po właczeniu zapłonu.
Problem jest tego typu, że nie wiem czy na LPG wyłączone są tylko wtryski, czy również pompa. nie wim czy pociągnięcie niezależnego zasilania do pompy nie uszkodzi jej.
W sumie to będzie trzymać ona ciśnienie Pb więc nic takiego nie powinno się chyba stać. Tak pytam żeby nic nie narobić złego...
[ Dodano: 01-06-2006, 00:04 ]
czytałem posty na temat odłączania się pompy paliwa w dziale LPG
Tylko chłopaki konkretnie: jak będzie pompa pracować cały czas to nadmiar ciśnienia wróci "powrotem" do zbiornika czy za duże ciśnienie coś uszkodzi?
Bo nie ulega wątpliwości że po włączeniu zapłonu pompa włącza się tylko na chwilę... |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 00:17
|
|
|
misiak, Po włączeniu zapłonu nabija przez chwilkę ciśnienie i staje.Sprawdż przekażnik pod maską.Jest schowany z drógim pod plastykową pokrywką na przegrodzie między szoferką a silnikiem.Najprawdopodobniej on pada i raz chodzi a raz nie.Pompa pracuje cały czas nawet na lpg i nadmiar wpływa zpowrotem do baku-chyba że zrobisz sobie odcięcie pompy przekażnikiem i nie będzie pracować. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 23:17
|
|
|
o.k.
przyjąłem, zrozumiałem,
sprawdzić przekaźnika nie potrafię niestety - a bezpieczniki przy przekaźnikach są o.k. - wszystkie 4, wielkie THX, już sobie teraz poradze;
poprowadze poprostu niezależne zasilanie do pompy i zamontuje ukryty pstryczek elektryczek utrudniający osobom trzecim uruchomienie potwora
ewentualnie jak na pobliskim szrocie znajde przekaźnik za niewielkie pieniądze to zaryzykuje i kupie baziewiactwo,
[ Dodano: 01-06-2006, 23:20 ]
aha, jeszcze jedno
jakbym ciągnął niezależne zasilanie do pompy to jakiś bezpiecznik na kablu czy niekoniecznie |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-06-2006, 00:06
|
|
|
Za przekażnik w sklepie nie dasz więcej jak 15pln.Tak na oko nie zobaczysz czy jest ok. bo pstrykać będzie ale przejścia na stykach nie ma.Reanimować czyli przeczyszczać też nie ma sensu.Jeśli dasz nowe zasilanie to bezpiecznik mile widziany bo licho nie śpi. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2006, 23:02
|
|
|
THX picek |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 12:48
|
|
|
Nie ma sprawy-co wiedziałem-powiedziałem. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-06-2006, 20:39
|
|
|
[ Dodano: 01-06-2006, 00:04 ]
czytałem posty na temat odłączania się pompy paliwa w dziale LPG
Tylko chłopaki konkretnie: jak będzie pompa pracować cały czas to nadmiar ciśnienia wróci "powrotem" do zbiornika czy za duże ciśnienie coś uszkodzi?
Bo nie ulega wątpliwości że po włączeniu zapłonu pompa włącza się tylko na chwilę...[/quote]
misiak,w aucie z wtryskiem,które ma również instalację gazową,pompa paliwa powinna pracować przez cały czas.Pracująca pompa paliwa powoduje,że końcówki wtryskiwaczy są chłodzone,inaczej uległyby szybkiemu uszkodzeniu.Bez obaw,ciśnienie wytwarzane przez pompę niczego nie uszkodzi,nadwyżka paliwa zawsze wraca z powrotem do baku.Ponadto,jeśli jeździmy dużo i często na gazie,zawsze wskazane jest mieć w zbiorniku paliwa jakąś ilość benzyny po to,aby pompa paliwa nie pracowała na sucho,oraz aby zapewnić jej właściwe chłodzenie(jeśli jest oczywiście zanurzona w paliwie).
Ps.Napisałem to na podstawie lektury jakiegoś pisemka,sam natomiast takiej wiedzy na temat instalacji LPG nie posiadam.Proszę więc nie traktować mego postu,jako wymądrzanie się.raczej jako ciekawostkę,którą użytkownikiem aut z gazem można przedstawić.Pozdrawiam. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 23:00
|
|
|
nessuno, W teorii to jak najbardziej masz rację.Z tym że nie wydaje mi się aby paliwo chłodziło wtrysk bo nie dopuszcza go sam wtrysk będący elektrozaworem.Jeśli o mnie chodzi to staram się nie odpalać z gazu bynajmniej zimnego silnika ażeby go troszkę cieczą przesmarować.A w praktyce jeżdże z obcinaną pompą przekażnikiem już czwarty rok i nie ma z tego powodu żadnych problemów.Może się pojawić w innych markach gdzie przez brak wskazań pracy pompy może sfiksować komputer. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-06-2006, 06:39
|
|
|
Panowie mam pytanko bo nie mogę znaleźć nigdzie informacji gdzie znajduje się zawór zwrotny (ten co przy zgaszonym silniku powoduje że paliwo z przewodów nie wraca do baku).
Bo przy elektrycznej pompie musze ostatnio kręcić z 5 razy az załapie.
I tak jest zawsze jak postoi z godzine. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2006, 08:14
|
|
|
Witam !
Wiec tak:
- przy gazie pompa powinna pracowac w baku zalanym do 1/2 bo inaczej w czasie
eksploatacji sie szybciej spali, pompa od wyzszego cisnienia sie bardziej grzeje logiczne
zreszta, wylanczana jest za chwile poniewaz zostanie osiagniete prawidlowe cisnienie w
listwie wtryskowej i komputer czeka na rozruch silnika,
- cisnienie na gazie powinno byc dlatego by w dobrej kondycji pozostaly sprezyny w
wtryskiwaczach,
- jabko jaki zawor zwrotny? we wtrysku jest tak : pompa paliwa -> wtrysk --> regulator cisnienia paliwa --> przewod paliwowy zwrotny --> znow zbiornik paliwa. Najprawdopodobniej w pompie cos siadlo. Zmierz cisnienie manometrem przed regulatorem cisnienie paliwa i bedziesz wiedzial wszytsko.
[ Dodano: 20-06-2006, 08:17 ]
Zauwazcie ze regulator cisnienia paliwa ma zakres pracy ok 0,5 bar. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-06-2006, 18:57
|
|
|
Jabko to pompa jest tym zaworem zwrotnym.Może przewód w zbiorniku masz popękany. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|