|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
komy
witamy nowego
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Sczawno Zdrój
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-05-2009, 22:23 wysokie obroty
|
|
|
Witam, mam mały problem.
Co jakiś czas obroty rosną do ponad 3000 i się tak utrzymują do póki nie depne mocniej gazu lub sie nie zatrzymam. Dzieje sie tak przewaznie na luzie ale takze gdy auto jest na biegu, jest to uciążliwe bo gdy jade powoli a auto "wyje" brzmi to jakbym gazował ze wcisniętym sprzęgłem i uniemożliwia mi hamowanie silnikiem. Co moze być tego przyczyna??
Mam też problem ze skrzynia biegów wyskakuje mi 1,3,5 myślicie ze podłozenie nowych poduszek pod silnik i skrzynie biegów moze rozwiazac ten problem?? |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2009, 00:45
|
|
|
z tymi obrotami to obstawial bym silnik krokowy ewentualnie CPP a o wyskakujacych biegach bylo sporo wiec poszukaj |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Fresher
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 45 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2009, 05:56
|
|
|
Mialem to samo, z pierwszym dalem sobie rade troche na okolo i nieprawidlowo, a drugie opisze ci dokladniej.
Mi rowniez obroty wznosily sie do okolo 3,2k i utrzymywaly sie, zeczewiscie jest to problematyczne. Zaczalem o przeczyszczenia stykuw CPU, pomoglo ale na tydzien. Nastepnie wzialem sie za sprawdzanie czujnikow w silniku (z brata tempry przekladalem pokolei kazdy i sprawdzalem), okazalo sie, ze mam nawalony czujnik temp. oleju. Nie bylo to bezposrednia przyczyna wchodzenia w obroty ale przynajmniej po jego wymianie auto zaczelo mi palic na benzynie w lato bez problemu. Kolejna rzecza jaka zrobilem byla wymiana silnika krokowego, rowniez nie pomoglo wiec doszedlem do wniosku, ze przyczyna siedzi w CPU i wypialem silnik krokowy ze styku dzieki czemu komputer nim nie moze sterowac Wyprowadzilem sobie kabelki z niego az do wnetrza auta i zamontowalem je do panelu regulacji lusterek w tunelu srodkowym, podpialem tam tez zasilanie i moge regulacja lusterek regulowac obroty. (mam manualne opuszczanie szybek, a ten panel dorwalem ze zlomu). Gora dol mam regulacje plynna obrotow, a lewo prawo bedzie skokowa, mam juz przygotowany generatorek, ktory bedzie dawal krotkie impulsy u dzueki temu bedzie to uklad z bardzo czula regulacja obrotow.
Nie ma tu prawidlowego rozwiazania twojego problemu ale ja zalatwilem to w ten sposob.
Apropo biegow to zacznij od wymiany ciegien laczacych drazek ze skrzynia biegow, mozesz tez pomyslec nad wymiana sierzanta pod drazkiem. Jezeli chcesz sie brac za poduchy to nie zaczynaj od ich wymiany, wjedz sobie na kanal i potelep tym silniczkiem, bedzie widac w jakim sa stanie jezeli uda ci sie ten silnik rozbujac lapkami. Aby za pomoca poduch usprawnic dzialanie skrzyni biegow, sprobuj poluzowac sruby od poduchy lewej przedniej, dzieki temu uzyskasz mozliwosc przesuniecia silnika na poduchach w zakresie tam kilku cm. Okazuje sie, ze jest to bardzo wazne dla ciegien skrzyni i odpowiednie ustawienie calosci umozliwia ladna zmiane biegow Mi po wymianie skrzyni i sprzegla i poduch wyskakiwalo 1 i 3, sporadycznie tez 5, na tej poduszcze co mowilem pociagnalem silnik w strone kabiny pasazerskiej i teraz wszystko chodzi wporzadku Inna sprawa, ze sie jezdzi bez oleju w skrzyni bo ucieka przez simering na wale, olei sprzeglo, a nie chce sie tego robic :D |
|
|
|
|
komy
witamy nowego
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Sczawno Zdrój
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2009, 08:30
|
|
|
Dzięki bardzo za pomoc,
mam jeszcze jedno pytanko co do tych biegów. Mój kolega miał podobny problem w renault clio tylko, że autko wchodziło mu na jeszcze wyzsze obroty i ktoś doradził mu aby odłaczył gaźnik (tu nie jestem pewien czy odłączył czy zrobił coś innego bo nie za bardzo się znam na tym, a kolega tłumaczył mi to dawno i już troche zapomniałem) myśłicie że to może cos zmienic?
** Dodano: 15-05-2009, 11:31 **
sorry powyższe pytanie dotyczy obrotów nie biegów |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-05-2009, 13:21
|
|
|
CHCIAŁBYM POWIADOMIĆ WSZYSTKIE PIJAWY KTÓRE SA NA FORUM ,ŻE JEŻELI NIE ZOSTANIE WSPARTY NASZ KLUB NA DZIAŁALNOŚĆ DALSZĄ ,OD JUTRA USUWAM WAM TEMATY ,PRZEMYŚLCIE TO ,OSZCZĘDZACIE PARE SETEK DZIĘKI LUDZIOM UCZCIWYM NA TYM FORUM ,A ŻAL WAM NA ROK 10 ZŁ moze sie poskarżyć prezesowi ,juniorowi ,nawet wszystkim świetym , od jutra zaczynam..... |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-05-2009, 03:54
|
|
|
Nie ma czegoś takiego.
Fresher napisał/a: | czujnik temp. oleju |
Tego też nie ma.
komy napisał/a: | ktoś doradził mu aby odłaczył gaźnik |
Warto się zastanowić czy masz gaźnik czy monowtrysk.
A poza tym "silniczek krokowy" daje się regulować i wszelkie wymiany z okazji "uszkodzonego" stycznika można sobie wtedy darować. |
_________________
|
|
|
|
|
komy
witamy nowego
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Sczawno Zdrój
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-05-2009, 21:45
|
|
|
dzięki bardzo wszystkim za pomoc, ale zresetowałem komputer i narazie wszystko jest ok |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|