Nadszedł czas na wymianę łożysk |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2010, 18:39 Nadszedł czas na wymianę łożysk
|
|
|
Witam serdecznie.
Niestety moje tylne łożyska już dogorywają. Jako, że ja jeszcze ich nie zmieniałem to nie wiem jak się zabrać. (ojciec kiedyś robił ale nie pamieta)
Czy ktoś może podać link do np allegro do łożysk?
rozumiem ze z tylu konieczna jest wymiana z piastą?
Ciężko zrobić to samemu? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 19:05
|
|
|
pisario napisał/a: | Czy ktoś może podać link do np allegro do łożysk? |
Proszę bardzo : http://moto.allegro.pl/pi...1271893761.html
pisario napisał/a: | rozumiem ze z tylu konieczna jest wymiana z piastą? |
Tak - łożysko jest zintegrowane z piastą |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-10-2010, 09:06
|
|
|
dzięki, ale jak z wymianą? Szukać mechanika czy robić samemu? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2010, 12:13
|
|
|
pisario, zrobisz sam. Ja robiłem.
Jeden wahacz robiłem wcześniej bo tak wyło i zmieniałem piastę (wraz z łożyskiem) na samochodzie.
Odkręcasz nakrętkę piasty od tyłu i ją wybijasz. Najtrudniejsze jest właśnie wybicie bo trzeba ciężki młotek a bez kanału to się trzeba trochę poczołgać..ale wyjdzie.
Drugi robiłem już na warsztacie razem z łożyskowaniem. Wówczas to jest bajka. Zakładasz w imadło i minuta roboty. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-10-2010, 23:56
|
|
|
Wszystko tak bajecznie brzmi mam dostep do kanalu imadla i calej reszty. ciekaw jestem jak w rzwczywistosci...
Czy ktos sie orientuje ile standardowo mech. moze wziac za ta operacje? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2010, 23:57
|
|
|
pisario, podejrzewam, że 100 za 2 strony |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-10-2010, 23:58
|
|
|
Hmm oby w Wawie tyle chcieli... skoro za wymiane pompy wody chca 170 (bez pompy) |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2010, 23:58
|
|
|
pisario, jeśli chodzi o wawe to inna sprawa |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 08:12
|
|
|
pisario, Tobie chyba chodzi o wymianę łożyska koła? Bo widzę, że Mosior tłumaczy Ci jak wymieniał łożyska wahaczy. Przy wymianie łożyska/piasty koła tylnego nie ma zbyt wiele roboty. Ściągasz koło, bęben/tarcze, odkręcasz nakrętkę od wewnętrznej strony (ja chyba miałem na klucz 32, ale są chyba dwa rodzaje. Koniecznie oczkowy klucz). A reszta już w zależności od stopnia zapieczenia. Albo odkręcisz bez większych problemów, albo za pomocą drąga. Potem wybijasz od wewnątrz ośkę. Trzeba uważać, żeby nie uszkodzić gwintu. Jak ośka wyjdzie, to wtedy zdejmujesz piastę już od przodu. I zabierasz się za montaż nowej w odwrotnej kolejności. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2010, 10:08
|
|
|
tak.. chyba masz racje. o to chodzilo no coz.. sprawdze |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-11-2010, 15:27
|
|
|
tłumaczyłem wymianę piasty... przecież wyraźnie napisałem że odkręcasz nakrętkę piasty... itd.
Prosta robota i nie ma niespodzianek. Jak pisałem, wymieniłem sobie obie i jedyna trudność to trzeba dość długo i ostrożnie pukać młotkiem i uważać aby gwintu śruby mocującej piaste nie sklepać bo tej śruby nie ma w zestawie.
Łożyska wahacza też robiłem (w lipcu) i to jest przej.... robota bo jak nie ruszane od nowości to na 90% nie da się już wybić śruby.. można sobie jednak poradzić i opisałem w innym poście jak to się robi.
ja tam wolę sam bo mechanicy się rzadko starają a tak wiem co i jak mam zrobione |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:38
|
|
|
Mosior napisał/a: | Prosta robota i nie ma niespodzianek | tutaj można by się kłócić. Robiłem to w dwóch swoich temprach. W pierwszej problemów nie było wcale. W drugiej problemem było odkręcenie zapieczonej nakrętki, ale także śruby/ośki. W pierwszej wymiana trwała godzinę z piwkiem. W drugiej zeszedł cały dzień. 2 godziny pukania, potem znalezienie tokarza, który nagwintuje na nowo ośkę i zamontowanie wszystkiego z powrotem.
Mosior napisał/a: | Odkręcasz nakrętkę piasty od tyłu i ją wybijasz. | nakrętki piasty się nie wybija tylko ściąga bez problemu po jej odkręceniu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:45
|
|
|
Jak się ma dostęp do narzędzi to nie ma problemu . Godzina 2 strony przód i tył |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:57
|
|
|
jacplac2 napisał/a: | Jak się ma dostęp do narzędzi to nie ma problemu . Godzina 2 strony przód i tył |
jacplac2, chyba kpisz sobie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-11-2010, 21:13
|
|
|
jacplac2 napisał/a: | Jak się ma dostęp do narzędzi to nie ma problemu . Godzina 2 strony przód i tył |
raczej nie realne w godzine kolego...sam pomyśl.. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-11-2010, 23:05
|
|
|
tymbardziej na oryginalnym podnosniku na kolumnowym moze bys sie w 2 wyrobił jak juz to rozbierałes kilka razy bo jak pierwszy raz to ani w 3 sie nie wyrobisz |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-01-2011, 22:29
|
|
|
podpinam się pod temat.
Czy jest różnica w średnicach łożysk w 1.6; 1.8 i 2.0 ????
Czy są dostępne zestawy wraz z czopem wahacza ???
Jakby były a nie chciały wyjść to bym to po prostu upie...... i po sprawie. |
_________________
|
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 22:45
|
|
|
pisario, i jak wymiana?? wiem że odgrzewam, ale chciałbym zapytać jak Ci poszło? dałeś radę sam? Masz jakieś foto i uwagi bądź rady?
U mnie prosi się lewa strona o wymianę, więc pytam. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-04-2011, 01:22
|
|
|
Kolego, wiecej gadania niz roboty. Robilem to z kumplem, ale sam dalbym rade. We dwoch latwiej napewno
Zaopatrz sie w ten duzy ampul do piast. Rano moge sprawdzic jaki rozmiar i w gruncie rzeczy tyle. Dluga rura i odkrecasz. Nawet bez zdejmowania bebechow bembnow. Sam "klosz" wystarczy. Bardzo istotne, aby odpowiednio skontrowac tylni wahacz jak bedziesz od wewnatrz napieprzal mlotem zeby wyszlo. Bo jesli tego nie zrobisz to podobnie jak ja dobijesz lozyska wahaczy... |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-04-2011, 21:17
|
|
|
pisario napisał/a: | skontrowac tylni wahacz |
tzn????
chodzi o to zeby drgania z "walenia" się na niego nie przenosiły?
Bo nie wiem czy dobrze rozumiem :/ |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-04-2011, 21:31
|
|
|
PISARIO,miałes tyle siły by dobić łożyska wachaczy? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-04-2011, 23:12
|
|
|
yeah dokladnie o to chodzi. Zaprzec to o sciane czy cos.
Nie jest trudno je dobic... W moim przypadku wybiciu piast towarzyszylo walenie 5kg mlotem wiec wiecie sila dosc duza.. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
|