Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nadszedł czas na wymianę łożysk
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2010, 18:39   Nadszedł czas na wymianę łożysk

Witam serdecznie.
Niestety moje tylne łożyska już dogorywają. Jako, że ja jeszcze ich nie zmieniałem to nie wiem jak się zabrać. (ojciec kiedyś robił ale nie pamieta)

Czy ktoś może podać link do np allegro do łożysk?
rozumiem ze z tylu konieczna jest wymiana z piastą?

Ciężko zrobić to samemu? :)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2010, 19:04   

http://moto.allegro.pl/lo...1286648355.html


http://moto.allegro.pl/lo...1282390632.html

Musiałbym zajrzeć do lektórki ale wydaje mi się, że zdejmujesz bęben, odkręcasz nakrętkę i wyciągasz piastę od spodu
     Moneta
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-10-2010, 19:05   

pisario napisał/a:
Czy ktoś może podać link do np allegro do łożysk?

Proszę bardzo :) : http://moto.allegro.pl/pi...1271893761.html
pisario napisał/a:
rozumiem ze z tylu konieczna jest wymiana z piastą?

Tak - łożysko jest zintegrowane z piastą ;)
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-10-2010, 09:06   

dzięki, ale jak z wymianą? Szukać mechanika czy robić samemu?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2010, 12:13   

pisario, zrobisz sam. Ja robiłem.

Jeden wahacz robiłem wcześniej bo tak wyło i zmieniałem piastę (wraz z łożyskiem) na samochodzie.
Odkręcasz nakrętkę piasty od tyłu i ją wybijasz. Najtrudniejsze jest właśnie wybicie bo trzeba ciężki młotek a bez kanału to się trzeba trochę poczołgać..ale wyjdzie.

Drugi robiłem już na warsztacie razem z łożyskowaniem. Wówczas to jest bajka. Zakładasz w imadło i minuta roboty.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-10-2010, 23:56   

Wszystko tak bajecznie brzmi ;) mam dostep do kanalu imadla i calej reszty. ciekaw jestem jak w rzwczywistosci...

Czy ktos sie orientuje ile standardowo mech. moze wziac za ta operacje?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2010, 23:57   

pisario, podejrzewam, że 100 za 2 strony 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-10-2010, 23:58   

Hmm oby w Wawie tyle chcieli... skoro za wymiane pompy wody chca 170 :sciana: :sciana: (bez pompy)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2010, 23:58   

pisario, jeśli chodzi o wawe to inna sprawa :P
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-10-2010, 08:12   

pisario, Tobie chyba chodzi o wymianę łożyska koła? Bo widzę, że Mosior tłumaczy Ci jak wymieniał łożyska wahaczy. Przy wymianie łożyska/piasty koła tylnego nie ma zbyt wiele roboty. Ściągasz koło, bęben/tarcze, odkręcasz nakrętkę od wewnętrznej strony (ja chyba miałem na klucz 32, ale są chyba dwa rodzaje. Koniecznie oczkowy klucz). A reszta już w zależności od stopnia zapieczenia. Albo odkręcisz bez większych problemów, albo za pomocą drąga. Potem wybijasz od wewnątrz ośkę. Trzeba uważać, żeby nie uszkodzić gwintu. Jak ośka wyjdzie, to wtedy zdejmujesz piastę już od przodu. I zabierasz się za montaż nowej w odwrotnej kolejności.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-10-2010, 10:08   

tak.. chyba masz racje. o to chodzilo :) no coz.. sprawdze
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-11-2010, 15:27   

tłumaczyłem wymianę piasty... przecież wyraźnie napisałem że odkręcasz nakrętkę piasty... itd.

Prosta robota i nie ma niespodzianek. Jak pisałem, wymieniłem sobie obie i jedyna trudność to trzeba dość długo i ostrożnie pukać młotkiem i uważać aby gwintu śruby mocującej piaste nie sklepać bo tej śruby nie ma w zestawie.

Łożyska wahacza też robiłem (w lipcu) i to jest przej.... robota bo jak nie ruszane od nowości to na 90% nie da się już wybić śruby.. można sobie jednak poradzić i opisałem w innym poście jak to się robi.

ja tam wolę sam bo mechanicy się rzadko starają a tak wiem co i jak mam zrobione :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-11-2010, 20:38   

Mosior napisał/a:
Prosta robota i nie ma niespodzianek
tutaj można by się kłócić. Robiłem to w dwóch swoich temprach. W pierwszej problemów nie było wcale. W drugiej problemem było odkręcenie zapieczonej nakrętki, ale także śruby/ośki. W pierwszej wymiana trwała godzinę z piwkiem. W drugiej zeszedł cały dzień. 2 godziny pukania, potem znalezienie tokarza, który nagwintuje na nowo ośkę i zamontowanie wszystkiego z powrotem.

Mosior napisał/a:
Odkręcasz nakrętkę piasty od tyłu i ją wybijasz.
nakrętki piasty się nie wybija tylko ściąga bez problemu po jej odkręceniu :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-11-2010, 20:45   

Jak się ma dostęp do narzędzi to nie ma problemu . Godzina 2 strony przód i tył 8)
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-11-2010, 20:57   

jacplac2 napisał/a:
Jak się ma dostęp do narzędzi to nie ma problemu . Godzina 2 strony przód i tył 8)


jacplac2, chyba kpisz sobie
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-11-2010, 21:13   

jacplac2 napisał/a:
Jak się ma dostęp do narzędzi to nie ma problemu . Godzina 2 strony przód i tył 8)


raczej nie realne w godzine kolego...sam pomyśl.. :lalala:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-11-2010, 23:05   

tymbardziej na oryginalnym podnosniku :D na kolumnowym moze bys sie w 2 wyrobił jak juz to rozbierałes kilka razy :D bo jak pierwszy raz to ani w 3 sie nie wyrobisz :badgrin:
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-01-2011, 22:29   

podpinam się pod temat.

Czy jest różnica w średnicach łożysk w 1.6; 1.8 i 2.0 ????
Czy są dostępne zestawy wraz z czopem wahacza ???
Jakby były a nie chciały wyjść to bym to po prostu upie...... i po sprawie.
_________________
  
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2011, 22:45   

pisario, i jak wymiana?? wiem że odgrzewam, ale chciałbym zapytać jak Ci poszło? dałeś radę sam? Masz jakieś foto i uwagi bądź rady?

U mnie prosi się lewa strona o wymianę, więc pytam.
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2011, 01:22   

Kolego, wiecej gadania niz roboty. Robilem to z kumplem, ale sam dalbym rade. We dwoch latwiej napewno
Zaopatrz sie w ten duzy ampul do piast. Rano moge sprawdzic jaki rozmiar i w gruncie rzeczy tyle. Dluga rura i odkrecasz. Nawet bez zdejmowania bebechow bembnow. Sam "klosz" wystarczy. Bardzo istotne, aby odpowiednio skontrowac tylni wahacz jak bedziesz od wewnatrz napieprzal mlotem zeby wyszlo. Bo jesli tego nie zrobisz to podobnie jak ja dobijesz lozyska wahaczy...
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2011, 21:17   

pisario napisał/a:
skontrowac tylni wahacz


tzn????

chodzi o to zeby drgania z "walenia" się na niego nie przenosiły?
Bo nie wiem czy dobrze rozumiem :/
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-04-2011, 21:31   

PISARIO,miałes tyle siły by dobić łożyska wachaczy? :badgrin:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2011, 23:12   

yeah dokladnie o to chodzi. Zaprzec to o sciane czy cos.

Nie jest trudno je dobic... W moim przypadku wybiciu piast towarzyszylo walenie 5kg mlotem wiec wiecie sila dosc duza.. :red_kartka:
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load