|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Skaczący wskażnik paliwa |
Autor |
Wiadomość |
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 06:08 Skaczący wskażnik paliwa
|
|
|
Witam. Ostatnio pojawiło mi się coś dziwnego. Wskażnik paliwa skakał mi gwałtownie w kierunku rezerwy i powracał do normalnego położenia (lampka rezerwy nie zapalała się).
Ktoś pomoże ? Bo zaczynam się obwwiać czy nie mam gdzieś zwarcia |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-11-2007, 18:54
|
|
|
witam mam podobny problem . zrobiłem wszystko tak jak w opisie tylko nie mogę znaleźć tych dziurek w dole czujnika o których mowa w tym opisie czy możliwe że ich wogóle nie ma ???
mam tipo 1.9TD |
|
|
|
|
enters
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 20:36
|
|
|
To nie wina plywaka, lecz cos na wskazniku.
W temprach jest logometr, czyli wskazuje roznice miedzy prodem wzorcowym a pradem oslabionym przez rezystancje na plywaku (rezystancja jest zalezna od polozenia plywaka, czyli ilosci paliwa). jezeli bylo by cos nie tak z plywakiem napewno zapalila by sie Rezerwa.
W tym przypadku cos jest nie tak ze wskaznikiem, prawdopodobnie traci zasilanie czyli PLUSA albo MINUSA, wtedy wskazowka spadnie do zera.
Ostatecznie cos posrane jest na ukladach scalonych od wskaznika a tam juz sam raczej nic nie wyczaisz.
Rozrysowanie nóżek od wskaznika paliwa:
O 1 O 2
. O 3
1- Plus 12V z akumulatora
2- sygnal minus z plywaka
3- Minus odniesienia z ukladu
Sprawdz sygnaly. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 20:45
|
|
|
krzycho00, możliwe, też słyszałem o takich czujnikach.
enters, z tego co wiem przekaźników nie ma, a czujnik to poprostu zwykły rezystancyjny układ.
Duża rezystancja = mało paliwa, mała rezystancja = dużo paliwa.
Jeżeli wskazówka skacze lub opada to na 99% jest to wina czujnika.
Rezerwa zapala się gdy wskazówka osiągnie określoną pozycję. Powiedzmy od 2 kresek w dół rezerwa się pali.
Zapalanie się rezerwy nie jest w żaden sposób powiązanie z czujnikiem (w sensie, że ma ona dodatkowy jakiś czujnik).
Wskażnik paliwa ma tylko 2 piny |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 20:50
|
|
|
no właśnie to samo zauważyłem w mojej temperce nawet polonezy miały osobny układ dla rezerwy i nawet jak wskazówka pokazywała pierdoły to rezerwa działała OK
a w temprze jak pływak padnie to już po cąłości |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
enters
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 07:37
|
|
|
miszko napisał/a: | krzycho00, możliwe, też słyszałem o takich czujnikach.
enters, z tego co wiem przekaźników nie ma, a czujnik to poprostu zwykły rezystancyjny układ.
Duża rezystancja = mało paliwa, mała rezystancja = dużo paliwa.
Jeżeli wskazówka skacze lub opada to na 99% jest to wina czujnika.
Rezerwa zapala się gdy wskazówka osiągnie określoną pozycję. Powiedzmy od 2 kresek w dół rezerwa się pali.
Zapalanie się rezerwy nie jest w żaden sposób powiązanie z czujnikiem (w sensie, że ma ona dodatkowy jakiś czujnik).
Wskażnik paliwa ma tylko 2 piny |
Oczywiscie nie pisalem nic o przekaznikach , masz absolutna racje czujnik paliwa jest zwyklym potencjometrem rezystancyjnym i jak go wypniesz wskazowka spadnie do zera i zapali sie rezerwa.
Potwierdza to wiec fakt ktory opisalem, ze skoro rezerwa sie nie zapala wiec czujnik paliwa jest OK, i tu sie powtorze ze to wina Wskaznika.
Zamieszczam fotke ktora kiedys zrobilem, potwierdza ona ze wskaznik ma 3 piny
Jest mala szansa ze to wina plywaka, otoz elektronika na wskazniku ma zwloke czasowa zanim zapali rezerwe przy niskim poziomie paliwa, jezeli wiec plytka rezystancyjna w plywaku ma jakas skaze i w pewnym polozeniu plywaka tracimy sygnal na bardzo krotka chwile to rezerwa nie zdazy zareagowac.
Wiekszosc wskazuje jednak na wskaznik i jego elektronike. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 11:31
|
|
|
A tak zgodzę się Widocznie wczoraj musiałem nie do końca zrozumieć intencję Twojej wypowiedzi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|