Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skaczący wskażnik paliwa
Autor Wiadomość
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-12-2006, 06:08   Skaczący wskażnik paliwa

Witam. Ostatnio pojawiło mi się coś dziwnego. Wskażnik paliwa skakał mi gwałtownie w kierunku rezerwy i powracał do normalnego położenia (lampka rezerwy nie zapalała się).

Ktoś pomoże ? Bo zaczynam się obwwiać czy nie mam gdzieś zwarcia ;(
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-12-2006, 07:17   

http://forum.tempra.org/t...mpry-vt1813.htm
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-11-2007, 18:54   

witam mam podobny problem . zrobiłem wszystko tak jak w opisie tylko nie mogę znaleźć tych dziurek w dole czujnika o których mowa w tym opisie czy możliwe że ich wogóle nie ma ???
mam tipo 1.9TD
     assistance   Moneta
 
 
enters 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2008, 20:36   

To nie wina plywaka, lecz cos na wskazniku.

W temprach jest logometr, czyli wskazuje roznice miedzy prodem wzorcowym a pradem oslabionym przez rezystancje na plywaku (rezystancja jest zalezna od polozenia plywaka, czyli ilosci paliwa). jezeli bylo by cos nie tak z plywakiem napewno zapalila by sie Rezerwa.
W tym przypadku cos jest nie tak ze wskaznikiem, prawdopodobnie traci zasilanie czyli PLUSA albo MINUSA, wtedy wskazowka spadnie do zera.
Ostatecznie cos posrane jest na ukladach scalonych od wskaznika a tam juz sam raczej nic nie wyczaisz.

Rozrysowanie nóżek od wskaznika paliwa:

O 1 O 2

. O 3

1- Plus 12V z akumulatora
2- sygnal minus z plywaka
3- Minus odniesienia z ukladu

Sprawdz sygnaly.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-03-2008, 20:45   

krzycho00, możliwe, też słyszałem o takich czujnikach.

enters, z tego co wiem przekaźników nie ma, a czujnik to poprostu zwykły rezystancyjny układ.
Duża rezystancja = mało paliwa, mała rezystancja = dużo paliwa.

Jeżeli wskazówka skacze lub opada to na 99% jest to wina czujnika.
Rezerwa zapala się gdy wskazówka osiągnie określoną pozycję. Powiedzmy od 2 kresek w dół rezerwa się pali.
Zapalanie się rezerwy nie jest w żaden sposób powiązanie z czujnikiem (w sensie, że ma ona dodatkowy jakiś czujnik).

Wskażnik paliwa ma tylko 2 piny ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2008, 20:50   

no właśnie to samo zauważyłem w mojej temperce :( nawet polonezy miały osobny układ dla rezerwy i nawet jak wskazówka pokazywała pierdoły to rezerwa działała OK
a w temprze jak pływak padnie to już po cąłości :(
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
enters 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2008, 07:37   

miszko napisał/a:
krzycho00, możliwe, też słyszałem o takich czujnikach.

enters, z tego co wiem przekaźników nie ma, a czujnik to poprostu zwykły rezystancyjny układ.
Duża rezystancja = mało paliwa, mała rezystancja = dużo paliwa.

Jeżeli wskazówka skacze lub opada to na 99% jest to wina czujnika.
Rezerwa zapala się gdy wskazówka osiągnie określoną pozycję. Powiedzmy od 2 kresek w dół rezerwa się pali.
Zapalanie się rezerwy nie jest w żaden sposób powiązanie z czujnikiem (w sensie, że ma ona dodatkowy jakiś czujnik).

Wskażnik paliwa ma tylko 2 piny ;)


Oczywiscie nie pisalem nic o przekaznikach :) , masz absolutna racje czujnik paliwa jest zwyklym potencjometrem rezystancyjnym i jak go wypniesz wskazowka spadnie do zera i zapali sie rezerwa.
Potwierdza to wiec fakt ktory opisalem, ze skoro rezerwa sie nie zapala wiec czujnik paliwa jest OK, i tu sie powtorze ze to wina Wskaznika.

Zamieszczam fotke ktora kiedys zrobilem, potwierdza ona ze wskaznik ma 3 piny :)



Jest mala szansa ze to wina plywaka, otoz elektronika na wskazniku ma zwloke czasowa zanim zapali rezerwe przy niskim poziomie paliwa, jezeli wiec plytka rezystancyjna w plywaku ma jakas skaze i w pewnym polozeniu plywaka tracimy sygnal na bardzo krotka chwile to rezerwa nie zdazy zareagowac.

Wiekszosc wskazuje jednak na wskaznik i jego elektronike.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 11:31   

A tak zgodzę się ;) Widocznie wczoraj musiałem nie do końca zrozumieć intencję Twojej wypowiedzi.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load