Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Buja tyłem
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2011, 21:05   Buja tyłem

Witajcie. Ostatnio zauważyłem niepokojący fakt... To prawda, że moje tylnie wahacze mają już straszne luzy i w przyszlym tygodniu ida do wymiany, jednak:

Przy predkosci 100-120 i wiecej zaczyna bujac tylem (auto chodzi na boki) nawet jak sie szybciej w ciasny zakret wchodzi to uczucie jest takie jakby auto skrecalo jak autobus przegubowy. Stalo sie strasznie nerwowe i buja sie jak.. k.. na wietrze. amory sa w porzadku od razu mowie. Czy moze to byc kwestia tych wahaczy? Kola stoja juz /--\
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-06-2011, 21:35   

Dopóki nie zrobisz whaczy to się nie przekonasz :lalala: Tylne koła nie mają dostatecznej przyczepności, bo stoją pod kątem. Dodatkowo sprawę pogarsza fakt poważnych luzów tylnych whaczy. Na postoju koła stoją pod kątem, ale podczas jazdy mogą się wychylać w każdą stronę w takim samym stopniu (momentami może to wyglądać jakby tylna oś też była skrętna) Mam nadzieję że jaso to wytłumaczyłem :D
     Moneta
 
 
Karol 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 104
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-06-2011, 21:40   

Amortyzatory z tyłu do wymiany, miałem podobnie
Pozdrawiam
     assistance
 
 skype
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-06-2011, 21:43   

pisario napisał/a:
amory sa w porzadku od razu mowie.

Karol napisał/a:
Amortyzatory z tyłu do wymiany, miałem podobnie

A to Ci zagadka :-k
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2011, 21:45   

Jakby amorki były do wymiany to bujałoby góra-dół, a tu buja na boki. Miałem to samo w bravo jak miałem tylne wahacze w stanie agonalnym, dodatkowo dochodziło drżenie w pewnym zakresie prędkości. Reparaturki wahaczy tylnych powinny załatwić sprawę ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2011, 22:00   

zdecydowanie podzielam zdanie lynx-a, na 99% to luzy na wahaczach i koła nie trzymają geometrii nie tyle pionowej co zbieżności... :ttt:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2011, 22:33   

meter30 napisał/a:
... dodatkowo dochodziło drżenie w pewnym zakresie prędkości. Reparaturki wahaczy tylnych powinny załatwić sprawę ;)


Ot wlasnie nie dodalem. Mam wrazenie jakby cos drzalo przy wiekszych predkosciach. I tak jak ktos wczesniej napisal. Wrazenie jakby tylna os byla skretna.
Reperatury kupione wiec... do boju. Sroda-piatek bedziem walczyc. Mam nadzieje ze kola wroca do odpowiedniej geometrii.

ps. Amory dobre. pomimo ze oblecialy rdza to naprawde ladnie amortyzuja. Sa bilsteina i jak sie dowiedzialem od ojca maja jakies 2,5 roku.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-06-2011, 21:15   

Standardowa sprawa - wahacze tylne do naprawy.
Części tanie ale robocizna trochę będzie kosztować.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-06-2011, 16:41   

Zrobisz je bez problemu sam(zestaw naprawczy wachaczy). Komplet na strone to 50 zł. Jak nie pojdą śruby mocujące wachacz nie zastanawiaj sie nad uzyciem fleksa.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-06-2011, 16:46   

U mnie objaw taki sam przy tej samej prędkości jak miałem do wymiany wahacz tylny prawy - regeneracja. Jest to banalnie proste i nawet dziecko da radę samemu wszystko zrobić. Robota też idzie szybko :)
Na wybicie starych bieżni łożysk użyłem spiłowanego, starego zaworu chyba ssącego z 2.0 8v ;D

Dla pewności zapsikaj to jakimś środkiem odrdzewiającym wcześniej, bo ludzie narzekają, że zapieka się cała śruba w środku i nie chce wyjść... polecam odrdzewiacz firmy boll - o niebo lepszy niż wd40.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-06-2011, 17:42   

Niestety u mnie nie poszlo tak latwo. Szczegolnie ze z lewej strony skutecznie przeszkadza rzezbiony uklad wydechowy a z prawej bak.. nie dalismy rady. W poniedzialek bierze sie mechanik
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2011, 08:16   

pisario, wydech i bak trzeba zdjąć - dla komfortu pracy. Wbrew pozorom nie jest to dużo więcej pracy a masz dostęp lux. Przy okazji wymieniłem sobie opaski baku i wypłukałem sam bak w środku :roll:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2011, 23:40   

Niestety... bylem przy tym. Pierwszy mechanik sie poddal ;( Zdjety bak i wydech i nic nie idzie srub wyciagnac wybic. Probowalismy nawet dospawac do lba sruby preta i wyciagac urzadzeniem do prostowania belek.. nic nie drgnie nawet... Zastanawiam sie czy by nie zeswapowac calej "belki" tylnej z wahaczami z jakiegos trupa a stara wyp... :sciana:
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2011, 19:08   

Sprubuj tak jak już kilka razy było opisywane na forum. Obcinasz śruby, odginasz to na czym się trzyma wachacz i go wyciągasz. Potem prasa/palnik - co kto ma i lubi :)
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load