Buja tyłem |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:05 Buja tyłem
|
|
|
Witajcie. Ostatnio zauważyłem niepokojący fakt... To prawda, że moje tylnie wahacze mają już straszne luzy i w przyszlym tygodniu ida do wymiany, jednak:
Przy predkosci 100-120 i wiecej zaczyna bujac tylem (auto chodzi na boki) nawet jak sie szybciej w ciasny zakret wchodzi to uczucie jest takie jakby auto skrecalo jak autobus przegubowy. Stalo sie strasznie nerwowe i buja sie jak.. k.. na wietrze. amory sa w porzadku od razu mowie. Czy moze to byc kwestia tych wahaczy? Kola stoja juz /--\ |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:35
|
|
|
Dopóki nie zrobisz whaczy to się nie przekonasz Tylne koła nie mają dostatecznej przyczepności, bo stoją pod kątem. Dodatkowo sprawę pogarsza fakt poważnych luzów tylnych whaczy. Na postoju koła stoją pod kątem, ale podczas jazdy mogą się wychylać w każdą stronę w takim samym stopniu (momentami może to wyglądać jakby tylna oś też była skrętna) Mam nadzieję że jaso to wytłumaczyłem |
|
|
|
|
Karol
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 104 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:40
|
|
|
Amortyzatory z tyłu do wymiany, miałem podobnie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:43
|
|
|
pisario napisał/a: | amory sa w porzadku od razu mowie. |
Karol napisał/a: | Amortyzatory z tyłu do wymiany, miałem podobnie |
A to Ci zagadka |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:45
|
|
|
Jakby amorki były do wymiany to bujałoby góra-dół, a tu buja na boki. Miałem to samo w bravo jak miałem tylne wahacze w stanie agonalnym, dodatkowo dochodziło drżenie w pewnym zakresie prędkości. Reparaturki wahaczy tylnych powinny załatwić sprawę |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:00
|
|
|
zdecydowanie podzielam zdanie lynx-a, na 99% to luzy na wahaczach i koła nie trzymają geometrii nie tyle pionowej co zbieżności... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:33
|
|
|
meter30 napisał/a: | ... dodatkowo dochodziło drżenie w pewnym zakresie prędkości. Reparaturki wahaczy tylnych powinny załatwić sprawę |
Ot wlasnie nie dodalem. Mam wrazenie jakby cos drzalo przy wiekszych predkosciach. I tak jak ktos wczesniej napisal. Wrazenie jakby tylna os byla skretna.
Reperatury kupione wiec... do boju. Sroda-piatek bedziem walczyc. Mam nadzieje ze kola wroca do odpowiedniej geometrii.
ps. Amory dobre. pomimo ze oblecialy rdza to naprawde ladnie amortyzuja. Sa bilsteina i jak sie dowiedzialem od ojca maja jakies 2,5 roku. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-06-2011, 21:15
|
|
|
Standardowa sprawa - wahacze tylne do naprawy.
Części tanie ale robocizna trochę będzie kosztować. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-06-2011, 16:41
|
|
|
Zrobisz je bez problemu sam(zestaw naprawczy wachaczy). Komplet na strone to 50 zł. Jak nie pojdą śruby mocujące wachacz nie zastanawiaj sie nad uzyciem fleksa. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-06-2011, 16:46
|
|
|
U mnie objaw taki sam przy tej samej prędkości jak miałem do wymiany wahacz tylny prawy - regeneracja. Jest to banalnie proste i nawet dziecko da radę samemu wszystko zrobić. Robota też idzie szybko
Na wybicie starych bieżni łożysk użyłem spiłowanego, starego zaworu chyba ssącego z 2.0 8v
Dla pewności zapsikaj to jakimś środkiem odrdzewiającym wcześniej, bo ludzie narzekają, że zapieka się cała śruba w środku i nie chce wyjść... polecam odrdzewiacz firmy boll - o niebo lepszy niż wd40. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-06-2011, 17:42
|
|
|
Niestety u mnie nie poszlo tak latwo. Szczegolnie ze z lewej strony skutecznie przeszkadza rzezbiony uklad wydechowy a z prawej bak.. nie dalismy rady. W poniedzialek bierze sie mechanik |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-06-2011, 08:16
|
|
|
pisario, wydech i bak trzeba zdjąć - dla komfortu pracy. Wbrew pozorom nie jest to dużo więcej pracy a masz dostęp lux. Przy okazji wymieniłem sobie opaski baku i wypłukałem sam bak w środku |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2011, 23:40
|
|
|
Niestety... bylem przy tym. Pierwszy mechanik sie poddal Zdjety bak i wydech i nic nie idzie srub wyciagnac wybic. Probowalismy nawet dospawac do lba sruby preta i wyciagac urzadzeniem do prostowania belek.. nic nie drgnie nawet... Zastanawiam sie czy by nie zeswapowac calej "belki" tylnej z wahaczami z jakiegos trupa a stara wyp... |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2011, 19:08
|
|
|
Sprubuj tak jak już kilka razy było opisywane na forum. Obcinasz śruby, odginasz to na czym się trzyma wachacz i go wyciągasz. Potem prasa/palnik - co kto ma i lubi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|