słabe ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2010, 17:59 słabe ładowanie
|
|
|
witam szukam na forum kolejną godzine ale nie znalazłem odpowiedzi
mam ładowanie 13.8v po odpaleniu niema znaczenia czy niskie czy wysokie obroty tak samo
po włączeniu świateł i dmuchawy na 1 spada na 13.2 i po kilku dniach pada aku...
dzisiaj wymieniłem regulator napięcia i kompletnie się nic nie zmieniło wszystkie kable sprawdzone i nic akumulator kupiony w styczniu tego roku pomocy |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:02
|
|
|
pabblo666, szukaj gdzieś indziej, bo ładowanie masz absolutnie prawidłowe może aku już jest w nie najlepszej formie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:05
|
|
|
może masz złodzieja prądu
** Dodano: 14-12-2010, 18:07 **
jaki masz ten akumulator ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:07
|
|
|
Luczu, sorka zapomniałem napisać pobór prądu na czuwaniu 0,01 więc to nie to
|
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:08
|
|
|
pabblo666, Posprawdzaj wszystko, łącznie z aku, bo ładowanie jest ok, ja osobiscie stawiam na aku, poprostu nie wytrzymuje tych temperatur co mamy za oknami |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:15
|
|
|
egon., byłem wczoraj w serwisie centry z reklamacją i gość całkiem spoko pokazał mi warunki gwarancji i napisane że ładowanie musi być 14-14.4 gość powiedział żebym zrobił ładowanie i że nie wpisuje tych wartości do karty gwarancyjnej bo przepadnie mi gwarancja
co da alternatora to w wakacje miałem 14.2 i pad mi regulator napięcia po założeniu nowego było tylko 13.8 latem dawał rade teraz nie i pomyślałem że mi się trafił wadliwy więc dlatego dzisiaj założyłem kolejny nowy a dalej to pisałem wcześniej więc to nie to |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:18
|
|
|
Moim zdaniem ładowanie jest trochę słabe, choć przy takim nie powinno być opisanych przez Ciebie problemów. Dlatego problem leży raczej po stronie akumulatora. Jeśli masz możliwość to dobrze byłoby podmienić go na jakiś tydzień dla testu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:23
|
|
|
ciechu, niemam niestety takiej możliwości ale za monent pożycze na chwile od sąsiada jego aku..... i zobacze wtedy ładowanie bo widziałem na forum że może być akumulator walnięty i wtedy altkowi utrudnia prace
** Dodano: 14-12-2010, 19:07 **
podpiołem akumulator sąsiada z jego auta i nic się nie zmieniło dalej było identycznie jak umnie niewiem może altek do wymiany |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
paziak
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-12-2010, 11:14
|
|
|
.Witaj mam podobne objawy do Ciebie nawet napięcia takie same po konsultacjach że znawcami tematu oraz wielogodzinnym wertowaniu googli doszedlem do wniosku iż najbardziej prawdopodobnm okazuje sie mit o uszkodzeniu diod w mostku gretza co czego następstwem jest spadek napięcia ladowania .
Czekam do weekendu będę miał wtedy więcej czasu aby wyjąć altka sprawdzić ewentualnie wymienić diody na jakieś markowe wtedy też opisze efekty . |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2010, 18:03
|
|
|
Ja przez ostatni miesiąc przerabiałem ten temat w moim tipku.Kupiłem trzy nowe regulatory napięcia + cały alternator i nic...ładowanie na światłach ledwo 13V przekraczało...Po wielkich trudach doszedłem do tego że odpowiedzialna za to była słaba masa na silniku.Wyczyściłem wszystkie końcówki na przewodach pomiędzy akumulatorem i alternatorem i dodatkowo je pozaciskałem jeszcze.Do tego wymieniłem klemę minusową i dołożyłem dodatkowy przewód masowy między tą klemą a silnikiem.Wyczyściłem też złącze masowe na podłużnicy pod akumulatorem.Teraz ładowanie mierzone na słupkach akumulatora mam ponad 14V na zapalonych światłach...tylko nie wiem dlaczego w tym samym czasie mierzone w kabinie w gnieździe zapalniczki wynosi ledwo 13V....ale to już temat na cieplejsze dni...Pozdrawiam...mam nadzieję że coś pomogłem w temacie |
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-12-2010, 18:34
|
|
|
Qmaty, kolego i tu masz racje wyczyściłem wszystko włącznie z alternatorem dołożyłem dwa przewody masowe do altka i ładowanie na światłach i dmuchawie na dwójce 14.1v więc gitara pozdrawiam wszystkich
|
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-12-2010, 19:50
|
|
|
czy moze mi ktos jakies foto wrzucic tego polączenia minusa z masa ,aku i alternatorem bo u mnie tez jest 13,8 a dwa dni temu mialem 15,7 i dzis wziałem sie do roboty okazalo sie naderwany byl przewod miedziany jeden z trzech ktory wychodzi z uzwojenia do mostka i ladowanie wzroslo wiec trza bylo go na laczniku z kostki elektrycznej zklecic no i narazie jest ok ale te 13,8 to moze i u mnie traz mase mocniejsza zrobic pozdrawiam i zycze spokojnych swiat no i bezpiecznych tras,,wielkie dzieki z góry za foto jesli mozna zebym mial opcje jak to polaczyc dodatkowo z ta masa |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2010, 22:06
|
|
|
Potwierdzam, przeczyściłem masę na skrzyni (chociaż była czyszczona pół roku temu) i łądowanie podniosło się z 13.2 na 14.2 na włączonych odbiornikach. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-12-2010, 08:38
|
|
|
też tak musze zrobić, bo po odpaleniu silnika napiecie spada |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-12-2010, 15:36
|
|
|
No oczywiście też czyste klemy muszą być i dobrze zaciśnięte. Jak przeczyścisz możesz dać troszkę na to wazeliny technicznej w celu konserwacji. |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-12-2010, 15:47
|
|
|
Gramatyk napisał/a: | No oczywiście też czyste klemy muszą być i dobrze zaciśnięte. Jak przeczyścisz możesz dać troszkę na to wazeliny technicznej w celu konserwacji. |
Ale tylko po skręceniu, na wierzch klem a nie w miejscu styku klemy z biegunem |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-12-2010, 23:05
|
|
|
Nie zawsze przeczyszczenie pomoże, mi przy takich objawach poleciało uzwojenie altka. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2010, 07:39
|
|
|
no nie zawsze ale spróbować nie zaszkodzi zwłaszcza że jest to proste i tanie. |
|
|
|
|
Kretoaza
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 15:50
|
|
|
Witam ja mam podobny problem tylko u mnie ladowanie raz jest 14,1 a po chwili jak wlacze swiatla to jest 13,2 najlepsze jest to ze jak odepne klemy to za chwile silnik zgasnie bo jest za slabe ladowanie |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 15:54
|
|
|
Kretoaza napisał/a: | odepne klemy |
to zabije alternator i pół instalacji w samochodzie
tak się nie robi. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 18:38
|
|
|
Kretoaza,
Skoro piszesz w tym temacie, to znaczy że go przeczytałeś. To znaczy że powinieneś najpierw zastosować się do wskazówek w tym temacie, a dopiero potem opisywać swój problem. Odłączanie klemy na pracującym silniku nie skomentuje |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2011, 21:41
|
|
|
Witam mam podobny problem z ladowaniem, ale u mnie napięcie ladowania po uruchomieniu zimnego silnika to 14,5 po włączeniu świateł 14,2-14,1. Natomiast kiedy silnik trochę popracuje i podniesie się temperatura alternatora to ładowanie spada do 14,00 ze światłami 13.7 może ktoś podpowie co to może być? dodam tylko, ze aku jest nowy i wymieniłem tez regulator bo szczotki sie skończyły |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2011, 22:26
|
|
|
Na biegu jałowym tak jest czy jak przegazujesz to napięcie rośnie? |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2011, 04:59
|
|
|
obroty silnika nie maja na to wplywu napiecie ladowania sie nie zmienia |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-04-2011, 12:36
|
|
|
Pany macie napięcia powyżej 13 i jeszcze marudzicie jakby nie było to akuś jest 12 V, więc wystarczy. |
|
|
|
|
|