|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
"MASA" PROBLEMÓW! |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2010, 16:44 "MASA" PROBLEMÓW!
|
|
|
Witam, drodzy Koledzy!
Mam kilka pytań odnośnie Tipo 1.6 i.e.z 1995 roku + LPG.
1. Od jakiegoś czasu mam problem z elektryką, mianowicie:
A. Po zapaleniu świateł deska pokazuje, że mam przepalone światła "stopu", chociaż tak nie jest. Paradoksalnie, gdy naciskam na hamulec, kontrolki na desce gasną. Gdy zwalniam hamulec, znowu się zapalają. Raz na jakiś czas wszystko jest w porządku i kontrolki działają normalnie, przeważa jednak sytuacja, gdy jest źle:(
Czyściłem wszystkie styki, wymieniłem wszystkie żarówki i nic...
B. Gdy włączam długie światła, zapala się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby. Nie wiem, czy szyba się ogrzewa, czy też tylko się świeci lampka. Podejrzewam, że nie grzeje, bo przy zaparowaniu nic nie schodzi, nawet wtedy, gdy nie mam długich, tylko normalnie włączone ogrzewanie. Po prostu nie działa...
C. Wczoraj zauważyłem, że po zapaleniu auta zaświeciły się kontrolki od: świateł do jazdy dziennej przód i tył, światła stopu i od oświetlenia tablicy. Drogą eliminacji doszedłem, że przy zapaleniu świateł wywala bezpiecznik "10" od oświetlenia. Działo się tak cały czas, aż wyczyściłem jeszcze raz wszystko i masę i to pomogło:)
Dlatego też zamieszczam zdjęcia z zapytaniem, czy ta śruba wkręcona do blachy to właśnie masa (zdjęcie nr 1)? Są tam trzy wtyki, tylko do jednego jest podpięty kabelek. Po co są więc te pozostałe (zaznaczone)?
2. Proszę o informacje, co przedstawiają zaznaczone na zdjęciach 2, 3, 4 elementy? Nie wiem, nie śmiejcie się...
3. Rok temu robili mi remont silnika (nie z potrzeby, a z własnej chęci). Wszystko jest w porządku, ale jakiś czas temu dał się słyszeć metaliczny dźwięk, przy obrotach wyższych niż 3000. Bez względu na to, czy dodaję gazu, czy zjeżdżam w dół na biegu, dzieje się to samo...
Zastanawiałem się, co jest tego powodem i nic nie wymyśliłem. Dzisiaj zauważyłem, że brakuje jednej śruby (zdjęcie nr 5 i 7). Dodaję zdjęcie nr 6, żeby było wiadomo, o co chodzi. W jednym miejscu zamiast oryginalnej śruby jest imbusowa i w ogóle nie da się wkręcić, zupełnie, jak gdyby był gwint zerwany.
Możliwe, że to właśnie ona dzwoni podczas jazdy?
Tak w ogóle to chyba nie powinno tej jednej brakować, poza tym wszystkie powinny być odpowiednio wkręcone, tak? Mogę je dokręcić sam?
Czy to wszystko to głupota mechaników i powinienem zrobić rozrubę?
DZIĘKUJĘ BARDZO ZA WYCZERPUJĄCE INFORMACJE I DZIĘKUJĘ ZA POMOC!
BĘDĘ OGROMNIE WDZIĘCZNY! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-06-2010, 18:06
|
|
|
Ad A - sprawdź czujnik przy pedale hamulca oraz sprawdź płyn hamulcowy (nie wiem co ma to wspólnego, ale u mnie w 1,6 pomogło dolanie)
tasiorM napisał/a: | Wczoraj zauważyłem, że po zapaleniu auta zaświeciły się kontrolki od: świateł do jazdy dziennej przód i tył, |
A gdzie ty masz takie kontrolki z tego co wiem to takie nie istnieją (chyba, ze nie fabryczne) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2010, 18:36
|
|
|
Chodzi mi o tę kontrolkę:)
W jaki sposób mam sprawdzić czujnik w pedale? Kupić nowy i wymienić?
Dolanie płynu? Hmm,... Ciekawe, ale spróbuję!
Dzięki! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-06-2010, 18:38
|
|
|
tasiorM napisał/a: | Chodzi mi o tę kontrolkę:) |
Jest to kontrolka, przepalonych swiateł pozycyjnych (postojówek) a nie do jazdy dziennej
Co do czujnika, posprawdzaj na początek styki i wyczysc je, potem zobaczysz co się będzie działo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-06-2010, 19:30
|
|
|
propopnuje zobaczyc czy nie ma jakis dziwnych kombinacji poprzednich włascicieli ja w swoim po włączeniu przeciwmgielnych "traciłem paliwo na wskaźniku" |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
bombardier
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 33 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2010, 20:37
|
|
|
Sprawdź jeszcze masę na łączeniu zaznaczonym na zielono. Poprostu wyciągnij to, rozegnij końcówki, wyczyść i zlutuj na nowo. U mnie kiedyś było to samo, wtedy działy się cuda i tak samo się zaczęło. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat. DGT (była)
Tempra 1.9 TDS DGT (niestety poległa)
Tempra 1.6 SX DGT (była)
Tempra 1.6 SXie kat. DGT (była) |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2010, 22:08
|
|
|
O.K., dziękuję!
Zwał jak zwał te światła, w każdym bądź razie gdy paliły się te kontrolki, które opisałem, nie miałem postojówki z prawej strony z przodu, postojówki z lewej strony z tyłu i lewego oświetlenia tablicy z tyłu. Zaznaczam, że żarówki były w porządku.
Skoro ta kontrolka to postojówka, to znaczy, że jest na tej samej żarówce, co światło do jazdy dziennej. Stąd moja pomyłka...
Proszę o jakieś sugestie co do brakującej śruby i tego tematu.
Dziekuję!
P.S.
Tak w ogóle, to po odkręceniu śruby od masy, gdybym chciał założyć nową blaszkę, która tam jest i dać "nowy" przewód, to mogę spokojnie zrobić to sam? Taki przewód kupić w sklepie, czy uciąć końcówkę i założyć ten sam?
Czy w Tipo jest jeszcze masa w innym miejscu? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-06-2010, 22:56
|
|
|
odnośnie nie działającego ogrzewania szyby - jak otworzysz klapę to po lewej u góry masz wiązkę kabli i lubią sie przerywać na łączeniu klapy i reszty auta |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-06-2010, 12:24
|
|
|
tasiorM napisał/a: | nie miałem postojówki z prawej strony z przodu, postojówki z lewej strony z tyłu i lewego oświetlenia tablicy z tyłu. Zaznaczam, że żarówki były w porządku. |
Bezpiecznik sie przepalił |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2010, 22:13
|
|
|
egon. napisał/a: |
Bezpiecznik sie przepalił |
Tak, bezpiecznik, ale chodziło o przyczynę, czyli najprawdopodobniej o masę:)
Czy ktoś zabierze głos odnośnie śrub? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
bartol222
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 20:13
|
|
|
to są śruby od głowiczki... powinny być na kluczy chyba 13.. i wszystkie po kolei, 12 sztuk ich było .. natomiast że ich nie ma to znaczy ze nie wkręcili, imbus wsadzili z nakrętką żeby dystans zrobić (wydaje mi się ze nie jest dokręcona w ogóle), w mojej ocenie ktoś odwalił fuszere.. a że rok jeździ. .to nieźle
odnośnie metalicznego dźwięku nie wiem, może coś ze sprzęgłem? ilość oleju sprawdź..
W książce doczytałem, że moment dokręcania tych śrub to 20 Nm i w odpowiedniej kolejności. Najlepiej jest to dokręcić przy zamontowaniu nowej uszczelki teraz jak to dokręcisz to albo wszystko będzie hulać dalej.. albo szlak trafi i zabawa od nowa łącznie z wymianą uszczelki pod głowicą. |
_________________ boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba
fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby
bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2010, 21:58
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi!
Właśnie uszczelka została wymieniona, szlif zrobiony i nie kalkuluje mi się robić tego od nowa...:(
Czym grozi jazda bez tych dwóch śrub?
Ta imbusowa nie chce w ogóle wyjść; zupełnie tak, jakby gwint był zerwany...
Sprzęgło... Być może, bo bierze już wysoko, ale mam nadzieję, że wytrzyma zimę.
Olej zmieniam w październiku i w kwietniu, tak więc już, już...
Wątpię jednak, by chodziło o olej...
Dzięki za info!
P.S. Dzięki Bartol!!! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|