Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"MASA" PROBLEMÓW!
Autor Wiadomość
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2010, 16:44   "MASA" PROBLEMÓW!

Witam, drodzy Koledzy!

Mam kilka pytań odnośnie Tipo 1.6 i.e.z 1995 roku + LPG.

1. Od jakiegoś czasu mam problem z elektryką, mianowicie:

A. Po zapaleniu świateł deska pokazuje, że mam przepalone światła "stopu", chociaż tak nie jest. Paradoksalnie, gdy naciskam na hamulec, kontrolki na desce gasną. Gdy zwalniam hamulec, znowu się zapalają. Raz na jakiś czas wszystko jest w porządku i kontrolki działają normalnie, przeważa jednak sytuacja, gdy jest źle:(
Czyściłem wszystkie styki, wymieniłem wszystkie żarówki i nic...

B. Gdy włączam długie światła, zapala się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby. Nie wiem, czy szyba się ogrzewa, czy też tylko się świeci lampka. Podejrzewam, że nie grzeje, bo przy zaparowaniu nic nie schodzi, nawet wtedy, gdy nie mam długich, tylko normalnie włączone ogrzewanie. Po prostu nie działa...

C. Wczoraj zauważyłem, że po zapaleniu auta zaświeciły się kontrolki od: świateł do jazdy dziennej przód i tył, światła stopu i od oświetlenia tablicy. Drogą eliminacji doszedłem, że przy zapaleniu świateł wywala bezpiecznik "10" od oświetlenia. Działo się tak cały czas, aż wyczyściłem jeszcze raz wszystko i masę i to pomogło:)
Dlatego też zamieszczam zdjęcia z zapytaniem, czy ta śruba wkręcona do blachy to właśnie masa (zdjęcie nr 1)? Są tam trzy wtyki, tylko do jednego jest podpięty kabelek. Po co są więc te pozostałe (zaznaczone)?

2. Proszę o informacje, co przedstawiają zaznaczone na zdjęciach 2, 3, 4 elementy? Nie wiem, nie śmiejcie się...

3. Rok temu robili mi remont silnika (nie z potrzeby, a z własnej chęci). Wszystko jest w porządku, ale jakiś czas temu dał się słyszeć metaliczny dźwięk, przy obrotach wyższych niż 3000. Bez względu na to, czy dodaję gazu, czy zjeżdżam w dół na biegu, dzieje się to samo...
Zastanawiałem się, co jest tego powodem i nic nie wymyśliłem. Dzisiaj zauważyłem, że brakuje jednej śruby (zdjęcie nr 5 i 7). Dodaję zdjęcie nr 6, żeby było wiadomo, o co chodzi. W jednym miejscu zamiast oryginalnej śruby jest imbusowa i w ogóle nie da się wkręcić, zupełnie, jak gdyby był gwint zerwany.
Możliwe, że to właśnie ona dzwoni podczas jazdy?
Tak w ogóle to chyba nie powinno tej jednej brakować, poza tym wszystkie powinny być odpowiednio wkręcone, tak? Mogę je dokręcić sam?
Czy to wszystko to głupota mechaników i powinienem zrobić rozrubę?

DZIĘKUJĘ BARDZO ZA WYCZERPUJĄCE INFORMACJE I DZIĘKUJĘ ZA POMOC!
BĘDĘ OGROMNIE WDZIĘCZNY!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-06-2010, 18:06   

Ad A - sprawdź czujnik przy pedale hamulca ;) oraz sprawdź płyn hamulcowy (nie wiem co ma to wspólnego, ale u mnie w 1,6 pomogło dolanie) ;)

tasiorM napisał/a:
Wczoraj zauważyłem, że po zapaleniu auta zaświeciły się kontrolki od: świateł do jazdy dziennej przód i tył,

A gdzie ty masz takie kontrolki :?: z tego co wiem to takie nie istnieją (chyba, ze nie fabryczne) ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2010, 18:36   

Chodzi mi o tę kontrolkę:)
W jaki sposób mam sprawdzić czujnik w pedale? Kupić nowy i wymienić?
Dolanie płynu? Hmm,... Ciekawe, ale spróbuję!
Dzięki!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-06-2010, 18:38   

tasiorM napisał/a:
Chodzi mi o tę kontrolkę:)

Jest to kontrolka, przepalonych swiateł pozycyjnych (postojówek) a nie do jazdy dziennej ;)

Co do czujnika, posprawdzaj na początek styki i wyczysc je, potem zobaczysz co się będzie działo ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-06-2010, 19:30   

propopnuje zobaczyc czy nie ma jakis dziwnych kombinacji poprzednich włascicieli :) ja w swoim po włączeniu przeciwmgielnych "traciłem paliwo na wskaźniku" :)
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
bombardier 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 33
Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-06-2010, 20:37   

Sprawdź jeszcze masę na łączeniu zaznaczonym na zielono. Poprostu wyciągnij to, rozegnij końcówki, wyczyść i zlutuj na nowo. U mnie kiedyś było to samo, wtedy działy się cuda i tak samo się zaczęło.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat. DGT (była)
Tempra 1.9 TDS DGT (niestety poległa)
Tempra 1.6 SX DGT (była)
Tempra 1.6 SXie kat. DGT (była)
     Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2010, 22:08   

O.K., dziękuję!
Zwał jak zwał te światła, w każdym bądź razie gdy paliły się te kontrolki, które opisałem, nie miałem postojówki z prawej strony z przodu, postojówki z lewej strony z tyłu i lewego oświetlenia tablicy z tyłu. Zaznaczam, że żarówki były w porządku.
Skoro ta kontrolka to postojówka, to znaczy, że jest na tej samej żarówce, co światło do jazdy dziennej. Stąd moja pomyłka...

Proszę o jakieś sugestie co do brakującej śruby i tego tematu.
Dziekuję!

P.S.
Tak w ogóle, to po odkręceniu śruby od masy, gdybym chciał założyć nową blaszkę, która tam jest i dać "nowy" przewód, to mogę spokojnie zrobić to sam? Taki przewód kupić w sklepie, czy uciąć końcówkę i założyć ten sam?
Czy w Tipo jest jeszcze masa w innym miejscu?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-06-2010, 22:56   

odnośnie nie działającego ogrzewania szyby - jak otworzysz klapę to po lewej u góry masz wiązkę kabli i lubią sie przerywać na łączeniu klapy i reszty auta
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-06-2010, 12:24   

tasiorM napisał/a:
nie miałem postojówki z prawej strony z przodu, postojówki z lewej strony z tyłu i lewego oświetlenia tablicy z tyłu. Zaznaczam, że żarówki były w porządku.

Bezpiecznik sie przepalił ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2010, 22:13   

egon. napisał/a:

Bezpiecznik sie przepalił ;)

Tak, bezpiecznik, ale chodziło o przyczynę, czyli najprawdopodobniej o masę:)
Czy ktoś zabierze głos odnośnie śrub?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
bartol222 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-08-2010, 20:13   

to są śruby od głowiczki... powinny być na kluczy chyba 13.. i wszystkie po kolei, 12 sztuk ich było .. natomiast że ich nie ma to znaczy ze nie wkręcili, imbus wsadzili z nakrętką żeby dystans zrobić (wydaje mi się ze nie jest dokręcona w ogóle), w mojej ocenie ktoś odwalił fuszere.. a że rok jeździ. .to nieźle :P

odnośnie metalicznego dźwięku nie wiem, może coś ze sprzęgłem? ilość oleju sprawdź..


W książce doczytałem, że moment dokręcania tych śrub to 20 Nm i w odpowiedniej kolejności. Najlepiej jest to dokręcić przy zamontowaniu nowej uszczelki :) teraz jak to dokręcisz to albo wszystko będzie hulać dalej.. albo szlak trafi i zabawa od nowa łącznie z wymianą uszczelki pod głowicą.
_________________
boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba

fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby

bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są
  
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2010, 21:58   

Dzięki za odpowiedzi!
Właśnie uszczelka została wymieniona, szlif zrobiony i nie kalkuluje mi się robić tego od nowa...:(
Czym grozi jazda bez tych dwóch śrub?
Ta imbusowa nie chce w ogóle wyjść; zupełnie tak, jakby gwint był zerwany...
Sprzęgło... Być może, bo bierze już wysoko, ale mam nadzieję, że wytrzyma zimę.
Olej zmieniam w październiku i w kwietniu, tak więc już, już...
Wątpię jednak, by chodziło o olej...
Dzięki za info!
P.S. Dzięki Bartol!!!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load