Tipo 1.4 DGT cat. i. e. problem z ssssssssaaaaannniemmm |
Autor |
Wiadomość |
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-09-2005, 11:08 Tipo 1.4 DGT cat. i. e. problem z ssssssssaaaaannniemmm
|
|
|
Witam wszystkich. Jestem całkowicie swieży (zarówno na forum, jak i jako użytkownik tipusia). Mam z moim auteczkiem pewien problem - przy zimnym silniku - nie załącza się ssanie. Silnik krokowy po załączeniu zapłonu ślicznie się testuje, po czym chowa się i otwiera dopiero gdy temperatura silnika przekroczy 50 stopni. Co może być tego przyczyną??? Czy ktoś miał podobny problem?? Zbliża się zima i nie chciałbym zostać bez ssania podczas mrozów... Pomóżcie!!!!
P.S. W tej chwili autko jest tak wyregulowane, że na zimnym silniku ma ok 600 obrotów i gaśnie, po rozgrzaniu trzyma około 1000 obrotów (przy ustawieniu na zimnym silniku obrotów na 1000, po rozgrzaniu skakał nawt momentami na +/- 1600) |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-09-2005, 13:17
|
|
|
Sprawdź podgrzewanie kolektora, bylo juz o tym pisane moze w tym tkwi przyczyna. Z ktorego roku masz to swoje Tipo? |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-09-2005, 13:32
|
|
|
Według niemieckich papierów (autko jest sprowadzone) koniec 89. ale według wszystkich mądrych tabel i książek to nie mam pojęcia - bo według nich silniki z wtryskiem i katalizatorem montowano dopiero od 1993. |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-09-2005, 16:14
|
|
|
1.4 ie byl juz od 89 roku, wiec nie masz co sie ludzic ze masz mlodszy silnik. Ja mam dokladnie taki sam tez z '89, nawet kolor auta jest taki sam tylko ja nie mam pomaranczowych kierownkow. |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-09-2005, 18:04
|
|
|
myszaty3, podaj nr VIN to w E-Per sie sprawdzi jak sie datuje twoj Typek. Ale najlepiej via PW bo tutaj nie pisz.
Sprawdz podgrzewanie kolektora dolotowego, w tym temcie jest opis mniej wieciej tego ukladu -> http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1956
Tu akrurat na przykladzie gaznika ale monowtrysk rowniez ma podgrzewacz.
A silnik krokowy mowisz ladnie chodzi? Wszystko z nim ok? Napewno? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 06:56
|
|
|
MISZKO: silnik krokowy na moje oko jest ok, jeno, że działa "na odwrót" - działa na pewno - testuje sie spokojnie, bez problemów, po czym sie chowa i otwiera się dopiero jak silnik dostanie temperatury. VIN już sprawdziłem u admina stronki tipo car of the year 89, wszystko sie zgadza. Dzięki
KRZYCHU: jak już pisałem miszkowi, wsio jest ok. wrzesień 89 rok produkcji
A co do podgrzewania kolektora to dzięki za rade - musze to sprawdzić.
[ Dodano: 20-09-2005, 07:04 ]
MISZKO: sprawdziłem linkę, którą podesłałeś... i mam problem... Piszesz tam w swoich spostrzeżeniach o silniku gaźnikowym ja tymczasem posiadm jednopunktowy wtrysk.... Czy przy jednopunkcie również występuje podgrzewanie kolektora???? Bo mnie sie wydaje że nic takiego nie posiadam.... |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 08:00
|
|
|
myszaty3 napisał/a: | VIN już sprawdziłem u admina stronki tipo car of the year 89, wszystko sie zgadza. Dzięki
|
Pozdrowienia i witam na forum |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 10:50
|
|
|
Cytat: | Czy przy jednopunkcie również występuje podgrzewanie kolektora???? Bo mnie sie wydaje że nic takiego nie posiadam....
|
Dobrze Ci się wydaje, przy jednopunkcie kolektor podgrzewany jest wyłącznie płynem z układu chłodzenia nie ma dodatkowego podgrzewacza.
A próbowałeś robić reset kompa ?
Jak nie to odepnij klemę + akumulatora no ok 15-30 min.
Możesz też spróbować odpiąć czujnik temperatury w kolektorze ssącym(taka niebieska końcówka z tyłu kolektora) i sprawdzić jak się zachowuje silnik. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 10:57
|
|
|
romano, thx za sprosotwanie mnie. A myslalem ze ten podgrzewacz rowniez w jednopunktach wystepuije. Pomylilem sie .... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 11:43
|
|
|
dzięki - sprawdzę na pewno...
p.s. odłączałem akumulator ale na krócej niz 15 min. to za krótko aby sie komp zresetował??
[ Dodano: 20-09-2005, 11:46 ]
Marcin - tipoklub.tk: Witam Cię Marcinie równie serdecznie i raz jeszcze dzięki za pomoc w rozszyfrowaniu autka.
Naprawdę fajniste forum. Wieeeele ciekawostek, życzliwości i chęci pomocy. Dzięxy |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 18:54
|
|
|
odłącz na minutke ale wciśnij pedał hamulca na chwile wtedy resetuje się szybciej
sondę blabla sprawdzałeś ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-09-2005, 08:05
|
|
|
Boski: - sondy nie sprawdzałem, przecież jakby była walnięta to by palił niesamowite ilości paliwka, a tego nie robi. |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 21-09-2005, 19:46
|
|
|
Witam. według mnie to bedzie uszkodzony czujnik temperatury wody zamontowany w kolektorze. Prawdopodobnie ma za mała opornosc jak jest zimny a to informacja dla silnika ze jest juz temp. odpowiednia do wylaczenia ssania. Ja mam to samo gdy przy zimnym silniku wlacze uklad oszukujacy czujnik temperatury i silnik zaczyna wariowac,szarpac,dlawic sie a nawet gasnie. wypnij wtyczke z tego czujnika i polacz te dwa styki we wtyczce opornikiem 1kOhm i odpal silnik jak bedzie ci pracowal normalnie (oborty 1000-11000) i bedzie osiagal temp to znaczy ze to bylo to. oczywiscie przy 50-60"C mozesz juz wypiac opornik bo wowczas bedziesz jezdzil na ssaniu jak tego nie zrobisz. |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 06:59
|
|
|
"kłopotu" ciąg dalszy
romano napisał/a: | A próbowałeś robić reset kompa ? |
Zresetowałem go porządnie - jakieś 10 - 15 minut był rozłączny - i jakie było moje zdziwienie kiedy po ponownym podłączeniu akumulatora - silnik krokowy sie przetestował i po odpaleniu z punktu załączył mi ssanie. Jednakże po chwili zaczął "pływać" w zakresie od 800 do 1600 obrotów - aż do rozgrzania silnika. Poza tym okazało się że w ciągu nocy zgubił wszystkie parametry - znowu nie otwarł ssania... Co może być za to odpowiedzialne - gdzie ona ma poddtrzymanie pamięci (bo przecież ma prawda??????) |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 26-09-2005, 13:02
|
|
|
Witam.
Prawdopodobnie po zrsetowniu kompa uruchomila sie autodiagnostyka lub inaczej nazywajac automatyczne dostrojenie sie kompa do parametrow silnika. Widocznie zanim dostroil sie komp silnik pracowal na zaprogramowanych stalych parametrach i dlatego silnik ci pracowal na ssaniu. Czy sproawdziles ten czujnik temperatury wody co Ci o nim pisalem? |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-09-2005, 07:18
|
|
|
Jeszcze nie - mam ostatnio absolutne braki w czasie, ale musze jednak to zrobić - szczerze to się ucieszyłem, jak mi zaskoczyło ssanie a następnego ranka już byłem gotowy zrzucić całą winę na digiplexa - jakowyś brak podtrzymania pamięci,. jednak wychodzi na to że musze sprawdzić czujnik. Dzięki |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
prymus81
Wiek: 43 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 21 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 09-10-2005, 12:19
|
|
|
Hej,
I jak, udalo ci sie rozwiazac problem myszaty3 ??? Pytam, poniewaz mam identyczne objawy i przez to auto stoi mi przed domem drugi tydzien i rdzewieje :-( Szkoda mi silnika tak meczyc, a wizyta w ASO to tez wydatek... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 13:25
|
|
|
niestety wciąż absolutne braki w czasie. Mam nadzieję że w tym tygodniu znajdę po pracy jakąś godzinkę. Obiecuję że jak tylko coś ustalę to z punktu dam znać. A jeździć niestety trzeba... heh.. też mi szkoda, ale..... nie mam Tipochoda "na zamianę". |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
prymus81
Wiek: 43 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 21 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10-10-2005, 18:14
|
|
|
no i niestety... dzis probowalem metody ktora polecal bicart , czyli we wtyczke czujnika wpialem opornik 1kohm - niestety silnik nawet nie odpalil :-( Po wlozeniu wtyczki do prawdopodobnie uszkodzonego czujnika objaw pozostaje - brak ssania. Czy ktos ma inne koncepcje ?? |
_________________ Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 18:57
|
|
|
prymus81 napisał/a: | no i niestety... dzis probowalem metody ktora polecal bicart , czyli we wtyczke czujnika wpialem opornik 1kohm - niestety silnik nawet nie odpalil Po wlozeniu wtyczki do prawdopodobnie uszkodzonego czujnika objaw pozostaje - brak ssania. Czy ktos ma inne koncepcje |
Na początek reset kompa.
Możesz też zdjąć pokrywę wtrysku i poprosić kogoś żeby zobaczył czy wtryskiwacz podaje paliwo. Sprawdź też czy jest iskra na świecach i przede wszystkim czujnik położenia wału, ma mieć rezystancję ok 700-900 Ohm.
Jak chcesz i masz ochotę się bawić w zastępowanie czujników rezystorami, to wepnij zamiast czujnika potencjometr 10 kOhm i ustaw go na różne wartości i spróbuj odpalić, 1kOhm to zdecydowanie za mało, wartość ta odpowiada temp silnika ok 30-40st C.
Możesz też zmierzyć opór tego czujnika, który na zimnym silniku powinien wynosić kilka kOhm. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
prymus81
Wiek: 43 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 21 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-10-2005, 18:53
|
|
|
NO I SPRAWA WYJAŚNIONA !!
Kupilem uzywany czujnik temperatury wody, wymienilem, ale efekt zaden :-( Tak mnie juz trafilo, ze zaczalem wykrecac wszystko po kolei... i nic. Odpalilem go, zaczal jak zwykle rzucac, desperacko powyciagalem kable wysokiego napiecia... po wyciagnieciu z 4 cylindra brak bylo reakcji silnika !! Wykrecilem swiece i okazalo sie, ze izolator praktycznie caly odpad (wczesniej musial byc pekniety bo wykrecalem swiece kilka razy i nic nie zauwazylem). Kupilem nowa swiece i wreszcie chodzi idealnie
I jak to zwykle bywa skonczylo sie na pier*ol... na szczescie... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz |
|
|
|
|
|