Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.4 DGT cat. i. e. problem z ssssssssaaaaannniemmm
Autor Wiadomość
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2005, 11:08   Tipo 1.4 DGT cat. i. e. problem z ssssssssaaaaannniemmm

Witam wszystkich. Jestem całkowicie swieży (zarówno na forum, jak i jako użytkownik tipusia). Mam z moim auteczkiem pewien problem - przy zimnym silniku - nie załącza się ssanie. Silnik krokowy po załączeniu zapłonu ślicznie się testuje, po czym chowa się i otwiera dopiero gdy temperatura silnika przekroczy 50 stopni. Co może być tego przyczyną??? Czy ktoś miał podobny problem?? Zbliża się zima i nie chciałbym zostać bez ssania podczas mrozów... Pomóżcie!!!!
P.S. W tej chwili autko jest tak wyregulowane, że na zimnym silniku ma ok 600 obrotów i gaśnie, po rozgrzaniu trzyma około 1000 obrotów (przy ustawieniu na zimnym silniku obrotów na 1000, po rozgrzaniu skakał nawt momentami na +/- 1600)
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2005, 13:17   

Sprawdź podgrzewanie kolektora, bylo juz o tym pisane moze w tym tkwi przyczyna. Z ktorego roku masz to swoje Tipo?
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2005, 13:32   

Według niemieckich papierów (autko jest sprowadzone) koniec 89. ale według wszystkich mądrych tabel i książek to nie mam pojęcia - bo według nich silniki z wtryskiem i katalizatorem montowano dopiero od 1993.
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2005, 16:14   

1.4 ie byl juz od 89 roku, wiec nie masz co sie ludzic ze masz mlodszy silnik. Ja mam dokladnie taki sam tez z '89, nawet kolor auta jest taki sam tylko ja nie mam pomaranczowych kierownkow.
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-09-2005, 18:04   

myszaty3, podaj nr VIN to w E-Per sie sprawdzi jak sie datuje twoj Typek. Ale najlepiej via PW bo tutaj nie pisz.

Sprawdz podgrzewanie kolektora dolotowego, w tym temcie jest opis mniej wieciej tego ukladu -> http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1956
Tu akrurat na przykladzie gaznika ale monowtrysk rowniez ma podgrzewacz.

A silnik krokowy mowisz ladnie chodzi? Wszystko z nim ok? Napewno?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-09-2005, 06:56   

MISZKO: silnik krokowy na moje oko jest ok, jeno, że działa "na odwrót" - działa na pewno - testuje sie spokojnie, bez problemów, po czym sie chowa i otwiera się dopiero jak silnik dostanie temperatury. VIN już sprawdziłem u admina stronki tipo car of the year 89, wszystko sie zgadza. Dzięki

KRZYCHU: jak już pisałem miszkowi, wsio jest ok. wrzesień 89 rok produkcji

A co do podgrzewania kolektora to dzięki za rade - musze to sprawdzić.

[ Dodano: 20-09-2005, 07:04 ]
MISZKO: sprawdziłem linkę, którą podesłałeś... i mam problem... Piszesz tam w swoich spostrzeżeniach o silniku gaźnikowym ja tymczasem posiadm jednopunktowy wtrysk.... Czy przy jednopunkcie również występuje podgrzewanie kolektora???? Bo mnie sie wydaje że nic takiego nie posiadam....
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-09-2005, 08:00   

myszaty3 napisał/a:
VIN już sprawdziłem u admina stronki tipo car of the year 89, wszystko sie zgadza. Dzięki


Pozdrowienia i witam na forum :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-09-2005, 10:50   

Cytat:
Czy przy jednopunkcie również występuje podgrzewanie kolektora???? Bo mnie sie wydaje że nic takiego nie posiadam....

Dobrze Ci się wydaje, przy jednopunkcie kolektor podgrzewany jest wyłącznie płynem z układu chłodzenia nie ma dodatkowego podgrzewacza.
A próbowałeś robić reset kompa ?
Jak nie to odepnij klemę + akumulatora no ok 15-30 min.
Możesz też spróbować odpiąć czujnik temperatury w kolektorze ssącym(taka niebieska końcówka z tyłu kolektora) i sprawdzić jak się zachowuje silnik.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-09-2005, 10:57   

romano, thx za sprosotwanie mnie. A myslalem ze ten podgrzewacz rowniez w jednopunktach wystepuije. Pomylilem sie .... :(
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-09-2005, 11:43   

dzięki - sprawdzę na pewno...
p.s. odłączałem akumulator ale na krócej niz 15 min. to za krótko aby sie komp zresetował??

[ Dodano: 20-09-2005, 11:46 ]
Marcin - tipoklub.tk: Witam Cię Marcinie równie serdecznie i raz jeszcze dzięki za pomoc w rozszyfrowaniu autka.
Naprawdę fajniste forum. Wieeeele ciekawostek, życzliwości i chęci pomocy. Dzięxy
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-09-2005, 18:54   

odłącz na minutke ale wciśnij pedał hamulca na chwile wtedy resetuje się szybciej

sondę blabla sprawdzałeś ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-09-2005, 08:05   

Boski: - sondy nie sprawdzałem, przecież jakby była walnięta to by palił niesamowite ilości paliwka, a tego nie robi.
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 21-09-2005, 19:46   

Witam. według mnie to bedzie uszkodzony czujnik temperatury wody zamontowany w kolektorze. Prawdopodobnie ma za mała opornosc jak jest zimny a to informacja dla silnika ze jest juz temp. odpowiednia do wylaczenia ssania. Ja mam to samo gdy przy zimnym silniku wlacze uklad oszukujacy czujnik temperatury i silnik zaczyna wariowac,szarpac,dlawic sie a nawet gasnie. wypnij wtyczke z tego czujnika i polacz te dwa styki we wtyczce opornikiem 1kOhm i odpal silnik jak bedzie ci pracowal normalnie (oborty 1000-11000) i bedzie osiagal temp to znaczy ze to bylo to. oczywiscie przy 50-60"C mozesz juz wypiac opornik bo wowczas bedziesz jezdzil na ssaniu jak tego nie zrobisz.
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-09-2005, 06:59   

"kłopotu" ciąg dalszy
romano napisał/a:
A próbowałeś robić reset kompa ?


Zresetowałem go porządnie - jakieś 10 - 15 minut był rozłączny - i jakie było moje zdziwienie kiedy po ponownym podłączeniu akumulatora - silnik krokowy sie przetestował i po odpaleniu z punktu załączył mi ssanie. Jednakże po chwili zaczął "pływać" w zakresie od 800 do 1600 obrotów - aż do rozgrzania silnika. Poza tym okazało się że w ciągu nocy zgubił wszystkie parametry - znowu nie otwarł ssania... Co może być za to odpowiedzialne - gdzie ona ma poddtrzymanie pamięci (bo przecież ma prawda??????)
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 26-09-2005, 13:02   

Witam.
Prawdopodobnie po zrsetowniu kompa uruchomila sie autodiagnostyka lub inaczej nazywajac automatyczne dostrojenie sie kompa do parametrow silnika. Widocznie zanim dostroil sie komp silnik pracowal na zaprogramowanych stalych parametrach i dlatego silnik ci pracowal na ssaniu. Czy sproawdziles ten czujnik temperatury wody co Ci o nim pisalem?
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-09-2005, 07:18   

Jeszcze nie - mam ostatnio absolutne braki w czasie, ale musze jednak to zrobić - szczerze to się ucieszyłem, jak mi zaskoczyło ssanie a następnego ranka już byłem gotowy zrzucić całą winę na digiplexa - jakowyś brak podtrzymania pamięci,. jednak wychodzi na to że musze sprawdzić czujnik. Dzięki
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
prymus81 


Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 21
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-10-2005, 12:19   

Hej,

I jak, udalo ci sie rozwiazac problem myszaty3 ??? Pytam, poniewaz mam identyczne objawy i przez to auto stoi mi przed domem drugi tydzien i rdzewieje :-( Szkoda mi silnika tak meczyc, a wizyta w ASO to tez wydatek...
_________________
Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz
  
 
myszaty3 



Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-10-2005, 13:25   

niestety wciąż absolutne braki w czasie. Mam nadzieję że w tym tygodniu znajdę po pracy jakąś godzinkę. Obiecuję że jak tylko coś ustalę to z punktu dam znać. A jeździć niestety trzeba... heh.. też mi szkoda, ale..... nie mam Tipochoda "na zamianę".
_________________
Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..
     assistance
 
 
prymus81 


Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 21
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-10-2005, 18:14   

no i niestety... dzis probowalem metody ktora polecal bicart , czyli we wtyczke czujnika wpialem opornik 1kohm - niestety silnik nawet nie odpalil :-( Po wlozeniu wtyczki do prawdopodobnie uszkodzonego czujnika objaw pozostaje - brak ssania. Czy ktos ma inne koncepcje ??
_________________
Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-10-2005, 18:57   

prymus81 napisał/a:
no i niestety... dzis probowalem metody ktora polecal bicart , czyli we wtyczke czujnika wpialem opornik 1kohm - niestety silnik nawet nie odpalil Po wlozeniu wtyczki do prawdopodobnie uszkodzonego czujnika objaw pozostaje - brak ssania. Czy ktos ma inne koncepcje

Na początek reset kompa.
Możesz też zdjąć pokrywę wtrysku i poprosić kogoś żeby zobaczył czy wtryskiwacz podaje paliwo. Sprawdź też czy jest iskra na świecach i przede wszystkim czujnik położenia wału, ma mieć rezystancję ok 700-900 Ohm.
Jak chcesz i masz ochotę się bawić w zastępowanie czujników rezystorami, to wepnij zamiast czujnika potencjometr 10 kOhm i ustaw go na różne wartości i spróbuj odpalić, 1kOhm to zdecydowanie za mało, wartość ta odpowiada temp silnika ok 30-40st C.
Możesz też zmierzyć opór tego czujnika, który na zimnym silniku powinien wynosić kilka kOhm.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
prymus81 


Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 21
Skąd: Legnica
Wysłany: 13-10-2005, 18:53   

NO I SPRAWA WYJAŚNIONA !!

Kupilem uzywany czujnik temperatury wody, wymienilem, ale efekt zaden :-( Tak mnie juz trafilo, ze zaczalem wykrecac wszystko po kolei... i nic. Odpalilem go, zaczal jak zwykle rzucac, desperacko powyciagalem kable wysokiego napiecia... po wyciagnieciu z 4 cylindra brak bylo reakcji silnika !! Wykrecilem swiece i okazalo sie, ze izolator praktycznie caly odpad (wczesniej musial byc pekniety bo wykrecalem swiece kilka razy i nic nie zauwazylem). Kupilem nowa swiece i wreszcie chodzi idealnie :)

I jak to zwykle bywa skonczylo sie na pier*ol... na szczescie...
_________________
Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load