Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
CPW i aparat zapłonowy z czujnikiem Halla
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2010, 19:55   CPW i aparat zapłonowy z czujnikiem Halla

Witam.

Mam takie pytanko - ot czysta ciekawość ;)
Posiadałem tiposzczaka z silniczkiem 1,4 i był tam CPW a aparat zapłonowy służył tylko i wyłącznie do rozdzielania iskry na świece.
Posiadam tiposzczaka z silniczkiem 1,6 DOHC i tam CPW nie ma, ale jest aparat zapłonowy z czujnikiem Halla więc sprawa wiadoma.
Posiadam temperówkę z silnikiem 2,0 8V i jest tam i CPW i aparat z Hallem :? Po grzyba tam aż dwa ustrojstwa do sterowania zapłonem? A może ma to związek z automatyczną skrzynką biegów?
I tu w sumie pytanie czas wreszcie zadać - jak sprawa wygląda w Waszych krążownikach?
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-09-2010, 06:46   

Tempra 2.0 8v manual 91 rokŁ
cpw
halla
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-11-2010, 08:59   

Wg mnie CPW wystepuje tylko w silnikach z wtryskiem. Natomiast czujnik Halla jest nastepca starej wersji rozdzielacza zaplonu (przerywacz) jest to opcja bezobslugowa aparatu elektronicznego. Moge sie mylic. Pzdr.
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-02-2011, 11:31   

Witajcie. Nie znalazłem nigdzie na forum podobnego problemu więc tu napiszę. Przełożyłem silnik do mojej bravki 1.2 16V, ale nie mogłem w okolicy nigdzie znaleźć takiego motoru, więc kupiłem od punto z tego samego roku. Niestety silnik różni się paroma pierdołami, między innymi mocowaniem czujnika położenia wału. Znajduje się on tak jak przy Tipo 1.6 - pod rozrządem, skierowany na koło pasowe wału korbowego. Niestety po włożeniu tego motoru i zamontowaniu koła pasowego owy czujnik jest skierowany na pasek klinowy chłodnicy klimatyzacji, a nie na ząbki które są obok i dzięki nim powinien działać czujnik (ok 1 cm przesunięty w lewo stojąc przodem do silnika). Nie da się przełożyć mocowania czujnika, ponieważ jest to jeden odlew razem z ?magistralą olejową? więc musiałbym ściągać rozrząd, misę olejową, mocowanie wału itd. Podjąłem decyzję o przerobieniu mocowania i mam kilka pytań.
1. Owe mocowanie jest aluminiowe - jeśli dorobię chwytak stalowy to czy wpłynie on na działanie tego czujnika (czujnik halla?)??
2. Jaka powinna być prawidłowa odległość łebka czujnika od ząbków koła pasowego wału??
3. Czy pozycja zamocowania tego czujnika ma jakieś znaczenie?? Np. jeśli przesunę go jakieś 2 cm w górę czy w dół, albo zamocuję po drugiej stronie koła pasowego to czy będzie prawidłowo działał??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-02-2011, 12:47   

przemog666, w Sedici tez jest i CPW i Hall ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2011, 13:08   

1 rodzaj materialu z ktorego zrobisz mocowanie nie ma znaczenia,
2 najczesciej miedzy 0.5 a 1mm, nie wiecej moga byc zaklócenia wtedy.
3 nazwa "czujnik polozenia walu" sugeruje, ze pozycja zamontowania ma znaczenie , informuje sterownik w jakim polozeniu sa tloki w danym momencie, mozesz go przesunac w fazie, po obwodzie kola ale musialbys tez przesunac dokladnie o tyle samo zabki na kole, trudne do zrealizowania tak zeby bylo dokladnie. mowa o czujniku i kolach pasowych z silnikow z wtryskiem weber marelli typu 2.0 8v 2.0 16v tipo, nie wiem jakiego typu czujnik masz w swoim 1200 i co dokladnie wskazuje,ale zakladam ten sam sposob dzialania, ile jest wypustek na kole sygnalowym?

tu masz fote jak u mnie w 16v wyglada przesuniety czujnik i customowe kolo pasowe, moze cos pomoze, u mnie wszystko dziala jak nalezy:

problem: pasek klinowy wypada w miejscu czujnika:



i przerobione mocowanie, dospawany nowy wspornik:


_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2011, 13:18   

meter30,
3. Zależy jak wyglądają ząbki na kole. Z reguły w jednym miejscu brakuje jednego ząbka. Jest to np. oznaczenie GMP 1 tłoka, i według tego ustalany jest moment zapłonu.
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-02-2011, 16:26   

bart128, Dzięki za fotki. Będę musiał kombinować żeby czujnik przesunąć w prawo bez zmieniania jego wysokości. A jeśli chodzi o ząbki koła pasowego to trochę dziwne, bo też myślałem że powinna być w pewnym miejscu przerwa, bo tak było w TT, a tu nie ma takiego czegoś, ząbki po całym obwodzie są umieszczone równomiernie :roll:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2011, 17:40   

meter30,
Jeżeli ząbki są równomiernie, to sprawdź na wszelki wypadek czy w kole nie ma wciśniętego jakiegoś magnesu. Jeżeli ząbki są równomiernie, to uważam że położenie czujnika nie ma znaczenia, możesz go dać w innym miejscu. Musi być tylko tak, jak pisał bart128, " w fazie".
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load