|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
CPW i aparat zapłonowy z czujnikiem Halla |
Autor |
Wiadomość |
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2010, 19:55 CPW i aparat zapłonowy z czujnikiem Halla
|
|
|
Witam.
Mam takie pytanko - ot czysta ciekawość
Posiadałem tiposzczaka z silniczkiem 1,4 i był tam CPW a aparat zapłonowy służył tylko i wyłącznie do rozdzielania iskry na świece.
Posiadam tiposzczaka z silniczkiem 1,6 DOHC i tam CPW nie ma, ale jest aparat zapłonowy z czujnikiem Halla więc sprawa wiadoma.
Posiadam temperówkę z silnikiem 2,0 8V i jest tam i CPW i aparat z Hallem Po grzyba tam aż dwa ustrojstwa do sterowania zapłonem? A może ma to związek z automatyczną skrzynką biegów?
I tu w sumie pytanie czas wreszcie zadać - jak sprawa wygląda w Waszych krążownikach? |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-09-2010, 06:46
|
|
|
Tempra 2.0 8v manual 91 rokŁ
cpw
halla |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-11-2010, 08:59
|
|
|
Wg mnie CPW wystepuje tylko w silnikach z wtryskiem. Natomiast czujnik Halla jest nastepca starej wersji rozdzielacza zaplonu (przerywacz) jest to opcja bezobslugowa aparatu elektronicznego. Moge sie mylic. Pzdr. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 11:31
|
|
|
Witajcie. Nie znalazłem nigdzie na forum podobnego problemu więc tu napiszę. Przełożyłem silnik do mojej bravki 1.2 16V, ale nie mogłem w okolicy nigdzie znaleźć takiego motoru, więc kupiłem od punto z tego samego roku. Niestety silnik różni się paroma pierdołami, między innymi mocowaniem czujnika położenia wału. Znajduje się on tak jak przy Tipo 1.6 - pod rozrządem, skierowany na koło pasowe wału korbowego. Niestety po włożeniu tego motoru i zamontowaniu koła pasowego owy czujnik jest skierowany na pasek klinowy chłodnicy klimatyzacji, a nie na ząbki które są obok i dzięki nim powinien działać czujnik (ok 1 cm przesunięty w lewo stojąc przodem do silnika). Nie da się przełożyć mocowania czujnika, ponieważ jest to jeden odlew razem z ?magistralą olejową? więc musiałbym ściągać rozrząd, misę olejową, mocowanie wału itd. Podjąłem decyzję o przerobieniu mocowania i mam kilka pytań.
1. Owe mocowanie jest aluminiowe - jeśli dorobię chwytak stalowy to czy wpłynie on na działanie tego czujnika (czujnik halla?)??
2. Jaka powinna być prawidłowa odległość łebka czujnika od ząbków koła pasowego wału??
3. Czy pozycja zamocowania tego czujnika ma jakieś znaczenie?? Np. jeśli przesunę go jakieś 2 cm w górę czy w dół, albo zamocuję po drugiej stronie koła pasowego to czy będzie prawidłowo działał?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-02-2011, 12:47
|
|
|
przemog666, w Sedici tez jest i CPW i Hall |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:08
|
|
|
1 rodzaj materialu z ktorego zrobisz mocowanie nie ma znaczenia,
2 najczesciej miedzy 0.5 a 1mm, nie wiecej moga byc zaklócenia wtedy.
3 nazwa "czujnik polozenia walu" sugeruje, ze pozycja zamontowania ma znaczenie , informuje sterownik w jakim polozeniu sa tloki w danym momencie, mozesz go przesunac w fazie, po obwodzie kola ale musialbys tez przesunac dokladnie o tyle samo zabki na kole, trudne do zrealizowania tak zeby bylo dokladnie. mowa o czujniku i kolach pasowych z silnikow z wtryskiem weber marelli typu 2.0 8v 2.0 16v tipo, nie wiem jakiego typu czujnik masz w swoim 1200 i co dokladnie wskazuje,ale zakladam ten sam sposob dzialania, ile jest wypustek na kole sygnalowym?
tu masz fote jak u mnie w 16v wyglada przesuniety czujnik i customowe kolo pasowe, moze cos pomoze, u mnie wszystko dziala jak nalezy:
problem: pasek klinowy wypada w miejscu czujnika:
i przerobione mocowanie, dospawany nowy wspornik:
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:18
|
|
|
meter30,
3. Zależy jak wyglądają ząbki na kole. Z reguły w jednym miejscu brakuje jednego ząbka. Jest to np. oznaczenie GMP 1 tłoka, i według tego ustalany jest moment zapłonu. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 16:26
|
|
|
bart128, Dzięki za fotki. Będę musiał kombinować żeby czujnik przesunąć w prawo bez zmieniania jego wysokości. A jeśli chodzi o ząbki koła pasowego to trochę dziwne, bo też myślałem że powinna być w pewnym miejscu przerwa, bo tak było w TT, a tu nie ma takiego czegoś, ząbki po całym obwodzie są umieszczone równomiernie |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 17:40
|
|
|
meter30,
Jeżeli ząbki są równomiernie, to sprawdź na wszelki wypadek czy w kole nie ma wciśniętego jakiegoś magnesu. Jeżeli ząbki są równomiernie, to uważam że położenie czujnika nie ma znaczenia, możesz go dać w innym miejscu. Musi być tylko tak, jak pisał bart128, " w fazie". |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|