Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co go boli? Tipo 1.4ie
Autor Wiadomość
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-10-2009, 21:22   Co go boli? Tipo 1.4ie

Nie mam już siły patrzeć czy takiego tematu nie było, z góry sory.
Zrobiłem dzisiaj 130km, i 2km od domu coś się stało z moim Tipo, a mianowicie czkawkę ma, dławi się. Jest tak zapalam 800rpm i 1500rpm i tak w kółko, jak już uda mi się ruszyć jakoś to też tak się dzieje, dochodzi do dowolnych obrotów przy stałej jeździe i też tak przerywa, jak by ktoś za mnie gazem sterował, jak przyśpiesza to ma kopa jak by za dużo wach szło. Dziwna rzecz też zaszła że pedał hamólca był twardy bardzo i jak próbowałem zahamować to nic. Teraz po ciemku patrzyłem że krokowy stoi a przepustnica jest sporawo uchylona, ale nie aż tak dużo, i pedał gazu jest jałowy przez jakiś czas ale to pewnie przez tą przepustnicę. Jutro zerknę czy to wtrysk nie leje. Zdziwił bym się jak by mu przeszło do jutra ;D Poza tym załamka, nie mam pojęcia co to :sciana:
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 03-10-2009, 21:43   

Falowanie obrotów biegu jałowego to zapewne krokowy a z tym hamulcem to padło ci serwo ?? :P tak przypuszczam
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2009, 21:43   

lazik666, ja bym szukał problemu w krokowym, skoro jak napisałeś, to krokowy blokuje domykanie się przepustnicy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-10-2009, 21:49   

Kriss_Lodz, jutro zobaczę czy nadal tak jest bo jak padło to może łapać lewe powietrze
ciechu, jak by blokował to obroty były by stałe, a wariują a krokowy ani drgnie, chociaż kto go wie.
Zrobiłem taki numer że wypiąłem krokowca i zapaliłem, wchodził na obroty szybko do 6000 to zaraz zgasiłem, jak podpiąłem to znowu to samo.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 03-10-2009, 21:50   

hmm... wygląda mi to jeszcze na regulator ciśnienia paliwa
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 15:28   

Nie wiem co go boli, dzisiaj to samo. Chyba będzie trzeba zrobić scan ECU
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-10-2009, 19:43   

lazik666, masz 1,4 n wtrysku wiec na początek polecam reset kompa. Najprostszy sposób - odpinasz klemy od aku i naciskasz pedał STOP na ok 10 sekund (moze byc dluzej) po czym podpinasz aku i odpalasz auto i pozostawiasz na jałowym bez gazowania aż sie zagezeje, włączy wentyalator na chłodnicy, wyłączy i nastepnie włączy. Wtedy komp jest na nowo zaprogramowany.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-10-2009, 21:49   

tipacz, przypuszczam, że tyle to lazik666 wie. Ale...
tipacz napisał/a:
Wtedy komp jest na nowo zaprogramowany.
komp programuje się jeszcze na długo potem. Nie tylko przez te kilka minut na jałowym. Wtedy ustala sobie jedynie dane dla biegu jałowego. Ja po wymianie wtrysku, cpp, krokowego miałem problemy z wariującymi obrotami jeszcze przez miesiąc. Teraz ustały niby same z siebie, ale tak naprawdę chodzi o to, że programowanie po resecie które zrobiłem na jałowym (wielokrotnie) nie wystarczyło. Autko powinno pojeździć jeszcze trochę na benzynie, ale ja oczywiście jeździłem na LPG (taka moja niewiedza). No i skończył się gaz i musiałem ponad 100km zrobić na benzynie. Na następny dzień autko ozdrowiało. Podobną historię miał mój brat z Bravo 1.6 16V. Wymienił krokowy, ale obroty delikatnie falowały jeszcze przez kilka tygodni. Dopiero potem stopniowo zaczęły ustawać, aż wszystko wróciło do normy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-10-2009, 06:15   

ciechu napisał/a:
przypuszczam, że tyle to lazik666 wie.

Wiem, ale nic nie dało.
Dzisiaj sprawdzę krokowy na krótko czy działa i zaglądnę w dolot czy nie leje i tyle. Potem będę myślał dalej. Najbardziej mnie wku*** ten hamólec ale może jak silnik zapali to mu przejdzie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Prezesddz 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-10-2009, 06:24   

lazik666 napisał/a:
ciechu napisał/a:
przypuszczam, że tyle to lazik666 wie.

Wiem, ale nic nie dało.
Dzisiaj sprawdzę krokowy na krótko czy działa i zaglądnę w dolot czy nie leje i tyle. Potem będę myślał dalej. Najbardziej mnie wku*** ten hamólec ale może jak silnik zapali to mu przejdzie

To Ty na nieodpalonym stwierdzasz ze masz twardy pedal??
  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-10-2009, 06:29   

Prezesddz, na nie odpalonym jest twardy jak zawsze, jak zapalę powinno serwo zadziałać i powinien być miękki, a u mnie nic z tego, jak zapalę robi się twardy jak by mi ktoś pod pedał a podłogę np sztywny drut wsadził
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-10-2009, 07:26   

lazik666, to mi się coś zdaje, że ty masz problem wysokich obrotów i niedziałającego serwa ze sobą powiązany. Obie te rzeczy żeby dobrze działały muszą mieć szczelne przewody podciśnienia, i chyba w tym tkwi problem. :roll:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 05-10-2009, 07:43   

lazik666, a ty mi powiedz jak ty chcesz sperawdzićkrokowy na krótko ??? przecież tak się nie da haha
jak go będziesz sprawdzał to i tak ci wyjdzie że nie działa :P
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-10-2009, 08:02   

Kriss_Lodz, :wrednyusmiech: a ja wiem jak, wystarczą mi dwa kable i zobaczę czy pracuje czy nie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 05-10-2009, 08:04   

zaraz zaraz chcesz mi powiedzieć że sprawdzisz w ten sposób krokowy ?? hmm.. nie no nie przesadzaj to jest tak jak sprawdzanie sondy lambda miernikiem za 20 pln haha

sprawdzisz ew. tylko czy wogóle się otwiera .
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-10-2009, 08:22   

Kriss_Lodz, tak sprawdzę czy działa-rusza się, czy np nie stanął. Inaczej się nie da go sprawdzić, to tylko silnik i przekładnia, są 4 piny a tylko dwa do krokowca, więc wystarczy. To wszystko diała w pętli zamkniętej ze sprzężeniem zwrotnym, ustala przepustnicę nie po krokach ale po CPP
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Prezesddz 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-10-2009, 14:10   

lazik666 napisał/a:
Prezesddz, na nie odpalonym jest twardy jak zawsze, jak zapalę powinno serwo zadziałać i powinien być miękki, a u mnie nic z tego, jak zapalę robi się twardy jak by mi ktoś pod pedał a podłogę np sztywny drut wsadził

Jasna sprawa, pierwszego postu tak wynikalo, ale z zacytowanego przezemnie juz nie tak dokladnie. Tak jak koledzy mowia masz coz z serwem na pewno, moze gdzies jakies lewe powietrze.
  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-10-2009, 18:09   

A teraz wam powiem co było, nie wiem jak ale krokowy się zablokował i uchylił przepustnicę, komp wariował bo nie mógł sterować i silnik ledwo chodził. Co do serwa to dalej nie wiem czemu tak było. Zerknąłem czy wtrysk nie lał, nie. W każdym razie zrobiłem to co mówiłem wcześniej z krokowym, przekręciłem go do końca w jedną i drugą aż się schował popychacz. Zapaliłem i gra, wszystko w normie, obroty 850 i ani drgnie, siłę ma, hamólec też jak trzeba.
Temat do zamknięcia.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load